Carisma - Ogólne - Gałka zmiany biegów...
Mario - 01-04-2007, 20:25 Temat postu: Gałka zmiany biegów... Witam..
Mam pytanie jak zdjąć gałkę, chciałbym ją wymienić samą bez mieszka
Ale próbowałem odkręcać i nie szło, a nie chciałem zbytnio na siłe żeby nic nie uszkodzić
Proszę o rade jak ją zdjąć ???
pozdrawiam
Anonymous - 01-04-2007, 21:50
wyrwac bo jest wklejona
Mario - 01-04-2007, 21:56
czyli potem nową też trzeba przykleić ?
Anonymous - 01-04-2007, 23:53
stara trzeba ukrecajac sciagac do gory
wcisnieta jest na prasie na frez
na sile krecac do gory
inna galka powinna miec srubke kontrujaca
ja tak mam i jest ok
Brikston - 02-04-2007, 19:28
No nie wiem o czym panowie piszecie bo u mnie w GDI galka sie normalnie wykreca...
Pozdrawiam
Anonymous - 06-04-2007, 14:31
masz pewnie inna skrzynke
i inne wybieraki
Anonymous - 19-08-2007, 22:11
Witam , ja mam 1,9 td z 98' - wsteczny podnoszony. U mnie gałka była wklejona na jakiś silikonowy biały klej - mnóstwo kleju (wszystko trzeba było rozciąć i zniszczyć) a napewno wczesniej nie było nic majstrowane bo autem od nowości jeździł mój wójek. A co ciekawe to miał zawsze problem z ciężko wchodzącym wstecznym. Teraz jeżdże ja i chcąc troche upiększyć moją Cari wpostanowiłem wymienić gałkę. Jakież było moje zdziwienie kiedy po wymianie wsteczny wszedł jak w przysłowiowe masełko! Powodem była za nisko zamontowana gałeczka! Widocznie tuleja musi wchodzić w gałkę głębiej.
turek61 - 20-08-2007, 10:18
Brikston napisał/a: | No nie wiem o czym panowie piszecie bo u mnie w GDI galka sie normalnie wykreca...
Pozdrawiam |
U mnie również....
Anonymous - 20-08-2007, 21:06
To,że ją wyrwiesz czy rozetniesz nic nie da, ponieważ chcąc kupić inną ,mam na myśli używaną dostaniesz tak samo zmasakrowaną, poza tym szkoda Twoich nerwów.
W silnikach 1.6 16v, 1.8 16v, oraz 1.9 td gałke wymienia sie razem z mieszkiem i całym mechanizmem.
(Wyjątkiem jest GDI w którym gałka jest najzwyczajniej wkręcana)
Wystarczy unieść mieszek i odkręcić 4 śuby ( 12 -stka kllucz) a od spodu auta odkręcić srubę od drążka (dwa klucze 11-stki)
Taki komplecik używany nie powinien być droższy jak 80 zł, natomiast cała operacja nie powinna przekroczyć 40 min.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 20-08-2007, 21:07 ]
Jak będziesz delikatnie wyciąggał całą dźwignię i troszkę pokombinujesz to wyciągniesz ja nawet bez rozkręcania środkowego tunelu
Anonymous - 24-08-2007, 13:43
Nie miałem mna myśli fabrycznej gałki tylko taką ładniejszą. Ja mam np. z prawdziwego drewna - fajnie pasuje do drewnianej kierownicy ; ) a mieszek z alcantary.
Anonymous - 24-08-2007, 21:27
Czyli musisz się troszkę pomęczyć z rozebraniem dźwini...
Pozdrawiam.
[ Dodano: 24-08-2007, 21:28 ]
..."dźwigni"...
heer75 - 12-09-2007, 11:47
ej co wy piszecie, u mnie w 1.8 16v galka sciaga sie bez problemu, nie ma zadnego kleju.
Orygialnie byla wcisnieta na prasie ale sie "wychodzila" wiec wymienilem. Siadz normalnie, zlap ja mocno i pewnie ciagnij do gory okrecajac. Nie trzeba demontowac calego lewarka wcale. Sam drazek ponacinany jest podobnie jak np sztanga.. ma takie zabki, ktore trzymaja galke by sie nie okrecala (kiedu jest oczywiscie nowa).
Zalozylem inna, uniwersalna z pierscieniem i srubkami i sie trzyma.
Anonymous - 17-01-2008, 14:46 Temat postu: galka probowalem zdjac galke w swojej cari i nic z tego nie chce jej niszczyc poprzez ciecie,giecie itp a chce wstawic uniwersalna ktora by pasowala do mojego wnetrza mam jeszcze problem iz w oryginalnej galce sa wyzlobienia od spodu do podciagania wstecznego poradzcie mi cos w tej sprawie
tdi1982 - 21-01-2008, 19:27
Witam.Panowie a czy ktoś z was skracał drążek zmiany biegów bo fabrycznie jest dość długi.Zaglądłem pod mieszek i to co podciąga się żeby włączyć wsteczny jest z plastiku po skróceniu drążka trzeba by było to pospawać chodzi o plastik proszę o sugestie.
Anonymous - 22-01-2008, 00:08
Tedeju wpadnij do mnie to dam Ci drazek od anglika i bedziesz mogl sobie z nim poeksperymentowac.
Ps. znalazlem ten chlapacz
|
|
|