Carisma - Techniczne - Falujące obroty carisma 1.8 GDI 1998
tschopek - 07-08-2018, 19:58 Temat postu: Falujące obroty carisma 1.8 GDI 1998 Witam. Kupiłem auto i przy kupnie wiedziałem o jego wadzie a mianowicie o falujących obrotach. Stwierdziłem że przepływka albo pompa paliwa. Niestety po wymianie pompy i przepływki problem nadal pozostał ten sam. Dodatkowo wymieniłem MAP sensor i niestety nie pomogło. Świece sprawdzone iskre dają ale już po 10 minutach pracy silnika są strasznie okopcone - wymiana świec nic nie dała. Auto było u 2 mechaników i 1 elektromechanika generalnie każdy trzymał auto ok 3 tygodni i sprawdzali część za częścią. Sprawdzali już chyba wszystko i nikt nie wie co może być przyczyną. Carisma była podłączana pod 4 różne kompy z czego 1 serwisowy i niestety żaden jej nie wykrył. Auto chodzi ładnie przez pierwsze minuty ale jak załapie na silniku 90 stopni strasznie szarpie, dławi się obroty falują aż w końcu gaśnie i nie da się przejechać 15 metrów.
[ Dodano: 15-08-2018, 23:14 ]
@up
xxmichuxx - 16-08-2018, 10:59
Wyczyść przepustnicę (najlepiej cały dolot), o ile nie była ruszana.
Może być jeszcze problem z regulatorem ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienia
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213 tu masz jak zmierzyć ciśnienie w pompie WC
Błędy silnika możesz sobie sprawdzić bez komputera
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
tschopek - 16-08-2018, 15:47
Dzisiaj robiłem "naukę obrotów" nic nie dało, później próbowałem sprawdzić błędy bez kompa i niestety dalej nic, nie pokazuje nic tak jak bym nie podlaczal nic.
xxmichuxx - 16-08-2018, 15:53
Kontrolka CE w ogóle świeci, może żarowka jest walnieta, dla tego nic nie pokazuje.
A co z przepustnicą? Czyściłeś?
adris - 18-08-2018, 23:00
Odłacz przepływomierz, auto wpadnie ci w tryb awaryjny, ale zobaczysz czy to wina dolotowego
tschopek - 19-08-2018, 04:14
Kontrolka świeci, przepustnice czyscilem a przeplywke też odlaczalem i dalej nic. Może uda mi się kompa pożyczyć od znajomego podlacze i zobaczę czy pod nim coś pokaże
Bizi78 - 19-08-2018, 09:53
tschopek, w roczniku 98 to do błędów tylko zworka a do parametrów kabel vag kkl i evoscan.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
tadek55 - 19-08-2018, 18:46
Ale to GDI.
apg2312 - 19-08-2018, 19:09
No to co z tego ? GDI w ten sposób też się diagnozuje..
W temacie, do którego Bizi78 zalinkował wyraźnie na poczatku przecież pisze :
Cytat: | Poniższy opis przedstawia sposób diagnozowania błędów w samochodach Mitsubishi Carisma z silnikami 1.6 (90km) i 1.8 (115 km) oraz GDi (modele z lat 95-00) |
plecho1 - 19-08-2018, 23:01
A tu masz temat o interfejsie i o programie https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Oraz jeszcze jeden bardzo ciekawy temat dotyczący tego kapryśnego silnika https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
|
|
|