[02-06]Lancer CS0 - Uwaga na paski rozrządu Mitsuboshi
krzychu - 28-06-2018, 08:59 Temat postu: Uwaga na paski rozrządu Mitsuboshi 6 lat temu zachęcony dobrymi opiniami zamówiłem komplet rozrządu u Japaneza. Przyszedł, ceny były dobre sam byłem przy montażu, sam osobiście sprawdzałem czy zawleczka wchodzi po 2 obrotach silnika i 15 minut odczekania.... A tu w piątek odpalam samochód jakby nie zapalił ale zaskoczył i usłyszałem po 1-2 sec metaliczne stukanie... Zagasiłem, podzwoniłem, pomógł mitsumaniak przyjechał posłuchał i no auto pojechało już na lawecie z PZU (w sumie całkiem sprawnie).
Pasek przeskoczył na wałku wydechowym o 2 ząbki, przy próbie ustawienia okazało się że brakło napinacza i nawet nie dało się już tyle naciągnąć żeby był poprawnie naciągnięty. Pasek Mitsuboshi wytrzymał 6 lat 3 dni i 64 tys km....
Jak ktoś ma albo zamawiał od Japneza może warto sprawdzić!
Na szczęscie po założeniu nowego silnik działa, kompresja bardzo ładna 12,8-13,2 więc powinno być ok.
Ps. Dzięki Marcin za pomoc i sprawne rozwiązanie problemu!
Bizi78 - 28-06-2018, 09:48
A może to wina napinacza .
Ostatnio coś sporej liczbie przeskakuje pasek w miśkach .
W moim przypadku też ostatnio przeskoczył a miałem pasek SUN Japan i rolkę GMB.
Ogólnie wszyscy polecają wymianę co 5lat lub co 60kkm czyli oba interwały przekroczyłeś .
krzychu - 28-06-2018, 09:57
Ja nigdy nie słyszałem o 5 latach i 60 tys. Za to 8 lat i 90 już tak....
Napinacz... No ale za krótki miał zakres pracy? Za mocny?
Bizi78 - 28-06-2018, 12:30
krzychu napisał/a: | Za to 8 lat i 90 już tak.... |
Zakładałeś oryginalne części z logo mitsu w ASO, jeśli tak to reklamuj .
nubi - 28-06-2018, 14:10
krzychu napisał/a: | Ja nigdy nie słyszałem o 5 latach i 60 tys. Za to 8 lat i 90 już tak.... | Ja np. słyszałem często w warsztatach; jak pasek długi to wymieniać co 60 kkm i nie pytali ile pisze w instrukcji
bobinho - 28-06-2018, 19:26
6 lat na taki pasek to sporo, ja osobiscie nie czekałbym dluzej niz 4-5 lat. A to że pasek się rozciągnął może byc spowodowane innymi czynnikami np. Jazda z uszkodzonym napinaczem rozrzadu.
krzychu - 28-06-2018, 20:17
Ale jak uszkodzonym? Za mocno napinał? Za słabo? Nie tłumił drgań? Zamontowany był poprawnie i wymieniony razem z całością...
A macie gdzieś źródło informacji żeby nie czekać standardowego interwału przy paskach nie oryginalnych czy tylko wszyscy tak mówią?
Bo w ten sposób można powiedzieć że używając nieoryginalny filtr, świece, olej trzeba wymieniać go 2 razy częściej (znaczy np. w 2/3) niż podje producent samochodu.
sla - 28-06-2018, 20:18
krzychu napisał/a: | . Za to 8 lat i 90 już tak....
| W instrukcji było 6 lat lub 90 tys. Dlatego wszystko ok
bobinho - 28-06-2018, 21:01
U mnie, ten napinacz przestal tłumić drgania mimo ze nadal sam się wysuwal ale też dało się go wcisnąć palcam, co skutkowalo ze po odpaleniu silnika pasek latał jak głupi. Po wymianie paska i napinacza wszystko wrocilo do normy.
cygan84 - 29-06-2018, 20:07
Wymieniałem w styczniu kpl rozrząd (też pasek Mitsuboshi) stary po prawie 5 lat i 58tys/km był już pęknięty ,teraz już będę wiedział,kiedy wymienić..
krzychu - 30-06-2018, 12:03
sla napisał/a: | krzychu napisał/a: | . Za to 8 lat i 90 już tak....
| W instrukcji było 6 lat lub 90 tys. Dlatego wszystko ok |
Przeglądnąłem całą instrukcję. Nie ma wzmianki o wymianie rozrządu...
Lista przeglądowa ściągnięta kiedyś ze strony (teraz już chyba jej nie ma):
Kod: | Co 90.000 km (dodatkowo w stosunku do przeglądu co 30.000 km)
Wymienić pasek rozrządu (A) i pasek wałków wyrównażających (B) bez napinaczy
Wymienić świece zapłonowe (tylko typy z elektrodami platynowymi i irydowymi)
Wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów (wszystkie samochody)
Co 120.000 km (dodatkowo w stosunku do przeglądu co 30.000 km)
Wymienić pasek rozrządu (A) (tylko silniki VW) |
Tyle mówi o wymianie. Żadnych wzmianek o latach.
Dodatkowo AutoData jasno wypisuje "co 90 tys niezależnie od ilość lat". A to już jest źródło które powinno uwzględniać zamienniki?
Więc jest jakieś źródło które mówi 6 latach czy 60 tys? Czy tylko tak niektórzy mówią?
Bzyk_R1 - 30-06-2018, 12:20
Unitta wytrzymuje 10 lat i 150 tysięcy kilometrów.
robertdg - 30-06-2018, 19:25
krzychu napisał/a: | Tyle mówi o wymianie. Żadnych wzmianek o latach.
Dodatkowo AutoData jasno wypisuje "co 90 tys niezależnie od ilość lat". A to już jest źródło które powinno uwzględniać zamienniki?
Więc jest jakieś źródło które mówi 6 latach czy 60 tys? Czy tylko tak niektórzy mówią? | Na opakowaniu paska jest okres użycia w latach - dlatego ze pasek wykonany jest z elementów podatnych starzeniu, Autodata nie jest wyznacznikiem, bo to zlepek wielu informacji , wyznacznikiem może być instrukcja serwisowa (nie jest nia instrukcja obslugi). Co do żródel okreslajacych wytrzymalosc paska to ogólem przyjeta regula stanowi o interwale paska dla zamiennika do 5 lat i nie wiecej jak 60tys km, a Mitsuboshi to żaden oryginał - nie raz byly na forum pisane podobne przypadki do Twoich z paskiem Mitsuboshi, sam takze uzytkuje pasków Mitsuboshi ale przecietnie wymieniam po okresie nie dłuzszym jak 50-55miesiecy i przebieg rzedu 50tys km, tylko wylacznie ze wzgledu na to ze wizualnie juz w tym okresie widac poparcienia na pasku.
Bzyk_R1 napisał/a: | Unitta wytrzymuje 10 lat i 150 tysięcy kilometrów. | Unitta to producent OEM-owych pasków
krzychu - 30-06-2018, 20:36
robertdg napisał/a: | wyznacznikiem może być instrukcja serwisowa |
Szukałem 10 minut w manualu ale nie znalazłem....
robertdg napisał/a: | nie raz byly na forum pisane podobne przypadki do Twoich z paskiem Mitsuboshi |
Na podforum Lancera CS nie było takiego tematu.... Może wtedy bym wymienił... Ale dalej to jest sugerowany termin wymiany nie potwierdzony danymi producenta (nie koniecznie samochodu gdzieś producenci pasków coś takiego podają?).
Na Continentalu który teraz mam jest data do której można go montować ale nie ma wzmianki po jakim czasie wymienić...
robertdg - 30-06-2018, 21:05
Może na forum Lancera nie bylo, ale w Colcie, Galancie, bylo pisane. Na forum lancera bylo opisywane ze zamienne paski zrywały sie po krotkich przebiegach od wymiany.
Tutaj masz opisane bezposrednio z sieci intercars podstawowe info o paskach rozrzadu https://motointegrator.com/pl/pl/poradniki/porady-eksploatacyjne/wymiana-rozrzadu-jak-czesto-przeglad-co-ile-km-wymiana-jakie-koszty-poradnik-w-pytaniach-i-odpowiedziach
Takie same informacje udzielane sa na szkoleniach dla mechaników, zawsze podaje sie interwał czasowy lub przebiegu i zawsze podkresla sie ten który nastepuje jako pierwszy, bo sa ludzie co w rok zrobia 60tys i co roku beda wymieniac rozrzad, a sa ludzie co przez 10 lat nie zrobia 50tys km a pasek musza wymienic 2 razy w tym okresie.
Jest tam tez wyraznie odrozniajaca sie od reszty grupa silników PSA w ktorej ewidentnie nie podaja okresu wymiany w latach - i tak od ponad dekady takim systemem funkcjonuja.
Jeszcze bardziej ogólnikowe okreslenia http://www.auto-swiat.pl/...rozrzadu/c935tg
Znam ludzi co rocznie robia bardzo male przebiegi, rzedu np 5-7tys km, i wymieniaja wszystkie czesci eksploatacyjne wg przebiegu, co jest absurdem bo w wielu przypadkach rozpada sie silnik przez zaniedbanie, bo ludziom ciezko przetlumaczyc ze niski przebieg dziala niekorzystnie i czesci trzeba wymieniac wzgledem okresu uzytkowego wyrazonego w miesiacach.
|
|
|