[XX-92]Colt C50 i starsze - [C51A 1.3] !Awaria pompy paliwa?
Baron81pl - 03-07-2018, 15:37 Temat postu: [C51A 1.3] !Awaria pompy paliwa? Witam. O kilku dni borykam się z problemem chyba pompy paliwa, która jest w baku. Aby się do niej dostać trzeba ściągnąć cały bak. Ale najpierw chce sprawdzić inne elementy takie jak przekaźnik pompy paliwa albo chociaż jakiś bezpiecznik. Proszę o pomoc w lokalizowaniu przekaźnika w takim aucie COLT III (C5_A) 1.3 12V (C51A) (1988-04 » 1992-05), mot. 4G13 (12V), 55kW, 75HP, 1299ccm. rok 91. na gaźniku. Paliwo nie dochodzi do komory silnika do pierwszego elementu filtra paliwa. Auto kręci ale nie zapali wszędzie jest sucho, nie ma wycieków. gaźnik czysty i suchy.
Bizi78 - 03-07-2018, 16:00
Ale pompa paliwa to chyba jest w okolicy silnika, 5 na schemacie.
Baron81pl - 03-07-2018, 17:05
To jest chyba pompa mechaniczna , a ja już nie mam paliwa od baku. Ale też to sprawdzę.
Bizi78 - 03-07-2018, 19:49
Z tego co widzę to w baku w roczniku po 1990 jest tylko pływak i filtr, nie ma żadnej pompy.
Może filtr jest zapaćkany szlamem z baku .
Baron81pl - 03-07-2018, 20:09
A to 05291D co to jest. Do pływaka się już dostałem. Ale tego drugiego elementu nie widziałem w baku. Znalazłem wiązkę kabli pod kanapą które wchodzą chyba do pływaka. A jeśli to jest ta mechaniczna pompa w bloku silnika to jak ją sprawdzić. Czy to moje auto z 91 ma pompę elektryczną, a jeśli tak to musi mieć jakiś przekaźnik albo bezpiecznik i gdzie one mogą być? Jak się może dostanę do tego filtra jak jest na tym zdjęciu bez ściągania baku to będzie dobrze. Jeszcze dodam że auto przestało odpalać z dnia na dzień. Wieczorem zaparkowałem wszystko było dobrze ,a rano już nie odpalił
Bizi78 - 03-07-2018, 20:19
Baron81pl napisał/a: | A to 05291D co to jest. |
Opaska zaciskowa .
Baron81pl - 03-07-2018, 20:32
Przepraszam bardziej mi chodziło o ten element na rysunku co na niego nachodzi 05289B to jest chyba filtr w baku. Tego muszę poszukać.
Bizi78 - 03-07-2018, 20:43
05289B to nakrętka .
Filtr paliwa to nr. 05152.
Na forum masz manuala do C5..., trzeba go przepatrzeć.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3445
Baron81pl - 03-07-2018, 21:10
Tylko te wszystkie manuale są od 1.5 i dalej ,mam je wszystkie i szukam porównuje je. Tylko muszę się upewnić że nie mam pompy elektrycznej tylko mechanicznej to nie będę dalej kopał po całym aucie za kablami i przekaźnikami. Dziękuję za odpowiedź jak coś jeszcze będę wiedział odezwę się
[ Dodano: 04-07-2018, 17:59 ]
Zaglądałem do zbiornika przez pływak. Nie widziałem pompy w baku. nie ma też innych kabli co by szły do pompy jest tylko do pływaka. Przekaźnika nie znalazłem w aucie gdzieś po stronie pasażera, może koło kompa pod głośnikiem, nic tam nie ma. Wyciągnąłem teraz pompę mechaniczną i teraz jak ją sprawdzić czy jest dobra?
Krzyzak - 04-07-2018, 20:26
1.3 czyli C51 to był gaźnik i pompę paliwa masz na głowicy, mechaniczną jak wspomniałeś
Baron81pl - 08-07-2018, 18:41
Tak więc, nauczyłem się teraz , że mój colt nie ma pompy elektrycznej, tylko mechaniczną w bloku, nie ma przekaźnika pompy, przynajmniej nic takiego nie znalazłem. Zajrzałem na zapłon. Kopułka i świece zabrudzone. Poczyściłem kopułke nagar,świece wymieniłem. Zapalił. Przejechałem może z 2 km, postawiłem auto pod garażem i zaczołem skladać plastiki i inne rzeczy. Auto chodziło może z 15 minut równo trzymało obroty nic nie szarpało i nagle zgasł i koniec, nie odpala. Iskra pojawia się jak chce na świecach. Teraz jeszcze wymienie kable , kopułkei palec. i zobacze. Jak sprawdzić aparat-moduł zapłonowy?
Bizi78 - 08-07-2018, 20:41
Baron81pl napisał/a: | Tak więc, nauczyłem się teraz , że mój colt nie ma pompy elektrycznej, tylko mechaniczną w bloku |
Czyli tak jak od początku pisaliśmy .
[ Dodano: 08-07-2018, 20:59 ]
Baron81pl napisał/a: | Jak sprawdzić aparat-moduł zapłonowy? |
Jeśli szprechasz po Niemiecku to tutaj masz jakieś info z manuala .
Baron81pl - 08-07-2018, 21:14
Właśnie czytam wszystkie te manuale, jest w tym niemieckim , że pierwotne ma mieć 1,2 plus minus 0,12 oma i wtórne 26 +- 3,9 oma, albo jak wyczytałem z innego manuala układ zapłonowy do silnika 4g13 dla "front wheel drive" pierwotne ma mieć 0,67-0,8 oma ,a wtórne 11,3-15 kOma. Teraz którego się trzymać?
Krzyzak - 08-07-2018, 21:57
pomiary statyczne cewki nic nie znaczą - często książkowo dobre cewki mają przebicie i są bezużyteczne
sprawdź kompresję - na zimno i (jak się uda) na gorąco, jak będzie niska to masz przyczynę
paliwo na pewno dochodzi? świece są mokre po kręceniu?
Baron81pl - 10-07-2018, 23:00
Paliwo na pewno dochodzi, układ paliwowy już wykluczyłem. Z otworów na świece dmucha , ale niestety nie mam jak sprawdzić. Tak więc najpierw zmieniłem na nowe świece, zapalił. Przejechałem pod garaż z 1,5 km zostawiłem auto na włączonym silniku. Pochodziła tak może z 15 min. równo nic się nie działo i zgasł. Teraz już nic nie zapalił. Zanim doszły mi nowe kable kopułka i palec , nowe świece miały niektóre mały ogar , i trochę mokrawe. Teraz na wszystkich nowych elementach: Palec kopułka, kable, świece , nie odpala i nie ma już iskry. Obstawiam aparat zapłonowy , ale jeszcze nie sprawdziłem go.
|
|
|