[92-96]Galant E5xA - [E5x 92-96] Zalozenie klimatyzacji
Anonymous - 31-03-2007, 10:46 Temat postu: [E5x 92-96] Zalozenie klimatyzacji Czy latwo jest przelozyc klime do modelu ktorej jej nie mial ? czy musi to byc klima od tego samego silnika ? czy wystarczy ten sam model ? Jakie czesci sa dokladnie potrzebne i czy jest to prosta przekladka czy trzeba cos kombinowac ?
macia - 31-03-2007, 11:00
Nie wypowiadam się na temat poziomu skomplikowania takiej operacji. Na pewno będzie Ci potrzebna sprężarka klimy (używana około 450zł), chłodnica (skraplacz, ok. 250zł) i przewody aluminiowe. To chyba najważniejsze części...
Anonymous - 31-03-2007, 11:31
mam szanse kupic wszystko niby "Posiadam klimatyzacje lecz niestety brakuje w niej
jakiegos czujnika za okolo 150 zl.Mam sprezarke,chlodnice,przewody i
jakas plastikowa skrzynke.Ze wzgeldu na ten czujnik jestem w stanie
oddac ja Panu za 450 zl." i nie wiem co robic
macia - 31-03-2007, 11:33
No to ja Ci więcej niestety nic nie powiem, bo nie wiem, dokładnie o co biega z tym czujnikiem. Trzeba by mechaniorów jakichś zapytać
josie - 31-03-2007, 12:46
Na pewno potrzeba:
-sprężarka
-chłodnica z wentylatorem
-przewody
-osuszacz
-koło pasowe do silnika z miejscem na dodatkowy pasek
-mocowanie sprężarki do bloku
-przycisk (włącznik na panel)
-parownik do kabiny (pewnie ta plastikowa skrzynka)
-trzeba zobaczyć czy Twoje auto ma instalację elektryczną dostosowaną do klimy - do sprężarki trzeba podłączyć przewody elektryczne którymi przyjdzie sygnał załączenia sprzęgła sprężarki. Przewody do czujników ciśnienia, wentylatora itp
-myślę też że jakaś mała skrzyneczka kontrolująca działanie klimy - zbierająca info z czujników, załączająca i wyłączająca sprężarkę
-trzeba rozbebeszyć sporo deski rozdzielczej
sampler - 31-03-2007, 13:14
Jestem w trakcie kompletowania klimy ale do E34. Sprawa wyglada tak. Ow czujnik to nic innego jak czujnik cisnienia. Zalacza on sprezarke poprzez sprzeglo elektormagnetyczne.
Do czesci ktore wymienil kolega powyzej jeszcze sa potrzebne przekazniki wentylatora (2 szt.) oraz przekazniki do puszki bezpiecznikowej w komorze silnika (3szt.). Przy Parwoniku powinien byc komputer sterujacy klima i ECM silnika.
Co do rozbebeszania to u mnie w E3 nie jest tak zle. Wystarczy wykrecic schowek i zamiast lacznika wentylatora z nagrzerwnica montujemy parownik
Nalezy pamietac o tym ze kilma do diesla i klima do benzyniaka rozni sie kompresorem. Od benzyny naped jest na pasku wielorowkowym i podwojne kolo pasowe najpierw napedza kompresor a pozniej alternator patrzac od strony silnika. U mnie niestety jest na odwrot. Zatem mnie czeka wymiana kompresora.
Teraz mala prosba do kolegow z forum. Jesli ktos ma na sprzedaz kompresor do diesla wraz z lapa to jestem zainteresowany. Ja mam 2 szt. kompresorów do benzyniaka z napinaczem.
Anonymous - 31-03-2007, 13:16
Miałem podobny dylemat w Mazduni, tam facet miał calutką działającą (ten sam model) za 350 zł, a odpowiedź mechanika była "daj se spokój". Kiedyś widziałem Poloneza z fabryczną klimą, nawiewy z klimy były wyprowadzone oddzielnie niż z wentylacji, więc podejżewam że tunele nawiewu mogą być inne w samochodzie z klimą a wtedy albu pakujemy się w koszta, albo Adam Słodowy...
|
|
|