To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Halogeny w zderzaku brak prądu

szofer33 - 19-08-2018, 09:38
Temat postu: [2.8 TD] Halogeny w zderzaku brak prądu
Koledzy próbowałem zmienić żarówki w halogenach (w zderzaku) w Pajero II Classic 2.8 i jeden mi się udało naprawić i świecił więc zabrałem się za drugi. Okazało się że jest tak przegnita obudowa że woda lała się do środka. Zacząłem tam grzebać i zrobiło zwarcie. Teraz nie mam na obu dwu halogenach prądu i nie wiem gdzie szukać problemu? Bezpieczniki wszystkie OK a prądu dalej brak. Czytałem że jest jakiś przekaźnik od tego (niby w środku kabiny) ale nie wiem który to?
Może ktoś rozumie te książki serwisowe i zerknie jak to zlokalizować i naprawić.

Bizi78 - 19-08-2018, 09:59

Skoro zrobiłeś zwarcie to musiał paść bezpiecznik
Nie wiem jak w PII ale może masz dwie skrzynki bezpieczników.

MarcinKK - 19-08-2018, 17:46

Hej sprawdź bezpieczniki w komorze silnika koło akumulatora . W skrzynce jest 5 rzędów patrzysz na środkowy rząd i chyba 3 od dołu 15A .
szofer33 - 19-08-2018, 20:59

Patrzyłem na te w środku pod kierownicą i są wszystkie OK.
Te koło akumulatora sprawdzałem miernikiem czy zamykają obwód i wszystkie "piszczą" ale jutro sprawdzę wizualnie wyciągając każdy z osobna.
W moim miśku koło akumulatora jest chyba tylko jeden rząd tych zwykłych bezpieczników bo reszta, to same jakieś zabudowane przeźroczystym plastikiem i przekaźniki.

MarcinKK - 19-08-2018, 22:12

Dokładnie ten środkowy rząd sprawdź .
szofer33 - 20-08-2018, 09:01

Posprawdzane dzisiaj wizualnie kolego wszystkie możliwe koło akumulatora i spalonego nie widać.
Wyczytałem że oprócz standardowych bezpieczników w kabinie są też dedykowane i tam może to być. W instrukcji jest to nazwane "TABELA BEZPIECZNIKÓW SRA - światła przeciwmgłowe". Lokalizacja pod kierownicą, trzeba chyba głośnik wyciągnąć aby było dobre dojście.
Ojjjj Pajero Pajero, kiedy ja cię dokładnie poznam :)

MarcinKK - 20-08-2018, 14:52

Pod kierownicą jest tylko puszka z wtyczkami i przekaźnikami chyba, że o czymś nie wiem a jedyne puszki bezpieczników to jedna w kabinie nad sprzęgłem i jedna pod maską i tyle, ale może ty masz SRA :) nie wiem albo dodatkowo dołożony gdzieś bezpiecznik .
szofer33 - 20-08-2018, 21:47

Witam. Dzisiaj kolego po pracy przejrzałem wszystkie bezpieczniki jeszcze raz i wszystkie sa OK. W kabinie jest ta skrzynka z bezpiecznikami ale wyżej niej około 10 cm jest jeszcze jedna. Dojdziesz do niej tylko jak odkręcisz obudowę pod kierownicą i głośnik. U mnie w tej skrzynce sa jakieś przekaźniki i jest jeden bezpiecznik 15A w takiej dziwnej obudowie jak bezpiecznik katapultacji w MIG29. On też był cały więc służy do innego obwodu ale nie halogenów.
Ręce mi opadają ale co dziwne, że jak włączam przycisk od halogenów to włączają się światła pozycyjne i one świecą normalnie.
Wobec tego wydaje sie ze powinny byc pod tym samym bezpiecznikiem i pewnie tak jest, a skoro one swiecą to bezpiecznik jest cały. Co i gdzie mogło upalic że tylko na ich zasilaniu nie ma prądu? Po kablach nie dojdę bo wchodzą w gruba wiązkę koło chłodnicy i dalej nie widać.
Może jakiś przekaźnik szlag trafił bo nie wiem czego się już czepic?

[ Dodano: 30-08-2018, 12:34 ]
Koledzy może ten rysunek nasunie komuś odpowiedz dlaczego halogeny nie świecą?
https://drive.google.com/open?id=1g6SI4rk5lLo7jEWCNSdZodCZ4Wo9nv1t

[ Dodano: 30-08-2018, 21:40 ]
ZROBIONE, TRAFIONE, SUKCES.
Przyczyną był spalony bezpiecznik ale w miejscu gdzie sam bym go nie znalazł nigdy. Otóż mieści się on oryginalnie w pobliżu puszki ze wszystkimi bezpiecznikami ktore sa koło pedału sprzęgla. W pobliżu dlatego, bo jest to bezpiecznik w niebieskiej obudowie około 10 cm powyżej tych standardowych bezpieczników. W instrukcji jest to miejsce oznaczone SRA. Pisałem o nim wcześniej i pisałem że nie jest spalony ( bo nie był). Otóż okazał się u mnie że ktoś już tam grzebał i odłamał drugi (niebieski) razem z obudową i zapchał go za obudowę bezpieczników czego nie było widać. Dla mnie laika według schematu to był ten jeden i od haligenów ale elektromechanik po kolorze kabla, który szedł z wyłacznika mówi ze to nie ten. Wiec po nitce do kłębka (czyli po kablu) wyciagnął za puszki z przekaźnikami kolejną obudowę niebieską ze spalonym bezpiecznikiem 15A.
Ma być dwa bezpieczniki koło siebie w takiej obudowie niebieskiej zamykanej a nie jeden jak ja miałem na początku.
Bardzo dziękuję Panu od prądów Piotrowi z Zagórza, który naprawiał po sąsiedzku samochód i zajrzał do mojego miśka. On do tego doszedł bo ja już za cienki jestem na te elektryczne zawiłości. Przypadek że tu przyjechał ale bardzo dla mnie udany dzień.
Pozdrawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group