To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Wymiana rozrządu, oleju i świec

Dr.Foka - 28-08-2018, 11:49
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Wymiana rozrządu, oleju i świec
Czołem maniaki!

Jestem świeżo upieczonym posiadaczem 125-konnej Karuśki 1.8GDI w automacie. Jako że poprzedni właściciel był dość mocno schorowany i nie robił zbyt wiele przy samochodzie, przykładam się obecnie do przeprowadzenia małego "remontu" samochodu.

Mam kilka pytań, ponieważ jest to w sumie mój pierwszy samochód, a moja wiedza z zakresu mechaniki samochodowej jest na poziomie podstawowym (a może i niższym).

    Pytanie nr 1 - w silniku siedzi olej 15w40 Mobila. Czy muszę wymienić go na taki sam, czy jest może jednak możliwość wykorzystania 10w40?

    Pytanie nr 2 - ile orientacyjnie może kosztować wymiana rozrządu i co w przypadku Carismy to obejmuje?

    Pytanie nr 3 - jakie świece zakupić w celu ich wymiany (najlepiej, aby przystępne cenowo i w miarę solidne)?

    Pytanie nr 4 - z tego co mi wiadomo, wypadałoby wymienić olej w przekładni automatycznej, jednak ponoć zależy od tego, jaki odgłos wydaje przy zmianie biegu. Jeżeli "na słuch" wszystko działa gładko, należy to ruszać?


Za wszelkie przydatne odpowiedzi będę baaaardzo wdzięczny :)
PS. Jeżeli zadaję "głupie" pytania, to proszę, nie rugajcie mnie :P

Bizi78 - 28-08-2018, 12:46

1. Co do oleju to trudno powiedzieć dlaczego zalewany jest olej mineralny.
Do tego silnika zalecany na forum jeśli dobrze pamiętam jest motorex GDI 10W30.
2. Co do rozrządu to tutaj masz diagram.
http://mitsubishi-motors....D230%26page%3D2
Ewentualnie możesz wpisać na tej stronie Vin i sprawdzić nr. OE.
Tak na szybko:
Pasek
Dwie rolki
Napinacz hydrauliczny jeśli potrzeba
Uszczelniacze pod wał korbowy i wałki rozrządu
Pompa wody jeśli potrzeba
3. Co do świec to najlepiej sprawdzić w instrukcji obsługi co poleca Mitsubishi.
Instrukcję możesz ściągnąć z forum z działu download.

Dr.Foka - 28-08-2018, 20:09

Dzięki za odpowiedź :) Instrukcję faktycznie znalazłem, przyda się.

Szczerym będąc, nie mam pojęcia, dlaczego mechanik wsadził przy wymianie 15w40 (z tego co wiem 15tka jest gęstsza, może więc przez wzgląd na przebieg auta, oscylujący w tamtym momencie w obrębie 270 000km).

Mam jeszcze dodatkowe pytanie odnośnie ciśnienia w oponach. Mam wstawione felgi 15" na oponach 185/65 (przód) i 195/65 (tył) (co swoją drogą mnie zastanawia - nie wiem czy tak może być... prosiłbym tutaj o waszą opinię). Przód nabiłem profilaktycznie na 2.2, tył na 2.0. Jakieś sugestie co do tej kwestii?

Bizi78 - 28-08-2018, 20:32

W moim bolidzie do przebiegu 220kkm był łany 10W60 i później 10W40.
Po grubym remoncie silnika przy ww przebiegu zalałem 5W40.
W Twoim przypadku najlepiej skonsultować się z jakimś kompetentnym mechanikiem bo zalewając rzadszy może się okazać, że zacznie znaczyć teren.
Co do ciśnienia to zobacz czy na słupku B nie masz wlepki z podanymi ciśnieniem dla różnych opon.
Ewentualnie zobacz w instrukcji obsługi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group