Carisma - Techniczne - Pomoże ktoś z kodami błędów?
Feliks - 12-10-2018, 13:51 Temat postu: Pomoże ktoś z kodami błędów? https://www.youtube.com/watch?v=kLUXs7nwg4I
Jeszcze 1 pytanko. Bo jak robię diagnozę to ABS też się mruga. Też mam nagrać?
Bizi78 - 12-10-2018, 14:42
Moim zdaniem CE:
11
12
13
25
Co do abs to też powinien mrugać, możesz nagrać, chyba że mruga jednostajnie co oznacza brak błędów.
Feliks - 12-10-2018, 15:07
Dzięki kolego. Sprawdziłem ABS mruga jednostajnie czyli wszystko ok ma się rozumieć?
I jeszcze tylko może mi ktoś powiedzieć co dokładnie oznacza kod 11? Znaczy rozumiem, że jakiś czujnik ma problem tylko jaki?
A i jeszcze jeśli chodzi o błąd 25 to czy to o to chodzi?
https://allegro.pl/czujnik-cisnienia-paliwa-carisma-1-8-gd-i7570368384.html
apg2312 - 12-10-2018, 15:28
11. Heateted oxygen sensor (HO2S) no change of signal
12. Mass air flow (MAF) sensor, karman vortex airflow meter
13. sensor temperatury pobieranego powietrza (IAT), za duże lub za małe napiecie na sensorze
25. Barometric pressure (BARO) sensor ciśnienia
Bizi78 - 12-10-2018, 16:52
Co do ABS-u to jest ok, brak błędów.
Za błędy 12, 13 i 25 odpowiada chyba przepływomierz, coś takiego jak na aukcji.
https://allegro.pl/carisma-da-przeplywomierz-e5t08271-1-8-gdi-i7276529415.html
Feliks - 12-10-2018, 18:52
To już akurat zdążyłem zamówić
To pozostał jeszcze tylko błąd nr.11.
W zasadzie nie wiem o co z tym chodzi, a nie chce zamawiać nie potrzebnie i tracić pieniądze. Ktoś wie konkretnie o co chodzi?
apg2312 - 12-10-2018, 19:02
11 to w moim tłumaczeniu "sonda Lambda brak zmiany sygnału", czyli możliwe jest, że jest strzelona sonda, lub zerwany/uszkodzony jakiś przewód do niej - w mojej Cari idą do sondy 4 przewody, sprawdziłem, że w GDI również.
Bizi78 - 12-10-2018, 19:51
Feliks napisał/a: | To już akurat zdążyłem zamówić |
Niektórzy po prostu delikatnie aby nie pogiąć siatki go płuczą .
Zapytaj w pomorskim może ktoś ma kabel vag kkl i evoscana to podejrzy jak pracuje sonda.
Ewentualnie odepnij klemę minusową na parę minut co spowoduje skasowanie błędów.
Pojeździj trochę i sprawdź ponownie metodą błyskową, które błędy zostały bo może to być jakiś stary błąd.
plecho1 - 12-10-2018, 21:26
Co do błędu 11 warto by się podpiąć Evoscanem i sprawdzić czy sonda martwa czy daje jakieś sygnały. Jeśli przy różnych obrotach nie będzie falować lub program pokaże jakieś dziwne napięcie to raczej do wymiany.
Tu masz temat o Evoscanie i interfejsie https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Feliks - 12-10-2018, 23:20
Dobra dzięki chłopaki. Wiem już wszystko co chciałem wiedzieć. Przepływomierz już raz czyściłem bo samochód miał problemy, a i wcześniej już objawy wyczytałem. Tak więc stwierdzam, że przepływomierz jak i sonda idzie do wymiany. Nie jest to nowe autko, a i kupione 2 miesiące temu ma prawo się coś zepsuć. Dzięki wielkie wszystkim za pomoc Temat wg. mnie do zamknięcia
apg2312 - 13-10-2018, 15:25
Feliks napisał/a: | ie jest to nowe autko, a i kupione 2 miesiące temu ma prawo się coś zepsuć |
Co do przepływki, to nie będę polemizował
Ale z sonda Lambda sprawdź, czy przewody sygnałowe dochodzące do niej są dobre. Kika minut roboty, a przy odrobinie szczęścia może zaoszczędzisz na niepotrzebnej wymianie sondy. Serio, znam to z osobistego doświadczenia z poprzedniego auta - działy się cuda wianki, a winowajcą był przerwany przewód do sondy.
|
|
|