To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] "Dziura" w przyspieszaniu

owiec77 - 01-04-2007, 00:10
Temat postu: [Cari 1.9TD] "Dziura" w przyspieszaniu
Witam ponownie
Tym razem mam problem następujący. Jak przyspieszam to samochód zbiera sie płynnie do ok 2700obr/min, przy tej wartości jest "dziura" i jak dojdzie do ok 3200 obr/min to wyraźnie czuć zerwanie a przy tym z rury wyskakuje kłąb czarnego dymu. Jak do tej pory to zrobiłem tak, że odpiąłem potencjometr położenia zaworu dozującego i auto zbiera sie płynnie. Jednak świeci check engine i nie wiem czy nie szkodzi to jakoś silnikowi. Ponadto jak jade w nocy to w lusterku widać (w świetle reflektorów za mną), że przy mocnym depnięciu jest taki siwy dym. Jak zwykle mam nadzieje, że jest to w miare zrozumiałe i że ktoś mi pomoże.
Dziekuje i pozdrawiam

Anonymous - 01-04-2007, 12:55

wiesz niebardzo sie znam na tego typu autkach ale powinienes sprawdzić wtryski to wygląda na lejące albo lekko rozegulowane
Anonymous - 01-04-2007, 23:13

Podobny objaw miałem w passacie, okazał się uszkodzony czujnik przepływu powietrza (do 120 km/h szedł ładnie a potem jakby tracił moc) wyszło wszystko na komputerze.
Anonymous - 02-04-2007, 07:06

Co Wy uparliście się na ten biedny potencjometr zaworu dozującego, on pda niezmiernie rzadko i jest mało istotny, stawiam na to iż wydaje Cie sie że auto jedzie płynniej. Na 99% przycina Ci się zawór turbo(LDA), tylko nie pytaj mnie jak się go sprawdza 0- było na ten tamat opisywane do znudzenia. Pozdro
owiec77 - 02-04-2007, 22:46

Ja wcale nie uparłem sie na ten potencjometr tylko odłączyłem go można by powiedzieć "przypadkowo". I wcale nie wiem czy to jego wina. Ale różnica jest na 100% gdy jest wpięty i wypięty. Jeśli jest wpięty to na każdym biegu i przy tej samej wartości obrotów (ok 2700) jest dziura i gdy dojdzie do ok 3000 obr/min znów przyspiesza i wywala czarny kłąb dymu. Natomiast przy wypietym tego zjawiska nie ma i jestem tego pewien bo próbowałem kilka razy. Tak sobie myślałem że może pomaga tylko fakt pracy w trybie awaryjnym (gdy świeci check engine). Może w tym trybie silnik nie korzysta z jakiegoś czujnika, który jest uszkodzony lub coś takiego, no ale to są tylko domysły laika. Oczywiście poszukam i popróbuje z tym zaworem LDA, jak coś wyjdzie to dam znać.
Pozdr

Anonymous - 06-04-2007, 12:54

nie wiem jak u was ale u mnie przy 2500 włacza sie turbina, czyli to może byc wina, a nie co innego
Anonymous - 06-04-2007, 18:02

jacekr2 napisał/a:
nie wiem jak u was ale u mnie przy 2500 włacza sie turbina, czyli to może byc wina, a nie co innego

.....turbina sama sie nie załącza, napędzają ją gazy spalinowe - jak myslisz skąd one się biorą- ano ze spalanego paliwka które to musi być podane w odpowiedniej dawce i odpowiednim momencie, jesli nie jest podane to auto nie ma mocy, jeśłi jest podane w nieodpowiednim momencie i dawce to batory z tyłu. Nie twórzmy teorii przy tak prostym motorze.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group