To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Łańcuch rozrządu - Lancer CYxA - wymiana, części, porady.

bouli1978 - 06-01-2013, 15:44
Temat postu: Łańcuch rozrządu - Lancer CYxA - wymiana, części, porady.
Łańcuch rozrządu - silnik 4B10
1. Jak dokonać inspekcji łańcucha najlepiej obrazuje film:
https://www.youtube.com/watch?v=DHJ3D9Dmsn8
oraz manual:


2. Manual jak wymienić łańcuch:
http://mmc-autoelectric.o...60091500ENG.HTM
3. Jeżeli w Twoim samochodzie jest górna prowadnica to zaleca się ją zdemontować.

4. W skład kompletu powinno wchodzić:
MN183891 ( 1140A073 ) - łańcuch rozrządu
MN183892 - prowadnica łańcucha rozrządu
MN183893 - prowadnica łańcucha rozrządu
MN183894 - napinacz łańcucha rozrządu
1052A809 - uszczelniacz wału
1035A583 - uszczelka pokrywy
koszt oryginalnych części około 950zł
niekoniecznie, ale warto:
MN183895 - dolna zębatka
koszt oryginalnej około 220zł

5. Luz na kołach rozrządu to normalne, ale nie powinien być większy niż w tym manualu, przy okazji pokazane jest jak sprawdzić luzy zaworowe - zalecane jak już pokrywa zdjęta:
http://mmc-autoelectric.o...70108900ENG.HTM


Dzisiaj przeczytałem artykuł o łańcuchach rozrządu, że w niektórych samochodach po 60 tyś już je słychać, że się naciągają, a wymiana jest kosztowna. Czy mieliście już jakieś problemy z łańcuchami w swoich Lancerkach?

Trik - 06-01-2013, 20:50

Poza jakimś tam problemem z rozrządem jednej osoby nic nie było o tym słychać.
Mam aktualnie 122kkm i działa.
O jakich samochadach jest mowa w tym artykule? Daj link lub wymieniaj z osobna. :doubt:

bouli1978 - 06-01-2013, 22:14

http://www.auto-swiat.pl/...enstwo-czy-atut
Trik - 06-01-2013, 22:41

Nie bierz do głowy.
Masz jescze gwarancję i pewnie jeszcze mozliwość jej rozszerzenia o kolejne 2 lata.
Zapewne nawet z tego powodu, może kilku innych - niewiadomo, jak i cen części w Mitsu warto.

tomaszekk7 - 07-01-2013, 10:22

Jak byłem ostatnio na przeglądzie zimowym ( w grudniu). Rozmawiałem na serwisie i jednak wymieniali już łańcuch w 1,8 przy przebiegu 90 tyś. ( na gwarancji).
Gugurugu - 07-01-2013, 12:48

tomaszekk7 napisał/a:
Jak byłem ostatnio na przeglądzie zimowym ( w grudniu). Rozmawiałem na serwisie i jednak wymieniali już łańcuch w 1,8 przy przebiegu 90 tyś. ( na gwarancji).


Wymieniają tylko 1.8, czy tez w 1.6 i 1.5? :)

tomaszekk7 - 07-01-2013, 16:15

Rozmawialiśmy o silniku 1,8 , a nie wspominał o 1,5 czy 1,6.
tomekrvf - 07-01-2013, 19:20

1.5 i pochodna tego silnika 1.6 ma łańcuch rolkowy. Silnik 1.5 był projektowany wspólnie z Mercedesem i od 2004 nie było przypadku wyciągnięcia łańcucha rozrządu.
1.8 ma łańcuch zębaty( http://chain-guide.com/ap...ooth-chain.html ) i niestety zdarzały się przypadki wyciągnięcia łańcucha poniżej 100kkm

pablo diablo - 08-01-2013, 12:09

Ja w swoim dieslu od nowości słyszę jakby prace łańcucha, Dźwięk przypominający grzechotkę coś w ten deseń zastanawiam się czy to normalne czy coś nie tak. szkoda że nie mogę nigdzie wokół siebie znaleźć takiego diesla jak ja mam by porównać prace silnika
Może ktoś z okolic Nowego Sącza - Krakowa udziela sie na forum i ma lancera 1,8 diesel?
Jestem ciekaw Jak w ASX to słychać bo tam są te same silniki

tomekrvf - 08-01-2013, 16:37

pablo diablo napisał/a:
Dźwięk przypominający grzechotkę coś w ten deseń zastanawiam się czy to normalne czy coś nie tak

Gratuluję dobrego słuchu:) Też zwróciłem na to uwagę kiedy pierwszy raz usłyszałem nowego diesla 1.8. Po zdjęciu pokrywy zaworów sytuacja się wyjaśniła. Wałki rozrządu połączone są przekładnią zebatą i niestety nie ma dzielonego koła z mechanizmem kasowania luzu międzyzębnego.
Tak wygląda takie koło w V6 mazdy która kiedyś miałem.


Niestety nic z tym nie da się zrobić ale też nic złego się nie stanie.

Silverrr - 12-01-2013, 09:45

A więc wymieniać czy nie wymieniać? :D Sam ostatnio interesowałem się tym tematem, ale w kwestiach technicznych jestem dałnem. Nie mam pojęcia czy w ogóle wymieniać a jak tak to po ilu lub w jakiej sytuacji...
Help? :mrgreen:

pablo diablo - 12-01-2013, 13:58

Łańcuch nie jest na całe życie wymienia sie go jak pasek ale stosunkowo rzadziej niz pasek
kiedyś jakoś tych łańcuchów jak i rożnych elementów które wchodziły w prace łańcucha były dużo leprze i mogło się zdarzyć że łańcucha sie nie wymieniało bo nie było potrzeby.

U ciebie czy go słychać? czy jest luźny? jaki masz przebieg? i co pisze o tym producent?
jeżeli masz mały przebieg i go nie słychać to nie myśl o tym.

Silverrr - 13-01-2013, 11:06

Około 66tys przebiegu mam. Czy słychać...? Bo ja wiem... chyba nie. Nie słyszę żadnych zmian w pracy silnika. Od zawsze chodzi tak samo :P
Trik - 13-01-2013, 14:51

Silverrr napisał/a:
Około 66tys przebiegu mam.

Jeśli z pracą silnika jest coś nie tak, to lepiej sprawdzić. Ale IMO myślenie o wymianie łańcucha przy takim przebiegu, nie mająć jakiegoś konkretnego powodu, to lekka przesada :roll: .

Gordzo - 27-05-2013, 23:33
Temat postu: [CY4A 2.0] Rozrzad. pomocy
witam wszystkich posiadaczy Lancera i nie tylko :) mam pytanie a mianowicie chodzi mi o rozrzad, jak to wszystko wyglada? trzeba tam cos wymieniac? bylem u mechanika i powiedzial mi ze jest na lancuchu i ze nie mam sie o co martwic, to prawda?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group