To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Wymiana skrzyni biegów manual pajero classic 2.8

pit44 - 16-09-2018, 11:13
Temat postu: [2.8 TD] Wymiana skrzyni biegów manual pajero classic 2.8
Witam
Przymierzam się do wymiany manualnej skrzyni biegów w pajero classic 2.8
Proszę o poradę osoby które mają już to za sobą czy oprócz odkręcenia śrub mocujących skrzynię do silnika,przewodu wysprzeglika,wałów napędowych, białej wtyczki od czujników i impulsatora, oczywiście belki pod skrzynią, myślę też o lewarkach które mogą przeszkadzać są jeszcze rzeczy o których nie napisałem.
Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam.

Mirek1275 - 16-09-2018, 11:36

To raczej wszystko, gdyż dolna osłona sprzęgła to raczej jest oczywistą rzeczą do odkręcenia tak samo jak lewarki skrzyń.
pit44 - 16-09-2018, 11:57

Tak właśnie myślałem choć czytałem o jakiś śrubkach w rewizji sprzęgła i o konieczności wyciągnięcia widełek ?
Mirek1275 - 16-09-2018, 13:01

Obecnie tylko zdjąłem budę z ramy i jeszcze nie rozłączyłem skrzyni od silnika.

[ Dodano: 03-10-2018, 06:35 ]
pit44 napisał/a:
Tak właśnie myślałem choć czytałem o jakiś śrubkach w rewizji sprzęgła i o konieczności wyciągnięcia widełek ?



Teraz ja muszę zdjąć skrzynię aby wymienić uszczelniacz. :?
Wiesz już co dokładnie tam trzeba odkręcić przez okno rewizji?

Michał_PIII - 03-10-2018, 10:25

nie wiem o jakie śrubki Wam chodzi a odkręcanie widełek to jakaś spartańska metoda :)

trzeba "rozpiąć" sprzęgła tzn z racji tego że sprzęgło jest odwrotnego działania, przy wysprzęglaniu wyciąga się sprężynki a nie dociska, trzeba rozłączyć łożysko oporowe od tarczy sprzęgła. Inaczej przy próbie wysuwania skrzyni i szarpaniu może się uszkodzić

Mirek1275 - 03-10-2018, 11:35

Michał_PIII napisał/a:
nie wiem o jakie śrubki Wam chodzi a odkręcanie widełek to jakaś spartańska metoda :)

trzeba "rozpiąć" sprzęgła tzn z racji tego że sprzęgło jest odwrotnego działania, przy wysprzęglaniu wyciąga się sprężynki a nie dociska, trzeba rozłączyć łożysko oporowe od tarczy sprzęgła. Inaczej przy próbie wysuwania skrzyni i szarpaniu może się uszkodzić


Dobrze ale jak "rozpiąć" sprzęgła?

pit44 - 07-10-2018, 13:12

Mirek1275 napisał/a:
Michał_PIII napisał/a:
nie wiem o jakie śrubki Wam chodzi a odkręcanie widełek to jakaś spartańska metoda :)

trzeba "rozpiąć" sprzęgła tzn z racji tego że sprzęgło jest odwrotnego działania, przy wysprzęglaniu wyciąga się sprężynki a nie dociska, trzeba rozłączyć łożysko oporowe od tarczy sprzęgła. Inaczej przy próbie wysuwania skrzyni i szarpaniu może się uszkodzić


Dobrze ale jak "rozpiąć" sprzęgła?


Witam, jestem po rozłączeniu skrzyni biegów od silnika. Robiłem to od spodu (tragedia), ale się udało. Do rozłączenia sprzęgła musiałem wybić wałek trzymający widełki, a zrobiłem to tak: od strony pasażera wyjąłem zaślepkę od wziernika sprzgła i jest tam śrubka, którą trzeba wykrecic. Niestety jest tam bardzo mało miejsca. Musiałem obciąć trochę klucz i wsadzić do środka, wtedy było łatwiej. Następnie do pręta 8 dospawałem kawałek śruby 8 od przegubu (twardej) wsadziłem miejsce gdzie była wsadzona śrubka, która wcześniej wykręciłem i wybijałem ku dołowi, kiedy w miarę lekko szło wsadziłem gwoździa, po rozłączeniu widełek poszło już łatwo. W razie pytań proszę pisać.

Mirek1275 - 12-10-2018, 00:49

Również odkręciłem tą śrubkę od łapy sprzęgła przez rewizje.
Niestety nie dałem rady wyjąc sworznia łapy. :oops:
Już wiem za to co znaczy "rozpięcie sprzęgieł".
Należy przez inspekcję odkręcić 6 śrub od koła zamachowego.
Jest to znacznie prostsze od wyciągania sworznia. :idea:
Sworzeń u mnie odpuścił dopiero po kilku dniach moczenia w środku odrdzewiającym.
Nie było zamontowanej jednej przekładki filcowej na sworzniu łapy sprzęgła. :twisted:
Nie też u mnie kiedyś gumowych osłon inspekcji i łapy, oraz dolne blaszanej osłony pomiędzy silnikiem a obudową sprzęgła. :twisted:
Niewiele brakowało a musiałbym wymieniać przez to całą osłonę sprzęgła, lub naprawiać w niej tuleję prowadzącą łożysko oporowe.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group