To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Akumulator

turek61 - 23-07-2018, 23:01
Temat postu: Akumulator
Witam koledzy.
Chciałbym sie dowiedzieć czy ktoś miał taki przypadek i co mogło go spowodować.
Wczoraj byłem na rybkach i nie zauważyłem, że nie przekręciłem kluczyka w pozycję zero a radio było wyciszone i po czterech godzinach machania kijem ledwo odpaliłem samochód. Wczoraj pojeździłem trochę i dziś już niby było OK. Prawda jest taka że non stop na klimie.
Na CPN-ie znowu ledwo odpalił co mnie zaniepokoiło. Mam w gnieździe zapalniczki takie ustrojstwo co wyświetla prąd ładowania podczas pracy silnika (wcześniej 14 - 14,4 V a teraz 12,9 w porywach 13 V) i na postoju prąd akumulatora i tu o dziwo cały czas +/- ok. 12 V





Po przyjechaniu pod dom zaglądam pod maskę a tam szok: klema była tak gorącą że mało co sie nie poparzyłem.
Kabel plusowy - nadtopiona izolacja, kabelek od świateł przednich-nadtopiona izolacja i nadtopiona obudowa akumulatora.







Wymontowałem akumulator i ładuję ale nie wiem co mogło spowodować taki stan.
W necie piszą o uszkodzonej celce aku, problemem z rozrusznikiem itp...

Bzyk_R1 - 24-07-2018, 13:33

Skoro masz napięcie akumulatora około 12V to nie może być padnięta cela bo byłoby 10V lub mniej. Moim zdaniem powinieneś naładować akumulator z miernikiem do 16V (jeżeli masz kwasiaka) i potem sprawdzić ładowanie. Jeżeli wróci do wcześniejszego 14-14.4 to wszystko będzie ok jeżeli nie to mógł pójść regulator napięcia.
Jaro1974 - 25-07-2018, 09:45

Krzysztof możesz mieć rację ale jednak mnie zastanawia fakt że cytuję:
"Po przyjechaniu pod dom zaglądam pod maskę a tam szok: klema była tak gorącą że mało co sie nie poparzyłem.
Kabel plusowy - nadtopiona izolacja, kabelek od świateł przednich-nadtopiona izolacja i nadtopiona obudowa akumulatora. "
Ja nieraz zostawiam w miśku radio włączone i gra przez ileś tam godzin i nic się nie dzieje. Tutaj mi to wygląda na jakiś pobór prądu i to dość znaczny skoro klema była gorąca a kable ponadtapiane. Ja bym wziął miernik i sprawdziłbym mu pobór prądu amperomierzem.

Bzyk_R1 - 25-07-2018, 10:22

Jarku ja to rozumiem tak:
Głęboko rozładowany akumulator czyli spadek odporności a wzrost natężenia zwłaszcza przy jeździe z klimą i ksenonami. No i może awaria regulatora.

krzychu - 25-07-2018, 10:29

Może po prostu się poluzowała klema i się grzała?

Naładuj, odczekaj, zmierz napięcie, potem podłącz jakąś żarówkę (ale zamontuj w samochodzie i włącz światła) i zobacz jakie jest napięcie...


Jak masz świeżo naładowany akumulator z padniętą celą to bez obciążenia może pokazywać przez jakiś czas poprawne napięcie. Dopiero po lekkim obciążeniu spada drastycznie.... Dlatego pomiary zaraz po ładowaniu są niewiarygodne....

Bizi78 - 25-07-2018, 10:55

Proponuję po naładowaniu podjechać do sklepu, serwisu akumulatorów, mają przynajmniej pożadne mierniki aby sprawdzić kondycję akumulatora 8) .
turek61 - 25-07-2018, 17:58

Dzięki koledzy za zainteresowanie i cenne uwagi.
Sęk w tym, że nie wiem czy ta kostka do której podłączony jest feralny kabel jest ( była) całkowicie odizolowana od głównej klemy(monobloku) czy nie. Ja po wszystkim widziałem tylko plastikową płytkę (już nadtopioną) jako podkładkę klemy i spinającą obie części przy pomocy śrubek oraz bezpiecznik który też je spinał. Na logikę tak chyba musiało być bo jakie cel miałoby montowanie od głównej klemy do tej kostki bezpiecznika. Szkoda że nie możecie sprawdzić jak u was jest jeżeli ktoś z Was ma takową klemę.
Na chwile obecna zamówiłem w ASO w. g. VIN-u oryginalną klemę tylko już z bezpiecznikiem 150A. (na poniedziałek) za 120 zł. Pracownik serwisu twierdzi, że wprowadzono te zmianę gdyż musiały być ku temu jakieś powody. Ciekawe jakie Wy macie bezpieczniki.
Samochód koniecznie muszę mieć na sobotę wiec jutro bądź w piątek muszę zrobić jakąś porządną prowizorke która spokojnie wytrzyma do poniedziałku.
Wasze cenne uwagi wykorzystam oczywiście i zdam relację.

Bzyk_R1 - 25-07-2018, 21:00



Leszku odpiszę jeszcze tutaj. Tak wygląda to oryginalnie w turbiaku. U mnie jest 120A na klemie. Widocznie miałeś coś przerabiane. Na whats app masz w lepszej rozdzielczości zdjęcia.

Bizi78 - 25-07-2018, 21:46

turek61 napisał/a:
Na chwile obecna zamówiłem w ASO w. g. VIN-u oryginalną klemę tylko już z bezpiecznikiem 150A.

Trochę dziwne bo w turbiaczach pod względem rocznika były 100A lub jak wyżej 120A :? .
Nawet w manual z 2006 jest pokazany 120A.


turek61 - 28-07-2018, 00:22

Bizi78, przepraszam za wprowadzenie w błąd. Oczywiście masz rację:120A a nie 150A

[ Dodano: 02-08-2018, 07:21 ]
No i szukam dalej...
Wczoraj pojechałem do ASO po zamówioną klemę.
Tu okazało się że zamiast całej, kompletnej klemy za 120 zł. sprowadzili ale tylko sam bezpiecznik.
Oczywiście odmówiłem kupna.

Bzyk_R1 - 02-08-2018, 09:17

No nieźle :-D

Ja bym jeździł tak jak masz teraz zrobione. Bezpiecznik jest więc lać i jeździć ;-)

Bizi78 - 02-08-2018, 09:51

turek61 napisał/a:
Tu okazało się że zamiast całej, kompletnej klemy za 120 zł. sprowadzili ale tylko sam bezpiecznik.
Oczywiście odmówiłem kupna.

To się musiałeś kiepsko dogadać w ASO :wink: .
Ja jak coś u nich zamawiam to patrzę w ich katalog aby nie było pomyłki.
Klemę, bezpiecznik i górną osłonę można kupić osobno jak wynika z katalogu.
Ogólnie na forum ktoś miał rozbitka O1T na części, musisz popytać :wink: .


Jaro1974 - 02-08-2018, 10:03

Zwierzu ma rozbitego i pcha go na części :wink:
Bzyk_R1 - 02-08-2018, 10:19

Oj rozbitego od razu. Lekko puknięty najwyżej ;-) Staszek ma pewnie też części.
staszq2 - 02-08-2018, 16:16

Bzyk_R1 napisał/a:
Staszek ma pewnie też części.

Ma ale tej już nie bo Evofreak mi zgarnął :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group