To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Galant 2.5 v6 problemy z elektryką.

Razorline - 18-06-2018, 20:44
Temat postu: Galant 2.5 v6 problemy z elektryką.
Witam, ostatnio mam mały (duży?) problem w moim Mitsujaszi.
Od jakiegoś czasu pojawia mi się nieraz kontrolka od akumulatora i ciśnienia oleju jednocześnie, zapala, gaśnie, zapala, gaśnie i tak w kółko. Nie ma reguły po jakim czasie jazdy, jak dodaje gazu to wydaje się przestawać migać. Wyłącza się przy tym również radio. Trwa to jakiś krótki czas potem przestaje i spokój na kilka dni.
Problem wraca z nienacka.
Czy może to być problem z masą, czy alternator już nie domaga?
Sprawdzałem napięcie na akumulatorze, było 13,8/14 na wolnych, na wyższych obrotach do 14,3. Dziwne wydaje mi się to że wyłącza się radio, może jakieś zwarcie na radiu które powoduje spadki napięcia i pojawianie się kontrolek od akusa i ABSu?
Miał ktoś taki problem? Jeśli ktoś coś wie to z góry dzięki za odpowiedzi :)

Hugo - 18-06-2018, 20:52

Razorline napisał/a:
alternator już nie domaga
Dokłądnie tak, typowe objawy. I nie zapala Ci się czasami czerwona kontrolka ciśnienia oleju tylko pomarańczowa od poziomu oleju, co?
Razorline napisał/a:
Dziwne wydaje mi się to że wyłącza się radio
Jest to całkowicie normalne w przypadku spadków napięcia czy chwilowego braku ładowania.
Razorline - 18-06-2018, 21:41

Zapewne tak jak mówisz. Jednak wolałem zapytać czy to nie jakaś błachostka, którą ktoś kiedyś może miał. :roll:
Orientujesz się czy są części zamienne do alternatora, czy trzeba kupować cały nowy?

robertdg - 18-06-2018, 21:44

Są dostępne zamienniki
Razorline - 18-06-2018, 23:56

Co ciekawe właśnie zauważyłem, że radio nieraz wyłącza się w taki sam sposób na zgłaszonym aucie, dopiero jak ścisze prawie na minimum to przestaje, po jakiejś minucie się uspokaja i mogę normalnie słuchać. W tym momencie jak radio zaczęło wariowac odpaliłem auto i migały kontrolki. Po chwili spokój.
Zbieg okoliczności? Może jednak jakieś problemy z akumulatorem, zwarcia na celach czy coś? :evil:

bialyjayz - 19-06-2018, 04:55

Razorline napisał/a:
Orientujesz się czy są części zamienne do alternatora, czy trzeba kupować cały nowy?

najprawdopodobniej regulator napięcia będzie potrzebny, dobra lutownica 2-3 godziny roboty i po sprawie......aczkolwiek powiem z własnego doświadczenia, że oddałbym go w ręce fachowca, gdyż nie jest to tak łatwe jak kiedys chłopaki pisali

Hugo - 19-06-2018, 08:18

Razorline, alternator pada, nie kombinuj.
Razorline - 01-07-2018, 22:56

Wyczyszczenie kabla masowego na styku z karoserią poskutkowało (okazało się że był mocno zaśniedziały) Od mniej więcej dwóch tygodni problem znikł, zobaczymy dalej.
Pozdrawiam.

bialyjayz - 04-07-2018, 09:02

Razorline napisał/a:
Wyczyszczenie kabla masowego na styku z karoserią poskutkowało (okazało się że był mocno zaśniedziały) Od mniej więcej dwóch tygodni problem znikł, zobaczymy dalej.
Pozdrawiam.

pomożesz mi zdiagnozować w którym miejscu jest on mocowany :) ?

Marcino - 04-07-2018, 11:41

bialyjayz napisał/a:
Razorline napisał/a:
Wyczyszczenie kabla masowego na styku z karoserią poskutkowało (okazało się że był mocno zaśniedziały) Od mniej więcej dwóch tygodni problem znikł, zobaczymy dalej.
Pozdrawiam.

pomożesz mi zdiagnozować w którym miejscu jest on mocowany :) ?


Jest przykręcony do ściany grodziowej... mniej więcej na środku:)

bialyjayz - 05-07-2018, 08:18

Marcino napisał/a:
Jest przykręcony do ściany grodziowej... mniej więcej na środku:)
dzięki zerknę sobie
kabat - 27-07-2018, 21:04

Mam identyczny problem. Kontrolka oleju i akumulatora się zapala, albo tak lekko żarzy prze chwilę. I też stawiałem na alternator. Wymienili mi regulator napięcia , a problem pozostał, i dwóch elektryków twierdzi że to nie jest wina alternatora. Przy tym przestał działać tempomat, mimo że czujnik hamulca jest ok, i komputer nie pokazuje absolutnie żadnych błędów. Nawet podejrzewali zwarcie w zegarach, ale to nie to. Trzy dni sprawdzali całe okablowanie i elektronikę i wszystko jest ok. Czyli to może być słaba masa? jak się dostać do tego kabla masowego przy ścianie grodziowej? czy zrobię to sam bez kanału? patrząc od góry widać ten kabel?
Bizi78 - 27-07-2018, 23:21

kabat napisał/a:
jak się dostać do tego kabla masowego przy ścianie grodziowej?


Krzyzak - 28-07-2018, 11:42

A może nie jest podłączone podciśnienie do grzybka tempomatu?
Co do tej kontrolki, to jeśli ładowanie jest OK to polecam dokręcić dolną śrubę od alternatora bo ONA jest główną masą.

kabat - 29-07-2018, 21:29

Krzyzak napisał/a:
A może nie jest podłączone podciśnienie do grzybka tempomatu?
Co do tej kontrolki, to jeśli ładowanie jest OK to polecam dokręcić dolną śrubę od alternatora bo ONA jest główną masą.


W końcu jakaś konkretna odpowiedź, dzięki. Gdzie jest ten grzybek tempomat? Sam to zrobię, bez kanału? No ale jeśli nie, to przynajmniej wiem co powiedzieć mechanikowi.
Co do ładowania. Jest dobre, puki nie puszcze pedału gazu i obroty nie spadną do 1000. Wtedy zapala się brak ładowania. Kiedy są obroty ładowanie jest dobre i stabilne. Za każdym razem kiedy spadną obroty jest ta sama akcja. Lampki pala sie kilka sekund, potem gasną mimo że obroty dalej są jałowe. No chyba że dodam gazu, wtedy gasną od razu. Alternator był wyjmowany dwa razy, do sprawdzenia, myślę że ta śrubę dokrecili jak trzeba, jak nie za pierwszym, to za drugim razem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group