To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Koło pasowe wału

szofer33 - 17-06-2018, 11:51
Temat postu: [2.8 TD] Koło pasowe wału
Rozlatuje mi się koło pasowe na wale i mam pytanie, czy aby je ściągnąć trzeba wyjmować chłodnicę bo trochę tam mało miejsca? Drugie pytanie jaki tam jest gwint, czy odkręca się normalnie czy na odwrót?
Pozdrawiam.

Mirek1275 - 20-06-2018, 20:37
Temat postu: Re: Koło pasowe wału
szofer33 napisał/a:
Rozlatuje mi się koło pasowe na wale i mam pytanie, czy aby je ściągnąć trzeba wyjmować chłodnicę bo trochę tam mało miejsca? Drugie pytanie jaki tam jest gwint, czy odkręca się normalnie czy na odwrót?
Pozdrawiam.


Z tego co pamiętam to wymienisz koło bez demontażu chłodnicy, wystarczy zdemontować jej osłonę. Z tym że demontaż chłodnicy, to trwa tu bez żadnego problemu 5 minut.
Musisz sobie zrobić solidny klucz do odkręcania koła, bo jest dokręcane sporym momentem.
Najlepiej mieć koło pasowe oraz nową śrubę mocującą koło do wału w ręku.
Odpadnie niepewność co do kierunku gwintu i klucz będzie łatwiej zrobić.

szofer33 - 23-06-2018, 22:16

Dzięki kolego. W poniedziałek się za to zabiorę ale zapasowej śruby nie mam wiec postaram się jej nie urwać. Gdzieś wyczytałem że jest tam gwint normalny z resztą można to było przewidzieć po kierunku obracania koła.
Napiszę po naprawie. Hej.

Mirek1275 - 24-06-2018, 09:21

Nie wiem czy śruba ta podlega wymianie, po jej odkręceniu. Profilaktycznie kupiłem nową, jakieś 50 czy 60 złotych :evil: :-X w MMC. Nie zgub klina :mrgreen: , a jak nie będziesz musiał to go nie wyjmuj. Powodzenia! :D
plecho1 - 24-06-2018, 10:28

Zakręć ją dodatkowo na niebieski klej do gwintów a o urwanie się nie martw bo to jeszcze stara solidna konstrukcja i na pewno ta śruba nie jest jednorazowym bublem.
szofer33 - 27-06-2018, 20:36

Koło pasowe zmienione. Nie było łatwo odkręcić i przedłużka miała 1m z rury ale poszło. Gwint normalny. Trzeba było ściągnąć od chłodnicy taki plastik od dołu, jest on na zatrzask oraz odkręcić sam wiatrak bo koło by nie wyszło. Aby zablokować silnik odkręciliśmy blachę zakrywającą wieniec i breszka pomiędzy wieniec a obudowę. Co do samego koła to trzeba zwrócić uwagę jakie macie bo są dwa rodzaje. Jedno ma mniejsze kółko na pasek od strony silnika a drugi rodzaj ma mniejsze kółko na pasek od strony chłodnicy.
Pozdrawiam i nie bać się bo to prosta robota.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group