[02-06]Lancer CS0 - Warsztatowy dylemat, zawieszenie, Lublin
nubi - 23-06-2018, 22:51 Temat postu: Warsztatowy dylemat, zawieszenie, Lublin Zastanawiam się w jaki sposób znaleźć w Lublinie sensowny warsztat.
Do zrobienia zawieszenie (2.0 Sport). Coraz więcej twardych stuków przenosi się na kierownicę, prawdopodobnie to nie tylko łączniki stabilizatorów.
Kilku napraw dokonałem w takim "zwykłym" warsztacie (dużym, nie jakimś blaszaku), mam tam sensowne ceny robocizny ale warsztat ogólny, najczęściej robią popularne samochody, a części dają takie jakie są dostępne pod ręką, aby samochód długo im nie stał, duży przerób.
To tak z autopsji z poprzednim samochodem, w którym te naprawy często po 3 miesiącach kończyły się ponownymi, bo wsadzona była jakaś najtańsza guma (bo taka była akurat na magazynie), a i mechanicy chyba nieszczególnie przejmują się ile to pojeździ, nie mówiąc o czymś takim jak próba wciśnięcia instrukcji od mitsu do ręki, itp.
Kilku forumowiczów jest z LU.
Mam 3 myśli:
1. Pojechać na "zwykły" warsztat, na szarpaki, i to co znajdzie zrobić sobie zdjęcia a potem szukać w katalogu która to guma/tuleja/śruba/.. i szukać na necie czegoś o sensownej jakości
2. Pojechać do ASO (lublin - Parexbud tylko?) na diagnostykę, niech zrobią mi kalkulacje co jest do zrobienia i rozpiskę cenową, jak mnie to nie zabije (wątpię) to może nawet zrobię w ASO, a jak nie, to może zyskam /w cenie tego przeglądu/ przynajmniej które elementy obstawiają z nr katalogowymi na gotowo, szukać na necie i zrobić na "zwykłym" warsztacie z własnymi cześciami.
3. ?
sla - 24-06-2018, 13:23
nubi napisał/a: | przynajmniej które elementy obstawiają z nr katalogowymi na gotowo, | Nic takiego nie dostaniesz.
W@sio - 25-06-2018, 10:44
1. Pojedź na szarpaki do Moto-Plex
2. Pojedź na weryfikację do warsztatu - ja zwykle jeżdżę do Grześka Prażmo (dawniej prowadził to Andrzej Jerwan, ale przeszedł na emeryturę)
3. Zostaw samochód i pozwól zrobić robotę - chłopaki mają lepsze zniżki niż Ty.
4. Pojedź do Moto-Plex na ustawienie geometrii zawieszenia
5. Ciesz się jazdą
czarny.marcin - 25-06-2018, 11:40 Temat postu: Re: Warsztatowy dylemat, zawieszenie, Lublin
nubi napisał/a: | Z z własnymi cześciami.
|
tylko skąd je weźmiesz ? masz dwie opcje kupić je w ASO lub na hurtowniach tych samych co korzystają wszyscy czy sklepów internetowych .
Rynek jest jaki jest i nic lepszego nie wymyślisz , no chyba że stworzysz własną markę .
Szanujący się serwis zamontuje część takiego producenta jak sobie klient życzy lub przedstawi mu kilka do wyboru .
Teraz części to loteria od Yamato po po jotoczuł.
Masz jeszcze do wyboru poliuretan ale to czego nie ma z katalogu trzeba dorabiać a to wymaga czasu .
Amorów , sprężyn i sworzni nie przeskoczysz .
Chcesz lepszy wybór części zmień samochód na świętą trójcę : Mercedes , BMW czy Audi .
nubi - 25-06-2018, 23:51
Podziękował. Nie napawa to zbyt optymistycznie, a właśnie ostatnio ten samochód zaczął mi się bardziej podobać (nawet przestałem myśleć o założeniu gazu).
[edit] ps. Tak się jeszcze zastanawiam nad "Masz jeszcze do wyboru poliuretan ..", bo mam dojście do profesjonalnych (za miliony) narzędzi m.in.: frezarka (30k.obr/min), elekto-wreżarka, laser (3m/s 3x7m), skaner laserowy, ..i kilka innych ciekawych narzędzi (tokarki niestety nie ma), wszystko sterowane komputerowo -czyli moje tematy. Tylko musiałbym zarwać kolejne noce na nauce ich obsługi, no i dla jednego samochodu to się raczej nie opyla. Zacząć produkcję pod swoją marką? Ciekawe czy by się opłaciło ..zmienić zawód.
|
|
|