To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Citroen C5 2.2 HDI

sampler - 15-09-2018, 19:43
Temat postu: Citroen C5 2.2 HDI
Z żalem sprzedałem mojego Avanca. Cóż poszedł chyba w dobre ręce. Oczywiście zareklamowałem nasze forum nowemu nabywcy :)

A teraz przedstawiam godnego następce: Citroen C5 III generacji tzw. X7 z silnikiem 2.2 HDI o mocy 204 KM i momencie 450 Nm.

W aucie jest kilka japońskich podzespołów skrzynia biegów AISIN i turbina Mitsubishi.
Generalnie jest to bardzo dopracowane auto praktycznie jak dla mnie nie ma wad. No może jedną która mają wszystkie nowsze auta: miękki lakier.
Wersja którą nabyłem to najwyższa wersja, pełna skóra włącznie z deską, podwójne szyby i dodatkowe wyciszenie.
Auto jest po drugim lifcie o czym świadczą nowe loga Citroena.
Zawieszenie Hydroactive 3+ ze sferami podwójnego działania. Jazda tym autem to poezja. Uwierzcie jest przepaść między autem z klasycznym sprężynowym zawieszeniem a tym. Przejazd przez np tory jest ledwo wyczuwalny.
Poniżej fotki:






Auto jest mniej więcej gabarytów Galanta jeśli chodzi o wnętrze i bagażnik. Zewnętrznie oczywiście większe. Środek jest napompowany, duże wygodne fotele przednie z 4 stopniami regulacji. Wszystkie możliwe poduszki włącznie z pasażerami z tyłu.
Fajne światła bi-ksenony skrętne skręcają snopem przy zakrętach, nieźle to działa.
No i jest oczywiście możliwość poza automatyczną ręczna regulacja twardości i wysokości zawieszenia.

Mam teraz parę pytań odnośnie utrzymania skóry. Czym ją odświeżyć i nadać jej elastyczności. Poorboy's Natural Look czy może coś innego?
Liczę na pomoc deejey'a i innych znawców tematu :)

W planach przy tym aucie jest zmiana kół na felgi Adriatique 19"
i dopieszczenie kilku drobiazgów :)

deejay - 15-09-2018, 21:23

Gratuluje godnego następcy i wygodnego auta :D :wink:

Co do foteli i tapicerki skórzanej , to polecam tylko Megsa , tym środkiem robiłem zawsze pielęgnację foteli w Latitude :wink:

https://www.meguiars.pl/p...nd-conditioner/

Olivia - 15-09-2018, 22:04

Gratuluję zakupu. Wygląda bardzo ładnie i świeżo. Chociaż wadą tego egzemplarza jest kolor. Po czarnym 307 nie chce mieć z tym kolorem do czynienia.
Mógłbyś zrobić zdjęcie samej kierownicy w wolnej chwili ? Wygląda jak centrum zarządzania światem patrząc na zdjęcia :wink: Nie jestem zwolenniczką tak dużej ilości przycisków. Dla mnie to mało praktyczne bo przez przypadek zawsze coś naciskam :-X

Krzyzak - 16-09-2018, 16:21

Mój sąsiad ma takiego i też jest bardzo zadowolony. Oczywiście na start padło zawieszenie i kilka spraw, łącznie ok. 10 000zł zapłacił, ale teraz już 3-ci rok bez problemu.
Poza przednimi światłami auto mi się bardzo podoba i gdyby nie konieczność kupna auta 2+2+2 to też bym go rozważał.

sampler - 16-09-2018, 19:36

Kierownica nie wiem czy wiecie jest specyficzna jak zawsze coś było w Citroenach. Środek z przyciskami stoi w miejscu. Kiedyś przez to nie kupiłbym tego auta bo jakoś uważałem że to nieporozumienie ale po rozmowie z kolega który miał już wcześniej to auto doszedłem do wniosku że się przyzwyczaję. I tak się stało. Obawiałem się, że ta poduszka przeszkadza w kręceniu, trzymaniu itd. Nic bardziej mylnego. Kręci się jak zwykłą kierownica a ten układ ma kilka zalet.
Po pierwsze ma poduszkę powietrzną nie okrągłą jak wszyscy ale o kształcie bardziej chroniącym ześlizgnięcie się głowy na bok.
Po drugie przyciski zawsze są w tym samym miejscu i bez problemu można wcisnąć co się chce jadąc prosto jak i w zakręcie. Tego nie zrobimy w klasycznym układzie lub musimy patrzeć gdzie jest nasz przycisk a może być do góry nogami po drugiej stronie.
Ilość jest spora ale tak naprawdę mamy wszystko co potrzeba zeby nie odrywać rąk od kierownicy. Menu komputera, nawigacji, temponat, telefon i radio.

Co do naprawy przez sąsiada to chyba robił to w ASO. Ja kupiłem to auto z cieknącym z tyłu siłownikiem. Nowy oryginał kosztował 640 zł. Wymiana banalna. Stary wytrzymał 238 tyś km po polskich drogach.

sampler - 16-09-2018, 19:44

deejay napisał/a:
Gratuluje godnego następcy i wygodnego auta :D :wink:

Co do foteli i tapicerki skórzanej , to polecam tylko Megsa , tym środkiem robiłem zawsze pielęgnację foteli w Latitude :wink:

https://www.meguiars.pl/p...nd-conditioner/


A co polecisz na delikatne rysy na skórze? Czy polecisz produkty Colourlock? Akurat mają siedzibę we Wro Długołęce. Dobierają odcień za free po przesłaniu jakiegoś elementu

deejay - 16-09-2018, 20:12

sampler napisał/a:
A co polecisz na delikatne rysy na skórze? Czy polecisz produkty Colourlock? Akurat mają siedzibę we Wro Długołęce. Dobierają odcień za free po przesłaniu jakiegoś elementu


Tak polecam , moim zdaniem to spece jeśli chodzi o tapicerki skórzane :wink:

Fragu - 17-09-2018, 12:39

Świetne auto! :)

Ile on spala z tym 2.2HDi i automatem? Jak kształtują się koszty utrzymania - jakieś typowe bolączki? Masz jakąś wiedzę?

:wink:

sampler - 17-09-2018, 14:47

Wiedzę zgłębiałem około roku przed zakupem i wiem sporo o tym modelu.

Średnie spalanie w mieście (33km/h średnia) 8,2; Trasa (133 km/h) 7,1 litra ON

Typowych powtarzalnych awarii nie ma raczej jakieś zużycia eksploatacyjne np szarpanie skrzyni automatycznej przy dużych przebiegach bez wymiany oleju.
Koszty utrzymania nieduże jak większości francuzów. Duży zasób części używanych zwłaszcza do popularnych jednostek jak 2.0 HDI.
Są też wersje które nie są polecane czyli z silnikiem BMW 1.6 THP i 2.0 VTI.
Przed zakupem warto poczytać jaką wybrać wersję silnikową z jaką skrzynia itd.

Krzyzak - 17-09-2018, 16:19

A to nie przypadkiem w 2.2 hdi się te wałki balansowe rozpadają? - spory temat w Outku jest o tym.
sampler - 17-09-2018, 20:08

Aż przeszukałem z ciekawości bo pierwsze słyszę o czymś takim.
I problem jest ale w Outlanderze 2.2 z Mivec. To japoński motor a nie PSA.

Hugo - 17-09-2018, 21:14

Piękne auto, jedyne kombi na świecie oprócz Dodge'a Magnuma, które mi się w miarę podoba.

Podczas jazdy jest ciszej niż w Galancie? :mrgreen: Żartowałem.

Marcino - 17-09-2018, 21:39

A jadnak kupił..... :) Gratulacje nabutku i niech sie sprawuje bezawaryjnie.
sampler - 18-09-2018, 07:33

Hugo napisał/a:
Piękne auto, jedyne kombi na świecie oprócz Dodge'a Magnuma, które mi się w miarę podoba.

Podczas jazdy jest ciszej niż w Galancie? :mrgreen: Żartowałem.


Wyciszenie jest super. Jechałem jak na razie max 160 i absolutna cisza :)
Delikatnie słychać tylko pomruk silnika. Szumu wiatru brak. Tutaj robią robotę podwójne szyby i dobre wyciszenie podwozia.

Kombi szczerze nie ma super wyglądu. Kosmiczny jest sedan ze swoją wklęsłą szybą tyle że tam bagażnik jest mniejszy niż w galancie ze względu na zabudowę boczków plastikami

Hugo - 18-09-2018, 08:19

Dokładnie, w Galancie 80% hałasu jest od opon przez niewygłuszoną podłogę. Najgorsze, że porządne wyklejenie podłogi matami i pianka niewiele daje. Już głupie Megane II ma na podłodze piankę o grubości ok. 5 cm i tam w ogóle nie słychać opon, nawet zimówek.

C5 kombi jest super, sedan jest brzydki, bo to bardziej liftback, wygląda jakby miał kupę zrobić :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group