[97-04]Galant EAxA/W - koło pasowe wału
awas - 11-07-2018, 13:01 Temat postu: koło pasowe wału Pomocy! Dałem dziś furę (2.5 v6) do mechanika - miał powymieniać kilka rzeczy... i przed chwilą dzwonił że jak wymieniał rozrząd, to rozpadło się koło pasowe wału. Nie znam się na tym ale mówił ,że to napędza klimę i wspomaganie i że są to jakieś 2 koła złączone jakąś gumą i ta guma pękła. Ponoć w żadnym sklepie nie może tego znaleźć. Podeślijcie proszę jakiś link do jakiejś używki czy coś, bo bez samochodu jestem w czarnej dupie.
[ Dodano: 11-07-2018, 15:05 ]
Czy będzie pasowało z galanta 2.5 99r (mój jest 2002)?
jacek11 - 11-07-2018, 15:43
https://allegro.pl/listing?string=ko%C5%82o%20pasowe%20galant%202.0&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-wp-mp-uni-1-4-0621
awas - 11-07-2018, 18:44
To do gala 2.0 jest takie samo jak do 2.5?
Hugo - 11-07-2018, 20:19
Oczywiście od silnika 2,0, ani żadnego innego silnika nie pasuje do 2,5 V6. Zupełnie inny sposób przykręcania koła do wału i inna liczba rowków na paski osprzętu.
Co do pytania czy koło pasuje z innego rocznika to tak, pasuje od każdego 2,5 V6 z całego okresu produkcji tego modelu.
plecho1 - 11-07-2018, 21:55
Może lepiej naprawić obecne jak ciężko znaleźć sprawne.
awas - 12-07-2018, 11:26
A ma ktoś dobry patent jak to naprawić, bo znalazłem używkę ale nie wiem w jakim stanie i facet chce prawie tyle co za cały silnik.
plecho1 - 12-07-2018, 12:00
Jeśli koło jest żeliwne to osobiście próbował bym pospawać, tylko trzeba by to było najpierw na sztywno dokładnie ustawić i oddać do odpowiedniej firmy spawającej takie materiały. Są też firmy robiące sztywne koła ale koszt też pewnie wyjdzie kilka set zł.
Krzyzak - 12-07-2018, 14:40
ja też znam 2 przypadki, że się to koło rozpadło i np. nie kręciło sprężarką itp.
nie ma innego sposobu jak kupno drugiego
pewnie olej ciekł na nie i gumę zniszczyło, nie musiał teraz, mógł kiedyś... tam w okolicy jest sporo możliwości uwalenia w oleju
-Fenek- - 12-07-2018, 14:51
Ja bym szukał jakiegoś rozbitka na części, np. na Allegro czy w grupach poświęconych Galantom na FB.
awas - 12-07-2018, 16:26
Koło już znalazłem (drogie i niepewny stan). Mechanik jakoś wstawił stare i na razie kulam się po okolicy póki nie przyjdzie to drugie. Czym grozi taka jazda?
Hugo - 12-07-2018, 16:30
Jazda z takim kołem grozi rozwaleniem osłony rozrządu i uszkodzeniem osprzętu (sprężarki klimy, alternatora i pompy wspomagania).
przemek1602 - 12-07-2018, 20:35
Ewentualnie pasek wkręci się w pasek rozrządu i amba.
robertdg - 12-07-2018, 22:15
plecho1 napisał/a: | Jeśli koło jest żeliwne to osobiście próbował bym pospawać, tylko trzeba by to było najpierw na sztywno dokładnie ustawić i oddać do odpowiedniej firmy spawającej takie materiały. | Takich rzeczy sie nie spawa, po pierwsze naprezenia materiałowe przy spawaniu, po drugie niedoważenie koła, jak już to najlepiej wykonac nowe koło - bylo o tym już pisane.
plecho1 - 13-07-2018, 07:24
W starym aucie które nie wiadomo ile jeszcze pojeździ to nie taki zły pomysł, spawanie było by tańsze nawet kilkukrotnie a jeśli chodzi o niewyważenie to sporo osób jeździ dieslami z częściowo uszkodzonym i o wiele cięższym kołem dwumasowym. Spawanie bez odpowiedniego przygotowania mogło by stwarzać problemy ale elementy żeliwne odpowiednio rozgrzane przecież można spawać.
robertdg - 13-07-2018, 07:57
plecho1 napisał/a: | W starym aucie które nie wiadomo ile jeszcze pojeździ to nie taki zły pomysł, spawanie było by tańsze nawet kilkukrotnie a jeśli chodzi o niewyważenie to sporo osób jeździ dieslami z częściowo uszkodzonym i o wiele cięższym kołem dwumasowym. Spawanie bez odpowiedniego przygotowania mogło by stwarzać problemy ale elementy żeliwne odpowiednio rozgrzane przecież można spawać. | Jeżeli to by było w kwestii "wydaje mi sie" to na tym bym poprzestał, takie elementy się kołkuje, ale cała rzecz w tym, że aby ten element naprawiac musialby on wogóle nie być dostepny albo kosztowac naprawde grube pieniadze, kolejny raz zatem napisze w związku ze zjawiskami wystepujacymi w trakcie i po spawaniu, takich rzeczy sie nie robi, już nie bede rozwijał procesu aby conajmniej zbliżyć sie do tego co by to koło było własciwe osiowo i promieniowo
|
|
|