Pajero II - [2.8 TD] Wymiana skrzyni biegów manual pajero classic 2.8
pit44 - 16-09-2018, 11:13 Temat postu: [2.8 TD] Wymiana skrzyni biegów manual pajero classic 2.8 Witam
Przymierzam się do wymiany manualnej skrzyni biegów w pajero classic 2.8
Proszę o poradę osoby które mają już to za sobą czy oprócz odkręcenia śrub mocujących skrzynię do silnika,przewodu wysprzeglika,wałów napędowych, białej wtyczki od czujników i impulsatora, oczywiście belki pod skrzynią, myślę też o lewarkach które mogą przeszkadzać są jeszcze rzeczy o których nie napisałem.
Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam.
Mirek1275 - 16-09-2018, 11:36
To raczej wszystko, gdyż dolna osłona sprzęgła to raczej jest oczywistą rzeczą do odkręcenia tak samo jak lewarki skrzyń.
pit44 - 16-09-2018, 11:57
Tak właśnie myślałem choć czytałem o jakiś śrubkach w rewizji sprzęgła i o konieczności wyciągnięcia widełek ?
Mirek1275 - 16-09-2018, 13:01
Obecnie tylko zdjąłem budę z ramy i jeszcze nie rozłączyłem skrzyni od silnika.
[ Dodano: 03-10-2018, 06:35 ]
pit44 napisał/a: | Tak właśnie myślałem choć czytałem o jakiś śrubkach w rewizji sprzęgła i o konieczności wyciągnięcia widełek ? |
Teraz ja muszę zdjąć skrzynię aby wymienić uszczelniacz.
Wiesz już co dokładnie tam trzeba odkręcić przez okno rewizji?
Michał_PIII - 03-10-2018, 10:25
nie wiem o jakie śrubki Wam chodzi a odkręcanie widełek to jakaś spartańska metoda
trzeba "rozpiąć" sprzęgła tzn z racji tego że sprzęgło jest odwrotnego działania, przy wysprzęglaniu wyciąga się sprężynki a nie dociska, trzeba rozłączyć łożysko oporowe od tarczy sprzęgła. Inaczej przy próbie wysuwania skrzyni i szarpaniu może się uszkodzić
Mirek1275 - 03-10-2018, 11:35
Michał_PIII napisał/a: | nie wiem o jakie śrubki Wam chodzi a odkręcanie widełek to jakaś spartańska metoda
trzeba "rozpiąć" sprzęgła tzn z racji tego że sprzęgło jest odwrotnego działania, przy wysprzęglaniu wyciąga się sprężynki a nie dociska, trzeba rozłączyć łożysko oporowe od tarczy sprzęgła. Inaczej przy próbie wysuwania skrzyni i szarpaniu może się uszkodzić |
Dobrze ale jak "rozpiąć" sprzęgła?
pit44 - 07-10-2018, 13:12
Mirek1275 napisał/a: | Michał_PIII napisał/a: | nie wiem o jakie śrubki Wam chodzi a odkręcanie widełek to jakaś spartańska metoda
trzeba "rozpiąć" sprzęgła tzn z racji tego że sprzęgło jest odwrotnego działania, przy wysprzęglaniu wyciąga się sprężynki a nie dociska, trzeba rozłączyć łożysko oporowe od tarczy sprzęgła. Inaczej przy próbie wysuwania skrzyni i szarpaniu może się uszkodzić |
Dobrze ale jak "rozpiąć" sprzęgła? |
Witam, jestem po rozłączeniu skrzyni biegów od silnika. Robiłem to od spodu (tragedia), ale się udało. Do rozłączenia sprzęgła musiałem wybić wałek trzymający widełki, a zrobiłem to tak: od strony pasażera wyjąłem zaślepkę od wziernika sprzgła i jest tam śrubka, którą trzeba wykrecic. Niestety jest tam bardzo mało miejsca. Musiałem obciąć trochę klucz i wsadzić do środka, wtedy było łatwiej. Następnie do pręta 8 dospawałem kawałek śruby 8 od przegubu (twardej) wsadziłem miejsce gdzie była wsadzona śrubka, która wcześniej wykręciłem i wybijałem ku dołowi, kiedy w miarę lekko szło wsadziłem gwoździa, po rozłączeniu widełek poszło już łatwo. W razie pytań proszę pisać.
Mirek1275 - 12-10-2018, 00:49
Również odkręciłem tą śrubkę od łapy sprzęgła przez rewizje.
Niestety nie dałem rady wyjąc sworznia łapy.
Już wiem za to co znaczy "rozpięcie sprzęgieł".
Należy przez inspekcję odkręcić 6 śrub od koła zamachowego.
Jest to znacznie prostsze od wyciągania sworznia.
Sworzeń u mnie odpuścił dopiero po kilku dniach moczenia w środku odrdzewiającym.
Nie było zamontowanej jednej przekładki filcowej na sworzniu łapy sprzęgła.
Nie też u mnie kiedyś gumowych osłon inspekcji i łapy, oraz dolne blaszanej osłony pomiędzy silnikiem a obudową sprzęgła.
Niewiele brakowało a musiałbym wymieniać przez to całą osłonę sprzęgła, lub naprawiać w niej tuleję prowadzącą łożysko oporowe.
|
|
|