To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Wymiana oświetlenia w kabinie .

gorpaw - 05-09-2018, 10:42
Temat postu: Wymiana oświetlenia w kabinie .
Bardzo proszę o podpowiedź jak wymienić żarówki w oświetleniu kabiny z przodu. Jak wyciągnąć lampkę z podsufitki - nie chcę uszkodzić. Z tyłu nie było problemu z wymiana z przodu cos nei tak - ciężko wyjąć. Bardzo proszę o podpowiedź.
Bizi78 - 05-09-2018, 11:23

Info z instrukcji obsługi.



gorpaw - 05-09-2018, 11:50

Wielkie dzieki
Tygr - 05-09-2018, 20:28

gorpaw, Ja wsadziłem ledy, lepiej świeci.
darkhorse - 05-09-2018, 20:58

Również polecam założyć żarówki LED. Ja posiadam takie z przodu i jestem bardzo zadowolona.


Malinnn - 08-09-2018, 23:03

darkhorse napisał/a:
Również polecam założyć żarówki LED. Ja posiadam takie z przodu i jestem bardzo zadowolona.

Obrazek


Jakie oznaczenie mają? :) w5w to są czy inne?

darkhorse - 10-09-2018, 21:39

W5W tzw. boczne ;)
G0rd0n - 14-09-2018, 12:57

Tygr napisał/a:
gorpaw, Ja wsadziłem ledy, lepiej świeci.


świecą mocniej ale krócej...
Wbrew marketingowi o długiej żywotności, te powszechnie sprzedawane (czyli chińskie) ledy, nawet w wersji canbus lub z układem stabilizacji napięcia we mają żywotność średnio 2, max. 3 lata..

Przerabiałem temat - żarówki wytrzymują nawet 10 lat. Diody (kosztujące 10x i nawet 30x więcej) trzeba wymieniać 3x częściej, bo "stara" instalacja elektryczna, jaka jest w Lancerze nie jest stabilizowana - to raz, a dwa - masowo sprzedawane ledy są po prostu niskiej jakości, no chyba że będzie to Osram, Hella, itp.

krzychu - 14-09-2018, 14:36

A w nowych samochodach instalacja jest stabilna? Przy tej masie urządzeń od bezpieczeństwa czy super zestawach audio oraz AS&G nie sądzę....
darkhorse - 14-09-2018, 16:18

G0rd0n napisał/a:
Tygr napisał/a:
gorpaw, Ja wsadziłem ledy, lepiej świeci.


świecą mocniej ale krócej...
Wbrew marketingowi o długiej żywotności, te powszechnie sprzedawane (czyli chińskie) ledy, nawet w wersji canbus lub z układem stabilizacji napięcia we mają żywotność średnio 2, max. 3 lata..

Przerabiałem temat - żarówki wytrzymują nawet 10 lat. Diody (kosztujące 10x i nawet 30x więcej) trzeba wymieniać 3x częściej, bo "stara" instalacja elektryczna, jaka jest w Lancerze nie jest stabilizowana - to raz, a dwa - masowo sprzedawane ledy są po prostu niskiej jakości, no chyba że będzie to Osram, Hella, itp.


Wszystko naprawdę zależy jaka "partia" z Chin się trafi. Zdarzały mi się żarówki, które przestawały świecić już w kilka godzin po podłączeniu ale zdarzyły mi się też żarówki W5W firmy M-Tech za cenę 2zł za dwie sztuki, dokładnie takie jak na zdjęciu poniżej:



Które świecą już 5 lat i to w trzecim samochodzie. Pierwszy raz kupiłam je do samochodu służbowego Ford Focus Mk 2, później przeniosłam je do swojego prywatnego Ford Focus Mk 1, a teraz aktualnie świecą w Miśku. Co prawda obudowa jest już przytopiona od ciepła żarówki H4 ale nadal działają. Firmy również nie mają większego znaczenia w przypadku żarówek LED. Też miałam żarówki Philips i przestały działać po dwóch miesiącach.

G0rd0n - 14-09-2018, 16:46

krzychu napisał/a:
A w nowych samochodach instalacja jest stabilna? Przy tej masie urządzeń od bezpieczeństwa czy super zestawach audio oraz AS&G nie sądzę....


Właśnie z tego względu w nowych autach (w praktyce już od wielu lat) stosowana jest magistrala canbus, zarządzana przez wiele "komputerów", które nie tylko dokładnie sterują napięciami, prądami, obciążeniem ale np. kontrolują ciepło wydzielane przez odbiorniki w instalacji..

[ Dodano: 14-09-2018, 17:03 ]
Cytat:

Wszystko naprawdę zależy jaka "partia" z Chin się trafi. Zdarzały mi się żarówki, które przestawały świecić już w kilka godzin po podłączeniu ale zdarzyły mi się też żarówki W5W firmy M-Tech za cenę 2zł za dwie sztuki, dokładnie takie jak na zdjęciu poniżej:

Obrazek

Które świecą już 5 lat i to w trzecim samochodzie. Pierwszy raz kupiłam je do samochodu służbowego Ford Focus Mk 2, później przeniosłam je do swojego prywatnego Ford Focus Mk 1, a teraz aktualnie świecą w Miśku. Co prawda obudowa jest już przytopiona od ciepła żarówki H4 ale nadal działają. Firmy również nie mają większego znaczenia w przypadku żarówek LED. Też miałam żarówki Philips i przestały działać po dwóch miesiącach.


No i ja nie wspominałem marki Philips, bo ich produkty też od dawna pochodzą głownie z Chin...
Ale np. OSRAM LEDriving W5W (made in Germany) są trwałe..... Tylko że 2szt. kosztują jakieś 60zł.......

Dobrze wiedzieć że jest taki M-Tech. Wypróbuję przy okazji.

p03 - 28-09-2018, 10:22

Niestety ciężko trafić na dobrze świecące LEDy ciepłym światłem. Montowanie białych czy wręcz niebieskich daje okropny efekt, nie wspominając o wydajności takiego oświetlenia. Traci się też efekt płynnego gaśnięcia.
W5W jeszcze pół biedy, ale nie udało mi się znaleźć dobrze świecącej rurki 31mm. Uwaga na radiatory, potrafią zrobić zwarcie z blaszkami w lampce. A to już łatwo upalić ETACS.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group