To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Egr

ranwood - 18-06-2018, 17:16
Temat postu: Egr
Witam
Jest może jakaś instrukcja dotycząca zaworu egr jak zdemontować i wyczyścić krok po kroku.

majkov - 18-06-2018, 19:45

Wyjmowałem EGR do czyszczenia w DiD.
Najpierw najlepiej odpiąć aku. Następnie demontujesz plastikową rurkę od intercoolera do przepustnicy gaszącej, można zdjąć razem z gumową. Odkręcasz przepustnicę gaszącą na dolocie (najlepiej kupić nową uszczelkę, choć jak nie zużyta można założyć starą - nowa z Renault - będzie tańsza). Odpinasz wtyczkę z EGR, odkręcasz śruby (chyba 3) i po trochu wyciągasz EGR, pomagając sobie jakimś natłuszczaczem. Ja swój wybijałem po kawałku przez drewienko o karb, który wystawał między kołnierzem EGR a kolektorem. Uderzałem w kołnierz EGR - jest stalowy. Absolutnie nie używać żadnych ostrych narzędzi oraz nie robić dźwigni o kołnierz kolektora, bo łatwo zarysować (alu). Nie uderzamy ani nie ciągniemy w część z elektroniką. U mnie nie był jakoś mega zanieczyszczony. Na początku zanurzyłem całość (oprócz elektryki) do słoiczka z benzyną ekstrakcyjną i moczyłem. Potem czyściłem pędzelkiem. Na koniec podważyłem grzybek zaworu i czyściłem między grzybkiem a korpusem.
Jest też sposób żeby sprawdzić elektronikę zaworu multimetrem opisany w manualu.
Oczywiście składanie w odwrotnej kolejności.

ranwood - 18-06-2018, 20:58

Trochę sie pospieszyłem z tym egr.Ale po klei ,podczas jazdy moją carismą nagle stracił moc , po chwili kontrolka check control i jazda powolna do domu bez mocy silnika, obroty max do chyba 2500 . Potem zauważyłem plamę oleju pod autem ,przestawiłem auto i w innym miejscu tez plama oleju i mokro na osłonie pod silnikiem ,chyba to coś poważniejszego od zaworu egr
Mitsubishi carisma 1.9 did
.

majkov - 19-06-2018, 22:17

Bardziej turbo
fasolmateusz - 22-10-2018, 15:05

Serwus,
ja również borykam się z tym problemem. Zawór EGR w mojej miśce już od jakiegoś czasu sprawia problemy, mam na niego *sposoby*, gdy się zatnie, ale nie tędy droga. W warsztacie słyszałem prognozy kosztu wymiany rzędu 700 zł i... przyznam, że poważnie zastanawiam się, czy nie wymienić tego segmentu samodzielnie. Jeśli samodzielnie, to czy polecacie jakiegośkonkretnego producenta części?

Co radzicie, Panie i Panowie?

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group