[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] [EA2A] Nowy Galanciarz ma kilka pytań
Vego - 23-09-2018, 00:07 Temat postu: [EA2A/W 2.0] [EA2A] Nowy Galanciarz ma kilka pytań Witam Panie i Panowie.
Niedawno zakupiłem Mitsu Galant 1998r. 2.0 benzyna Sport Edition. Z racji że nie dałem dużo więc auto ma kilka mankamentów o których wiedziałem i jestem w trakcie ich usuwania.
Ale pojawiły się też nowe mankamenty i pytania odnośnie tego co zauważyłem w aucie przez ostatnie kilka tyg użytkowania. W związku z tym mam kilka pytań.
1. Jakie są objawy że coś dzieje się niedobrego ze skrzynią biegów(manual). Zauważyłem że po dodaniu gazu zaczyna coś lekko wyć/buczeć, najgłośniej w okolicach 3k obr./min. Dodam że biegi wchodzą lekko a buczenie ustaje po odpuszczeniu gazu czyli jak hamuje silnikiem jest cisza.
Czy wymiana oleju w skrzyni może coś na to pomóc?? czy to objawy że coś w skrzyni się kończy. Gdzieś czytałem że padają w niej łożyska.
2. Niedawno miałem przeboje z przewodem ciś. pompy wspomagania. Rozszczelniła się końcówka która nachodzi na pompę. W miejscu gdzie ta "fajka" łączy się z tulejką którą przykręcamy do króćca wychodzącego z pompy. Żeby było mi łatwiej sięgnąć za silnik gdzie przewód gumowy łączy się z rurką metalową, zdemontowałem filtr powietrza, przewód powietrza do przepustnicy i taką plastikową czarną część z boku przepustnicy. Po odkręceniu i ogarnięciu problemu z przewodem (obspawanie końcówki) pojawiło się coś takiego. Mianowicie kiedy odpuszczam gaz po około 3-4 sek. czasem szybciej, zapala się kontrolka check engine i gaśnie jak tylko dotknę pedału gazu. Ale jak dodaje go minimalnie (np żeby utrzymywać stałą prędkość ) to nie ma żadnego efektu, dopiero jak dodam więcej jest efekt ale wtedy silnik szarpie , tak jakby był przeskok i silnik nagle dostaje kopa i szarpie. Co ciekawsze wydaje mi się (ale muszę to sprwadzić dokładniej jeszcze) że na 1 biegu podczas ruszania nie ma tego efektu szarpania, ale nadal jest problem z pojawiającą się i gasnącą kontrolką check engine.
Czy ta część z boku przepustnicy to jakiś czujnik przepustnicy i go jakoś źle zamontowałem z powrotem ? albo coś uszkodziłem ?
3. Miałem dwa razy takie zdarzenie że podczas jazdy zapaliła się kontrolka check engine i nie gasła. Po zgaszeniu silnika i próbie ponownego odpalenia, silnik odpalał ale po kilku sek check engine powracał i silnik gasnął. Dopiero kiedy odczekałem minutke czy dwie odpalił normalnie i później już nic sie nie zapalało przez dłuższy czas. Miał ktoś takie objawy może ??
4. Mam uszkodzony przewód od klimatyzacji, ten cienki , cały metalowy. Jest zagięty i 3/4 długości po prostu nie ma. Nawet nie wiem jak on w całości wygląda żeby coś dobrać. Może mi ktoś podesłać zdj. komory silnika gdzie widać ten przewód ?? albo może pasuje od innego Mitsu ten przewód? Jakby co mogę jutto zrobić zdj. żeby było wiadomo o co dokładnie się rozchodzi.
Z góry dzięki za jakieś info.
Pozdro
Bizi78 - 23-09-2018, 02:32
3. Sprawdź metodą błyskową błędy.
4. Pewnie można dorobić, bo oryginał będzie pewnie miał diamentową cenę .
Vego - 23-09-2018, 09:05
Podobno dorobienie tego przewodu do klimy miało kosztować 250 zł. Takie info mi dał były właściciel. Dlatego wolałbym używkę gdzieś dorwać ;]
Hugo - 23-09-2018, 09:40
Nowy przewód od klimy w ASO ok. 400 zł.
przemek1602 - 23-09-2018, 09:41
A jak chodzi to nie przerywa? Może świece trzeba zmienic.
Vego - 23-09-2018, 10:04
Wymrugalem bledy metoda na kabelek w obd2
Ce: 11, 14, 23
Abs: 11, 22
milo - 23-09-2018, 10:17
Vego napisał/a: | Czy wymiana oleju w skrzyni może coś na to pomóc?? czy to objawy że coś w skrzyni się kończy. Gdzieś czytałem że padają w niej łożyska |
Trzeba sprawdzic stan oleju i najlepiej wymienić jesli łozyska padaja słychać terkot itp ale nie koniecznie
Vego napisał/a: | jak dodam więcej jest efekt ale wtedy silnik szarpie , tak jakby był przeskok i silnik nagle dostaje kopa i szarpie. |
Kody błedów mowia za siebie co jest do sprawdzenia lub wymiany
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
Vego napisał/a: | Abs: 11, 22 |
Procedura kasowania ABS od tego trzeba zacząc
Vego - 24-09-2018, 18:26
Wczoraj zamontowałem na nowo czujnik przepustnicy i problem z pyt. nr 2 zniknął. Nie zapala sie już kontrolka CE.
Mam też w związku z tym pytanie. Milo wspomniał o procedurze kasowania błędów ABS. Jest może jakiś poradnik jak to zrobić ?? i czy błędy związane z CE też trzeba wykasować? Bo chyba nawet jak teraz znów wymigam sobie kody błędów to będzie jeszcze ten stary w pamięci. Dobrze kombinuje ?
milo - 24-09-2018, 19:19
Vego napisał/a: | Milo wspomniał o procedurze kasowania błędów ABS. Jest może jakiś poradnik jak to zrobić ?? |
1. Zwieramy 1z4 pinem w gnieździe diagnostycznym.
2. Wciskamy hamulec.
3. Przekręcamy kluczyk na Zapłon, aż zapalą się kontrolki (nie odpalamy)
4. Puszczamy hamulec i wciskamy go 10 razy szybko
5. Gasimy zapłon.
6. Przekręcamy stacyjkę w pozycji ON kontrolka ABS powinna migać szybko bez przerw co oznacza zero błędów.
Vego napisał/a: | czy błędy związane z CE też trzeba wykasować? |
Po odłaczeniu klemy z akumulatora błedy sie kasują
Vego - 27-09-2018, 11:32
Dzis probowalem skasowac te bledy abs. Zrobilem tak jak w instrukcji i nic. Chyba ze jakis szczegol zle robie. Czy hamulec puszczam zaraz jak sie zapala kontrolki czy troche pozniej?
[ Dodano: 27-09-2018, 12:53 ]
Do tego CE świeci mi sie teraz za każdym razem jak odpale silnik. Raz po minucie sie zapala raz po 5 min. I auto mi zgasło kilka razy podczas jazdy. To wszystko od wadliwej sondy lambda może być ??
karino - 27-09-2018, 14:38
a co z błędem 23 ? od tego powinieneś zacząć......
milo - 27-09-2018, 15:13
Vego napisał/a: | Czy hamulec puszczam zaraz jak sie zapala kontrolki czy troche pozniej?
|
Jak zapalą sie kontrolki około 3 sek po przekreceniu stacyjki tylko szybko trzeba wciskać hamulec powoli nic nie skasuje u mnie za pierwszym razem skasowałem błedy jest mozliwość ze masz uszkodzony czujnik abs i nie skasujesz
Vego napisał/a: | Do tego CE świeci mi sie teraz za każdym razem jak odpale silnik. |
Sprawdz jakie masz błedy i bedziesz wiedział co masz do wymiany
Marcino - 28-09-2018, 07:50
Vego napisał/a: | 1. Jakie są objawy że coś dzieje się niedobrego ze skrzynią biegów(manual). Zauważyłem że po dodaniu gazu zaczyna coś lekko wyć/buczeć, najgłośniej w okolicach 3k obr./min. Dodam że biegi wchodzą lekko a buczenie ustaje po odpuszczeniu gazu czyli jak hamuje silnikiem jest cisza.
Czy wymiana oleju w skrzyni może coś na to pomóc?? czy to objawy że coś w skrzyni się kończy. Gdzieś czytałem że padają w niej łożyska. |
Tylko wymiana łożysk, olej nie naprawi skrzyni.
Cienki przewód kllimy kupiłem ostatnio za 50zł.
milo - 28-09-2018, 14:52
Marcino napisał/a: | Tylko wymiana łożysk, olej nie naprawi skrzyni. |
Nie zawsze winne sa łozyska ,podstawowa sprawa stan oleju i jakość
Vego - 28-09-2018, 19:01
karino napisał/a: | a co z błędem 23 ? od tego powinieneś zacząć...... |
No wlasnie wogole nie wiem o co z tym biega. Pierwsze slysze o czujniku TDC
[ Dodano: 28-09-2018, 19:44 ]
Czy chodzi o ten czujnik:
klik
czy o ten ??
klik
|
|
|