To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - koło pasowe wału

awas - 11-07-2018, 13:01
Temat postu: koło pasowe wału
Pomocy! Dałem dziś furę (2.5 v6) do mechanika - miał powymieniać kilka rzeczy... i przed chwilą dzwonił że jak wymieniał rozrząd, to rozpadło się koło pasowe wału. Nie znam się na tym ale mówił ,że to napędza klimę i wspomaganie i że są to jakieś 2 koła złączone jakąś gumą i ta guma pękła. Ponoć w żadnym sklepie nie może tego znaleźć. Podeślijcie proszę jakiś link do jakiejś używki czy coś, bo bez samochodu jestem w czarnej dupie.

[ Dodano: 11-07-2018, 15:05 ]
Czy będzie pasowało z galanta 2.5 99r (mój jest 2002)?

jacek11 - 11-07-2018, 15:43

https://allegro.pl/listing?string=ko%C5%82o%20pasowe%20galant%202.0&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-wp-mp-uni-1-4-0621
awas - 11-07-2018, 18:44

To do gala 2.0 jest takie samo jak do 2.5?
Hugo - 11-07-2018, 20:19

Oczywiście od silnika 2,0, ani żadnego innego silnika nie pasuje do 2,5 V6. Zupełnie inny sposób przykręcania koła do wału i inna liczba rowków na paski osprzętu.
Co do pytania czy koło pasuje z innego rocznika to tak, pasuje od każdego 2,5 V6 z całego okresu produkcji tego modelu.

plecho1 - 11-07-2018, 21:55

Może lepiej naprawić obecne jak ciężko znaleźć sprawne.
awas - 12-07-2018, 11:26

A ma ktoś dobry patent jak to naprawić, bo znalazłem używkę ale nie wiem w jakim stanie i facet chce prawie tyle co za cały silnik.
plecho1 - 12-07-2018, 12:00

Jeśli koło jest żeliwne to osobiście próbował bym pospawać, tylko trzeba by to było najpierw na sztywno dokładnie ustawić i oddać do odpowiedniej firmy spawającej takie materiały. Są też firmy robiące sztywne koła ale koszt też pewnie wyjdzie kilka set zł.
Krzyzak - 12-07-2018, 14:40

ja też znam 2 przypadki, że się to koło rozpadło i np. nie kręciło sprężarką itp.
nie ma innego sposobu jak kupno drugiego