To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Brak mocy - przerywa

Witek1980 - 15-06-2018, 19:41
Temat postu: Brak mocy - przerywa
Witam wszystkich, pacjent Mitsubishi Sigma 3.0 V6 1994 Kombi Automat, kilka dni temu mocno strzeliła na gazie, <mam blosa, będzie sekwencja> i straciła moc. Na postoju na luzie ok <zarówno na biegu N i P>, ładnie się wkręca, po zmianie na bieg do przodu max 10 km/h, przy próbie przyspieszania dławi się, przerywa, gasnie. Poczytałem i diagnoza przepływka, dzisiaj podmieniłem przepływki i .... to samo, ale zauważyłem pewną rzecz. Okazuje się, że Sigma do przodu szwankuje, ale przy jeździe do tyłu wszystko jest ok, ładnie przyspiesza nie dławi się - wszystko ok. Co może być przyczyną problemów ?
kazik70 - 15-06-2018, 21:59

Na benzynie jest tak samo?
Udaje Ci się ją rozpędzić?
Na wyższych biegach jest tak samo?
Na wyższych obrotach?

Witek1980 - 15-06-2018, 22:12

Bena i gaz tak samo.
Nie ma takiej opcji, 10-15 km/h max
Na wyższe nie wchodzi
Na wysokie nie wchodzi.

P.S. Te problemy są tylko w ustawieniu skrzyni do jazdy naprzód na wszystkich mozliwościach tj. bieg L,2,D w ustawieniu skrzyni N, P, R, maszyna chodzi bezbłędnie, a wszystko się stało po strzale gazu

wojtas - 15-06-2018, 23:41

Na początek proponuję sprawdzić czy komputery silnika i skrzyni zarejestrowały jakieś błędy po strzale. Instrukcje jak to zrobić masz w tematach przypiętych.
Witek1980 - 16-06-2018, 12:50

Sprawdziłem - błędów brak
kazik70 - 16-06-2018, 13:17

Ja bym skrzynie rozbierał, niestety :(
wojtas - 16-06-2018, 15:10

Ja jednak przed pochopnym rozbieraniem skrzyni sprawdziłbym przepustnicę, gdyż jest to kolejny element który mógł ulec uszkodzeniu w wyniku strzału, najlepiej podmienić na sprawną.
kazik70 - 16-06-2018, 16:18

Ale na wstecznym i na neutralnym chodzi dobrze. Więc to nie przepustnica. Jak już podmieniać to sterownik skrzyni.
wojtas - 16-06-2018, 17:09

Gdy są problemy z układem zasilania/zapłonowym silnika, skrzynia w sigmie potrafi dawać objawy niedomagania. Nie można wykluczać uszkodzenia skrzyni/sterownika ale lepiej zacząć diagnozę od sprawdzenia rzeczy które były narażone w pierwszej kolejności.
Nb, komputer skrzyni można zdiagnozować w prosty sposób, wystarczy go odłączyć.

[ Dodano: 16-06-2018, 18:03 ]
Ps Ciężko jest diagnozować tego typu usterki na odległość, przypomina to trochę wróżenie z fusów.

Witek1980 - 22-06-2018, 21:03

Problem ogarnięty, okazało się, że problem generuje jeden z przewodów WN , przy włączeniu biegu do jazdy na przód silnik minimalnie się odchyla do tyłu i powoduje mocne przebicie kabla WN do masy, przy postoju i jeździe tyłu jest ok - ogólnie masakra samochód unieruchomiony na tygodnie był. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam
P.S.
Oczywiście wymieniam zaraz kable WN mimo, że niedawno wymieniałem. Już wiem, że nie ma co oszczędzac. Jakiej firmy kable polecacie?

wojtas - 22-06-2018, 21:50

Mogę polecić z czystym sumieniem, obecnie moje sigmy na nich śmigają. Jedyne które pasują wymiarowo.
http://motoiskra.pl/p/1/7...-zaplonowe.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group