Chcę kupić COLT'a! - Colt Z30 1.3 allshift - automat czy warto
Zjebson - 27-08-2018, 20:14 Temat postu: Colt Z30 1.3 allshift - automat czy warto Witam,
Tak się złożyło że sąsiad sprzedaje Z30 1.3 w automacie , rocznik 2006, salon PL 1 wszy właściciel, cena 8000. Jako że znam historię auta i było serwisowane regularnie, to jest temat nad którym warto przysiąść. Natomiast jestem totalnym ignorantem jeśli chodzi o automaty, zawsze jeździłem manualem, więc na początku poczytałem że nie jest to typowy automat znany mi z aut z lat 90 tych hydrauliczny, a skrzynia manualna z automatycznym sprzęgłem. Pytanie skierowane bardziej do właścicieli takich zabaweczek, jak ta skrzynia się sprawuje oraz ile pali auto z tym silnikiem sprężone z automatem, głównie w trasie?
tomusn - 28-08-2018, 18:23
Jeździ jak burza, pali mało, na trasie bardzo oszczędne (do 100).
U mnie ponad 250tys - gra i buczy
Sprawdź linki z mojego podpisu.
[ Dodano: 29-08-2018, 17:13 ]
Generalnie system jest bezawaryjny, u mnie zepsuł się wysprzęglik, ale to przez zalanie (wjechałem w kałużę i zalało wtyczki, przez co zaśniedziały).
Jakiekolwiek szarpanie - może występować jedynie przy końcu sprzęgła, przy niedostatecznie wciśniętym pedale gazu.
U mnie objawia się to szczególnie podczas jazdy wstecz, gdy chcę jechać bardzo powoli. Jadę wtedy jakby na pół-sprzęgle, przy pewniejszym wciśnięciu gazu - sprzęgło zaskakuje i jedzie ok.
Spalanie Kod: | https://www.spritmonitor.de/en/detail/508323.html |
Ja dojeżdżam około 30km.
Jestem dość oszczędny, nie jeżdżę za szybko, prędkość przelotowa to około 80km na liczniku - co daje spalanie chwilowe około 4-4,5l. Korzystam z grawitacji - wszystkie górki - bez gazu. Dojazdy do skrzyżowań, czy ograniczeń prędkości bez hamulca (odpowiednio wcześniej zdejmuję nogę z gazu). Trzymam dystans - więc gdy ktoś przede mną hamuje - też noga z gazu i dojeżdżam.
W tym momencie mam ponad 250tys i nie wymieniłem sprzęgła, oraz hamulce z przodu - też chyba nowe - nie zmieniałem. A jak przywiozłem go to miał około 130.
Możesz oczywiście zmieniać biegi ręcznie - przesuwasz dźwignię do przodu i zmienia o bieg wyżej. Co ciekawe - gdy zwalniasz - nie musisz zmieniać biegu na niższy - samo się zrobi.
Zjebson - 29-08-2018, 20:43
Dziękuję za odpowiedź , w której zostało zawartych bardzo dużo pomocnych dla mnie informacji.
Czy jest jakaś możliwość przeciwdziałania zamoczeniu kostek od skrzyni, patent który możesz polecić czy po prostu omijać szerokim łukiem większe kałuże?
|
|
|