To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.2 DID] Wyciek oleju z tylnego mostu na wale napędowym

Krzysztof660 - 22-10-2018, 11:24
Temat postu: [II 2.2 DID] Wyciek oleju z tylnego mostu na wale napędowym
Witam, jestem nowy na forum, więc proszę o wyrozumiałość w kwestii ewentualnych uchybień formalnych z mojej strony. Posiadam Outlander II 2.2 did z 2008 roku, manual. Kilka tygodni temu zaobserwowalem wyciek oleju z tylnego mostu od strony wału napędowego. Zakupiłem uszczelniacz Mn132055 oraz dedykowany olej. Udalem sie do zaprzyjaźnionego mechanika, który po zdemontowaniu wału napędowego sie poddał W obawie o ewentualne uszkodzenie mechanizmu elektromagnesu do załączenia napędu. Przyznał,że wcześniej nie wymieniał uszczelniacza w tym modelu auta. Uzupełnił wyciek oleju z tylnego mostu, ale problem pozostał. Czy ktoś z Was wymieniał uszczelniacz MN132055? Jak się dostać do miejsca w którym on się znajduje? Co i w jakiej kolejności należy zdemontować. Czy konieczne są specjalne narzędzia? Jak wcisnąć sam uszczelniacz. Według schematu budowy tylnego mostu instrukcji dla ASO jest to element nr 28N. Proszę o pomoc i porady. Jeśli posiadacie przypadkiem zdjęcia z wymiany tego uszczelniacze, proszę o ich przesłanie. Ewentualnie, czy możecie polecić kogoś z okolic Poznania, kto wymieniał już ten uszczelniacz i podjął by się jego wymiany w moim samochodzie. Pozdrawiam,
Krzychu[/b]

Moody - 22-10-2018, 19:08

Nim cokolwiek ruszysz to się zorientuj skąd dokładnie masz ten wyciek bo niezależnie od siebie olej jest i w dyferencjale i w elektrosprzęgle.
Do czasu wyjaśnienia nie załączaj napędu na tylną oś.

Krzysztof660 - 22-10-2018, 19:29

Olej wylatuje z obudowy elektrosprzęgła od strony wału napędowego. Po zdjęciu wału to koło na elektrosprzęgle, do którego mocujemy wał , z ktorego wystają 4 szpilki jest ewidentnie zaolejone na całym obwodzie. Szukając rozwiązania problemu nie spotkałem się z innym uszczelniaczem olejowym tylnego dyferencjału niż ten mn132055, pomijając oczywiście uszczelniacze na półosiach. W przypadku mojego auta, wyciek na pewno nie pochodzi od strony półosi, ani łączenia obudowy dyferencjału.. Po zachalapaniach podwozia widać, że olej jest "rozpylony" po obwodzie wału, na jego łączeniu z elektrosprzęgłem

[ Dodano: 22-10-2018, 20:55 ]
Krzysztof660 napisał/a:
Olej wylatuje z obudowy elektrosprzęgła od strony wału napędowego. Po zdjęciu wału to koło na elektrosprzęgle, do którego mocujemy wał , z ktorego wystają 4 szpilki jest ewidentnie zaolejone na całym obwodzie. Szukając rozwiązania problemu nie spotkałem się z innym uszczelniaczem olejowym tylnego dyferencjału niż ten mn132055, pomijając oczywiście uszczelniacze na półosiach. W przypadku mojego auta, wyciek na pewno nie pochodzi od strony półosi, ani łączenia obudowy dyferencjału.. Po zachalapaniach podwozia widać, że olej jest "rozpylony" po obwodzie wału, na jego łączeniu z elektrosprzęgłem
poniżej link do zdjęć elektrosprzęgła w moim aucie z widocznym wyciekiem oleju.
https://photos.app.goo.gl/JA1Ffh9oiEZzXCsn8

Moody - 22-10-2018, 21:47

Wg producenta ten element jest bezobsługowy - w razie awarii tylko wymiana. Można kupić używkę.
Kojarzę gościa, który jednak w tym grzebał - poszukam, jak znajdę to podam kontakt. Nie pamiętam czy z sukcesem.
Gość pisał nawet do producenta sprzęgła o ten olej (nie pamiętam Mitsu czy Aisin). I o dziwo z tej Japonii mu odpisali - powtórzyli to co ASO czyli, że bezobsługowe ale w odróżnieniu podali typ oleju.
To typowy olej do urządzeń z mokrym sprzegłem chociażby takich jak ATF (znajdę to podam ale już nie dziś).

Jazda bez tego oleju grozi zatarciem tego sprzęgła. Jest wówczas zakleszczone na stałe. Niedobra sprawa bo ono robi w napędzie za centralny dyferencjał i przy zblokowaniu nie ma różnicowania przód/tył.

Ten meachanik to niezły macher - z jednego leci to do drugiego dolał :) Nie umiem, więc zrobię co umiem :)
Oby nie przelał bo też poleci.

Krzysztof660 - 22-10-2018, 22:05

Moody, dzięki za info. Jeszcze przy okazji jakbyś był uprzejmy oświecić mnie jak uzupełnić ten olej w elektrosprzęgle. Nie wiem czy faktycznie nie poszukać jakiegoś używanego mostu razem z elektrosprzęgłem. Tylko to też taka niewiadoma. Handlarze generalnie ostro myją mosty i ciężko ocenić czy są szczelne.
Moody - 22-10-2018, 22:31

Bezobsługowe - nie ma otworów wlewu/spuszczania. Nie wiadomo także jaka ma być ilość/poziom tego oleju. Producent napełnia je na etapie montażu i tyle.
Krzysztof660 - 22-10-2018, 22:57

Dzieki za wiadomość. To świetnie , co za idiotyczne rozwiązanie tego napędu. Olej ubywa, nie wiadomo jak go dolac i w jakiej ilości. Czyżby wymiana całego mostu była jedynym rozwiązaniem wycieku...

[ Dodano: 25-10-2018, 10:58 ]
Witam, pytanie odnośnie wymiany tylnego mostu. Na co zwrócić szczególną uwagę przy doborze odpowiedniej wersji. Czy poza zgodnościa wersji silnikowej i oznaczenia przełożenia, ( w moim przypadku GS 2.353) jest coś jeszcze innego, co będzie decydowało czy dany most będzie pasował? Rozumiem, że sekwencja liczb i liter na naklejkę na moście, pod dolnym kodem kreskowym to unikalny numer seryjny danej czesci i dwóch takich samych nie bedzie, czy tak? :cry:

kajos - 25-10-2018, 11:35

w serwisuwce wszystko jest napisane ile oleju,jaki olej i gdzie sie wlewa i sprawdza
Krzysztof660 - 25-10-2018, 11:56

Kajos, chodzi o wyciek z elektrosprzęgła od strony wału, generalnie nikt nie wie jak wymienić ten uszczelniacz mn132055. Pozostaje wymiana mostu, czy potrafisz odpowiedzieć na kwestie zwiazane z jego wymiana? Pytanie zadałem post wyżej
kajos - 25-10-2018, 13:17

u mie lecialo tam
dalem do mechanika i wymienil semering

ale nie powiem tobiejak bo nie bylo mnie przy tym

prubowalem sam wymienic przed daniem do mechanika ale faktycznie jak odkrecilem wal to nie dalo sie sciagnac flanszy

chyba od srodka trzeba sie tam dostac

nie wiem kto tobie takich glupot nagadal ze nie wiadomo ile i jaki olej sie wlewa

poszukaj watek o oleju do tylnego mostu

Krzysztof660 - 25-10-2018, 13:24

Moody wyżej pisał, że olej w moście to jedno i jego się oczywiście wymienia, dolewaitp., , ale w elektrosprzęgle jest również olej zalany przy montażu, a samo elektrosprzęgło jest bezobsługowe. Szkoda, że nie wiesz jak mechanik Ci wymienił ten simmering. Też bym wolał wymienić sam uszczelniacz niż cały most.
kajos - 25-10-2018, 16:37

olej w moscieszmaruje wszytko razem

w teori producent nie przewiduje wymiany oleju ale u nich auo a wytrzymac 200tys km :lol:
zawsze jest dobrze wymienic olej po 100tys k tym bardziej ze to nie jest takie droge
gdy pracuje skrzynia zwsze powstaja jakies ikroopilki,olej sie utlenia i traci wlasciwosci smarne i temperaturowe

jedz do dobrego mechanika
wymieni tobie semering i wymieni olej
olej najlepiej kup sobie sam a uszczelniacz juz na biezaco trzeba kupic po sprawdzeniu rozmiarow

tu na forum kiedys podali rozmiar ale ten niestety nie pasowal u mnie


tu masz wszystko
:drinkers:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=64257&highlight=tylny+most

Krzysztof660 - 25-10-2018, 17:13

Kajos dzięki za wskazówki, powiedz mi tylko o jakim simeringu mówisz, czy jest to uszczelniacz MN132055, który jest sprzedawany jako uszczelniacz olejowy mostu od strony wału napędowego (wrzuć numer części w Google , to zobaczysz fotki), czy może chodzi o coś co wygląda zupełnie inaczej. Innych uszczelniaczy/simeringow w sprzedaży nie widziałem, poza tymi od półosi oczywiście. Jutro jadę jeszcze na oględziny do innego mechanika, speca od 4x4, zobaczymy co powie. Przez telefon stwierdził, że wymiana uszczelniacza to nie problem, no ale nie chcę się przedwcześnie cieszyć.
kajos - 25-10-2018, 18:21

nie wiem czy to ten simerin bo jak pisalem ja zly kupilem
mechanik kupowal odpowiedni

jak miales olej w moscie i tylko troche jego ubylo to wszytko powinno byc ok w srodku :D
mechanik wymieni uszczelniacz i olej i bedziesz sie cieszyl :goodman:

zawsze to tansze niz kupno calego mostu z nie wiadomo jakim przebiegiem :p


tam w goglu sa tez foty jak to sie rozbiera
tak jak myslalem flansz odkreca sie od wewnatrz :wink:

Moody - 25-10-2018, 20:58

Krzysztof660 napisał/a:
Kajos dzięki za wskazówki, powiedz mi tylko o jakim simeringu mówisz, czy jest to uszczelniacz MN132055, który jest sprzedawany jako uszczelniacz olejowy mostu od strony wału napędowego (wrzuć numer części w Google , to zobaczysz fotki), czy może chodzi o coś co wygląda zupełnie inaczej. Innych uszczelniaczy/simeringow w sprzedaży nie widziałem, poza tymi od półosi oczywiście. Jutro jadę jeszcze na oględziny do innego mechanika, speca od 4x4, zobaczymy co powie. Przez telefon stwierdził, że wymiana uszczelniacza to nie problem, no ale nie chcę się przedwcześnie cieszyć.

To nie jest ten uszczelniacz (MN132055). Ten uszczelniacz tak jak piszesz jest do tylnego mostu od strony wału. A Ty z tego co pokazujesz masz wyciek ze sprzęgła a nie z mostu. Gdybyś miał z tym uszczelniaczem problem to olej pojawiłby się pomiędzy sprzęgłem a mostem.
Obstawiam, że ten mechanik Ci nie pomoże jak zobaczy, że to problem ze sprzęgłem. Zaleci wymianę. No ale nie zapeszam i życzę pomyślności.

Tutaj masz link co się dzieje jak ten MN132055 puści i gdzie się znajduje: link



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group