To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - sonda 2 i emulator

1plubas - 14-06-2018, 19:22
Temat postu: sonda 2 i emulator
Outlander II silnik 4b11 - benzyna bez gazu. Mam problem z sondą lambda 2 (diagnostyczna- za katalizatorem). Po kasacji błędu (ASO), drugi raz, po przejechaniu ok.300 km abarot włączyło się CE. Tak się składa, że mam badanie techniczne za kilkanaście dni. Oryginalna sonda kosztuje gigantycznie ale zamiennik tez sporo ponad 1000zł.
Co myślicie o zastosowaniu emulatora sondy 2. Zastanawiam się, czy diagnosta będzie wyrozumiały.
Pozdr

plecho1 - 14-06-2018, 19:57

Jak po skasowaniu błąd się szybko nie zapala a błędu chcesz się pozbyć jak najszybciej to kup jakiegoś taniego Elma327 bluetooth http://allegro.pl/obd-sca...7081225963.html to w połączeniu z jakąś aplikacją (Piston) na telefon z androidem w kilka chwil błąd wykasujesz.
Bizi78 - 14-06-2018, 20:25

1plubas napisał/a:
Mam problem z sondą lambda 2 (diagnostyczna- za katalizatorem).

Lub samym katalizatorem.

1plubas napisał/a:
Po kasacji błędu (ASO)

Robili pełną diagnostykę czy tylko skasowali błąd :?:

1plubas napisał/a:
ale zamiennik tez sporo ponad 1000zł.

Chyba coś przesadzasz z ceną zamiennika :wink: .

plecho1 - 14-06-2018, 21:03

Oczywiście to co zaproponowałem jest tylko ostatecznością jakbyś nie wyrobił się z naprawą przed przeglądem.
kajos - 14-06-2018, 21:49

najpierw musisz ustalis co masz walniete
katalisator czy sonde

Bzyk_R1 - 14-06-2018, 22:11

Kod błędu byłby bardzo pomocny.
1plubas - 15-06-2018, 16:36

Bzyk_R1 napisał/a:
Kod błędu byłby bardzo pomocny.

Byłem jednocześnie na przeglądzie rocznym, zrobili m.in. diagnostykę i stwierdzili, że to na pewno sonda 2.Tzn. błąd a czy na pewno walnięta, to zapewne trzeba by zrobić jej diagnostykę. O kody się nie pytałem. Jeśli chodzi o zamiennik sondy to znalazłem taki NGK 91329, cena 1262 PLN + koszty dostawy. Na razie robię rozeznanie.
Co do zastosowania emulatora sondy 2, czy to wymaga ingerencji dodatkowo w oprogramowanie Outlandera?
Co sądzicie o zatankowaniu Pb 98.
Może wiecie czy jest sprawdzony/ dedykowany interfejs diagnostyczny w obudowie OBD2 dla mojego Mitsubishi z j. polskim.

krzychu - 15-06-2018, 16:41

Może grzałka padła? Wtedy nie wiem czemu CE zapala się po drugim uruchomieniu silnika od skasowania.


Skoro masz pewność że to ona to ją po prostu wymień? Ja dostałem oryginał w dużo niższej cenie tutaj: http://mitsustyle.pl/kontakt/

Bizi78 - 15-06-2018, 20:04

1plubas napisał/a:
Jeśli chodzi o zamiennik sondy to znalazłem taki NGK 91329, cena 1262 PLN + koszty dostawy.

W zamienniku DENSO (bez wtyczki) kosztuje na allegro około 140zł z dostawą.
Ewentualnie podjedz do jakiegoś warsztatu BOSCHA i zapytaj o koszt sondy z montażem.

Bzyk_R1 - 15-06-2018, 22:10

1plubas, no właśnie zwykła kostka obd za 20zł plus torque na androida i byśmy wiedzieli czy to awaria sondy czy grzałki. CE wyskakuje po drugim odpaleniu od skasowania bo sterownik tak ma że kontrola grzałek jest co drugie uruchomienie. Po założeniu emulatora nie trzeba niczego zmieniać w oprogramowaniu gdyż druga sonda jest diagnostyczna a nie korekcyjna. Możesz wrzucić opornik 10-15 Ohm i podłączyć pod czarne kabelki wtedy CE nie wypluje jeżeli to grzałka.
1plubas - 18-06-2018, 21:15

Bzyk_R1 napisał/a:
1plubas, n

CE wyskakuje po drugim odpaleniu od skasowania bo sterownik tak ma że kontrola grzałek jest co drugie uruchomienie.

Wyskoczyła po 4 odpaleniu. Obecnie przy 7 odpaleniu - wyłączyła się i odpukać - trwa :D . Przejechane ok. 250 km i kilka odpaleń. Jak to wytłumaczyć.

krzychu - 18-06-2018, 21:17

No to może sonda, po przy pewnych okolicznościach w trasie elektronika robi test katalizatora i jak padł lub sonda padła to wtedy da znać błędem. Po mieście nie da rady żeby test przeszedł. Gdzieś jest w dokumentacji opisane jakie musza być warunki. Ciężko się wróży bo szklaną kulę zostawiłem w pracy. Jakby był kod błędy to zazwyczaj jest podane jak na tacy.
1plubas - 19-06-2018, 18:36

krzychu napisał/a:
No to może sonda, po przy pewnych okolicznościach w trasie elektronika robi test katalizatora i jak padł lub sonda padła to wtedy da znać błędem. Po mieście nie da rady żeby test przeszedł. Gdzieś jest w dokumentacji opisane jakie musza być warunki. Ciężko się wróży bo szklaną kulę zostawiłem w pracy. Jakby był kod błędy to zazwyczaj jest podane jak na tacy.

ca 200 km to trasa jazda zróżnicowana na S8 (dałem w pedał) i do dzisiaj jest ok. Badanie kontrolne zaliczone.
Jak byś miał tą szklana kulę, to warto się pochylić nad tym problemem :biggrin: Mnie się wydaje, że problem/ przyczyna jest inna (paliwo) a diagnostyka jest nie doskonała.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group