To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - pare pytan

negocjator21 - 05-08-2018, 15:00
Temat postu: pare pytan
Witam. W niedlugim czasie planuje sprzedaz moje p38 i zakup pajero long 3-ciej lub 4-tej generacji z motorem 3.2. Za nim dokonam zakupu chcialbym zapytac uzytkownikow o pare rzeczy.
1) czy na slasku lub zaglebiu jest mechanik ktory umie obchodzic sie tymi autami? Ktory zna bolaczki i mozna mu oddac auto na serwis?
2) jak wyglada sprawa z napedami w dieslu? Jak odbywa sie naped? I czy same napedy sa trwale?
3) czy silnik 3.2 robi robote i czy da sie tym autem jezdzic po autostradach? Jaka predkosc przelotowa? Czy potrzeba go chipowac?
4) czy oprocz pompy i baku technicznie pojawia sie wielokrotnie inny problem na ktory zwrocic uwage przy zakupie?
5) ile wytrzymuje uklad zawieszenia i czy sa jakies elementy ktore maja podnosic komfort podrozowania a w praktyce sa problematyczne w serwisie?
6) jak wyglada sprawa korozji w pajero z lat 2001-2008? Na ktore elementy trzeba szczegolnie zwracac uwage przy ogladaniu auta?
7) jaki jest standartowy rozmiar opon i jaki rozstaw srub ?
8) do diesla jaki aku robi robote?
9) czy przed zakupem zwracac uwage na wersje specjalne czy tez wersje wyposazenia? Czym to sie rozni? Czy nowe byly skladane na specjalne zyczenie klienta czy tez wychodzily w wersjach wyposazeniowych?
10) czy to auto moze posluzyc kilka lat tzn czy jest w miare bezawaryjne?
11) jak z elektronika? Sprawia klopoty? Co moze mnie zatrzymac w trasie?
12) czy z wersji 7-mio osobowej mozna w latwy sposob wymontowac tylne siedzenia?
Za kazda informacje z gory dziekuje. Pewnie odpowiedzi nasuna nastepne pytania na co bardzo licze. Pozdrawiam

DonVito - 05-08-2018, 21:09

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=105996

Przez półtora roku straciłem 30tys. i poddałem się.
Kupiłem za 27k. Na grube naprawy, zbiornik, pompa, klima, coś tam, coś tam wydałem +/- 15k.
Drobnych napraw do 500zł i pierwszego przeglądu za 3tys z hakiem nie liczę. W używanym to norma i nie problem.
Sprzedałem zwłoki za 9k.
Gratuluję pomysłu ...

negocjator21 - 05-08-2018, 23:08

W autach tego segmentu nie ma ideału. Nie ma i nie będzie. Każdy ma swoje bolączki i swoje problemy. W sumie zależy na co się trafi i jakie ma się szczęście. Od 2.5roku jeżdżę range roverem 2generacji i nie spotkało mnie większe nieszczęście. Oczywiście nie jest to auto bez wad ale trochę mnie znudziło a poza tym potrzeba mi większego bagażnika. Takiego jaki ma Pajero. To że się auta psują to norma. To czy da się tanio naprawić ? Nawet ssangyonga tanio się nie naprawi. Dlatego zadałem tych parę pytań. Mnie się P3 podoba i dlatego zaczynam poznawać jego wady i zalety. Dzięki za odnośnik. pozdrawiam
mawmarecki - 06-08-2018, 11:30
Temat postu: Re: pare pytan
2) jak wyglada sprawa z napedami w dieslu? Jak odbywa sie naped? I czy same napedy sa trwale?

najczęściej występuje Superselect - tu jest opis https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
napędy są trwałe o ile się je prawidłowo serwisuje: nie topimy w wodzie, wymieniamy smary, jeśli w tylnym mechanizmie jest LSD to zalewamy odpowiedni olej.

3) czy silnik 3.2 robi robote i czy da sie tym autem jezdzic po autostradach? Jaka predkosc przelotowa? Czy potrzeba go chipowac?

do 100km/h jest w miarę cicho, im szybciej tym głośniej, drastycznie wzrasta zużycie paliwa. Na tempomacie jazda bardzo przyjemna, fotele wygodne. Na niższych biegach automat dynamiczny (jak na 2,5 tony wagi), ale szybkie przyspieszanie na autostradzie (np. wyprzedzanie zza ciężarówki) już wymaga uwagi. Oczywiście można jechać i 150km/h, ale ten samochód do tego nie służy.

4) czy oprocz pompy i baku technicznie pojawia sie wielokrotnie inny problem na ktory zwrocic uwage przy zakupie?

obciążenie piast i łożysk (duża masa), gnicie przewodów hamulcowych, chłodzenia i klimy, zapiekanie tylnego hamulca postojowego (tarczo-bębny), szybkie zużycie przednich tarcz i klocków (duża masa), zalecana częsta wymiana filtra paliwa (nawet co 3-5kkm i weryfikacja brokatu w obiegu), kontrola poziomu oleju w silniku (puszczają przewody wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze, paliwo dostaję się do silnika) i aut. skrzyni, problemy z tylną nagrzewnicą i parownikiem, zużywający się napinacz i elementy ślizgowe łańcucha rozrządu,

5) ile wytrzymuje uklad zawieszenia i czy sa jakies elementy ktore maja podnosic komfort podrozowania a w praktyce sa problematyczne w serwisie?

dobrze wyregulowane zawieszenie i wymienione elementy gumowo-metalowe są trwałe

6) jak wyglada sprawa korozji w pajero z lat 2001-2008? Na ktore elementy trzeba szczegolnie zwracac uwage przy ogladaniu auta?

korozja podwozia - okolice tylnych nadkoli i podłużnic

7) jaki jest standartowy rozmiar opon i jaki rozstaw srub ?

265/70R16

8) do diesla jaki aku robi robote?

możne być 2x95Ah - ja mam 2 takie http://www.akumulator.pl/produkty/cb954 najważniejsze że nowe, na gwarancji i ładowane odpowiednim prostownikiem w przypadku konieczności

9) czy przed zakupem zwracac uwage na wersje specjalne czy tez wersje wyposazenia? Czym to sie rozni? Czy nowe byly skladane na specjalne zyczenie klienta czy tez wychodzily w wersjach wyposazeniowych?

można trafić wersje z krajów arabskich - mogą mieć różne wyposażenie, nie mieć ABS

10) czy to auto moze posluzyc kilka lat tzn czy jest w miare bezawaryjne?

trudno odpowiedzieć - nawet najbardziej zadbany samochód może się zepsuć, dużo zależy od eksploatacji.

11) jak z elektronika? Sprawia klopoty? Co moze mnie zatrzymac w trasie?

wszystko jest w tym samochodzie sterowane przez komputery, jest ich kilka, stąd należy zachować dbałość o przewody elektryczne, chronić przed zwarciem, przetarciem, zawilgoceniem - same moduły są bezobsługowe

12) czy z wersji 7-mio osobowej mozna w latwy sposob wymontowac tylne siedzenia?

da się bez problemu, uzyskuje się dodatkową przestrzeń bagażową pod podłogą bagażnika, niezbędne są narzędzia (klucze) [Edit] klucze niepotrzebne, dzięki TangoKK

Tu jest pomocna check lista do weryfikacji podczas zakupu http://www.pajero.guru/mi...o-buying-guide/

Pozdrawiam
Marecki

negocjator21 - 06-08-2018, 12:17

Dziękuje za udzielona odpowiedz. Mam świadomość że paronasto letnie auto bezawaryjne nie będzie. Zresztą, w kategorii aut które szukam nie ma ideału. Czy patrol, Terrano czy też Pajero, wszystkie auta mają swoje problemy. Zależy jak się trafi. I na jakie usterki można przymknąć oko. Czekam jeszcze jak ktoś z okolic Śląska poleci sensowny warsztat który daje radę utrzymać auto na odpowiednim poziomie. Pozdrawiam
TangoKK - 07-08-2018, 05:31

Z grubsza wszystko się zgadza. Jednakże do wyjęcia kanapy dla 6 i 7 osoby nie potrzeba żadnych narzędzi i trwa to ok. 30 sek. Najważniejsza rada to wymiana zbiornika paliwa i przewodów wlewu paliwa jeżeli nie zostało to jeszcze zrobione. W przypadku manualnej skrzyni droga wymiana dwumasy.
DonVito - 08-08-2018, 17:07

Żeby nie było, że nie ostrzegałem ... :mrgreen:
Z własnych doświadczeń wiem. że słyszy się tylko głosy i argumenty zgodne z naszymi oczekiwaniami.
Pozostaje ignoruje ...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group