ASX Techniczne - Jakie obroty dla 1.8 diesel 150km
jotbe - 24-10-2018, 15:14 Temat postu: Jakie obroty dla 1.8 diesel 150km Witam jak w temacie, jakie obroty są prawidłowe dla silnika diesela
1.8 150 konnego z 6 biegową manualną skrzynią tzn. Na jakich obrotach powinno się jeździć i kiedy wrzucić większy bieg? I nie chodzi mi o jakiś eko driving, tylko o standardową jazdę. Ktoś mi powiedział że 2200 to idealnie i w mieście prawie nigdy nie wrzuca na 4 bieg a o 5 i 6 tym nawet nie wspomnę. Ja zawsze jeździłem słabymi benzynami wiec przyznam że nie umiem i nie wiem jak postępować w dieslu. Proszę was o wasze doświadczenie z dieslem ASX. Pozdrawiam
apikus - 24-10-2018, 15:28
Ja jeżdżę "prawie" zgodne z podpowiedziami zmiany biegu.
camel88 - 24-10-2018, 20:09
ja nigdy nie patrzę na te podpowiedzi zmiany biegów, agresywnie nie jeżdżę ale w stylu eco driving też nie, biegi zmieniam przy 3000 obr./min., a redukuję przy 2000 obr./min., moje średnie spalanie zmierzone na podstawie przejechanych km i zużytego paliwa to 5,8 l/100 km, czasami na dwupasmówce przeciągnę go po obrotach, aczkolwiek dla silników zasilanych olejem napędowym nie powinno się przekraczać 4000 obr./min.
jotbe - 24-10-2018, 21:43
Tez słyszałem by nie brać pod uwagę wskazówek komputera, ponoć jazda na tak niskich obrotach to katowanie silnika i zapychanie egr oraz dpf
Rok z Bagien - 25-10-2018, 08:31
Płynna, bez przyspieszeń, jazda dieslem z niskimi obrotami niczym nie grozi.
Gorzej, jak user zmienia biegi przy przyspieszaniu wg idiotycznych podpowiedzi "by oszczędzać" paliwo. W zależności od sytuacji na drodze, przebiegu mocy i momentu obrotowego oraz oczekiwanego rezultatu najlepiej zmieniać biegi powyżej 2000 obrotów.
Nie powinno się obciążać silnika (ostre przyspieszanie, podjazd pod górę, jazda z dużym załadunkiem) poniżej 2000 obrotów. Zdecydowanie lepiej zredukować, kosztem paliwa i hałasu, aniżeli tłuc się tak, że aż "zawory słychać".
I nie ma się co bać kręcić, diesel powinien być czochrany.
Nigdy nie kupiłbym używanego diesla z dużym przebiegiem i automatem. To jak np. DSG potrafi w dieslach zmieniać biegi woła o pomstę do nieba.
apikus - 23-11-2018, 10:52
Rok z Bagien napisał/a: | Gorzej, jak user zmienia biegi przy przyspieszaniu wg idiotycznych podpowiedzi "by oszczędzać" paliwo. |
Przy przyspieszaniu i pod góre podpowiedż do zmiany biegu jest przy ok. 2500 obr/min
Może warto najpierw sprawdzić , a potem mówić, że coś jest idiotyczne.
Rok z Bagien - 23-11-2018, 13:33
apikus napisał/a: |
Może warto najpierw sprawdzić , a potem mówić, że coś jest idiotyczne. |
A może warto przeczytać wypowiedź w całości i dopiero wówczas ją oceniać.?
Jeżeli podpowiedzi są "idiotyczne" i nakazują zmianę biegi na wyższy przy zbyt niskich obrotach silnika (np. przy obciążeniu jednostki) to należy je IMO zignorować. Jeśli masz podpowiedź do zmiany przy ok. 2500 obr/min to spokojnie można jej posłuchać.
I taki był sens mojej wypowiedzi.
apikus - 23-11-2018, 14:07
Rok z Bagien napisał/a: | A może warto przeczytać wypowiedź w całości i dopiero wówczas ją oceniać.? |
No właśnie przy przyspieszaniu podpowiedzi są na poziomie 2500 obr/min, więc nie ma podpowiedzi "idiotycznych" jak sugerujesz.
Rok z Bagien - 24-11-2018, 17:47
Przykro mi, ale nie wierzę w to, że bez względu na sytuację na drodze, sposób przyspieszania, ukształtowanie terenu etc masz podpowiedź przy 2500 obr/min.
A tu dowód, widzisz tu podpowiedź przy 2500 obr/min?
https://www.youtube.com/watch?v=7OZ9PlPkONc
apikus - 25-11-2018, 14:23
Najpierw piszesz, że zmiana biegów przy "idiotycznych " obrotach jest zła. Teraz gdy masz podpowiedzi nawet przy 4000 obr/min, więc dużo więcej niż przy 2000 obr/min, które uważasz za słuszne nie wierzysz?
Ja tylko pisałem Ci, że podpowiedzi nie są "idiotyczne" tylko przemyślane i jak przyspieszasz to podpowiedzi są wyżej niż 2000 obr/min.
Ja nie jeżdże, aż tak agresywnie, żeby mi podpowiadało zmiany przy 4000 obr/min.
Udowodnileś to, ze byłeś w błędzie. Dziękuję
Rok z Bagien - 25-11-2018, 19:31
apikus napisał/a: |
Przy przyspieszaniu i pod góre podpowiedż do zmiany biegu jest przy ok. 2500 obr/min
|
apikus napisał/a: |
No właśnie przy przyspieszaniu podpowiedzi są na poziomie 2500 obr/min, |
I uważasz, że te 2 wypowiedzi są tożsame z tą poniższą?
apikus napisał/a: |
Ja tylko pisałem Ci, że podpowiedzi nie są "idiotyczne" tylko przemyślane i jak przyspieszasz to podpowiedzi są wyżej niż 2000 obr/min.
|
Może warto pamiętać o swoich wcześniejszych wypowiedziach, bo właśnie udowodniłeś, że... nie będę kończył.
Czym innym jest sztywna podpowiedź = 2500 obr/min, a czym innym podpowiedzi powyżej 2000 obr/min.
Na filmiku rozpędzanie zaczyna się w ok. 2000 obr/min, kiedy obrotomierz przechodzi 2500 obr/min nie pojawia się podpowiedź. I to czyni Twoją wypowiedź nieprawdziwą.
Nie ma idealnych podpowiedzi, bo maszyna, nie czyta w myślach, nie wie co kierowca chce zrobić, nie wie, czy przed pojazdem jest górka, czy zjazd z górki. I dlatego pojawiają się idiotyczne podpowiedzi, które mogą wprowadzać silnik (jak się je posłucha) w zupełnie niepotrzebne naprężenia.
Tych, jak je nazwałem "idiotycznych" podpowiedzi nie należy słuchać, jeśli są one optymalne w danym momencie, to jak najbardziej tak.
I tyle mojego w tym temacie.
apikus - 26-11-2018, 07:59
Rok z Bagien napisał/a: | apikus napisał/a:
Przy przyspieszaniu i pod góre podpowiedż do zmiany biegu jest przy ok. 2500 obr/min
apikus napisał/a:
No właśnie przy przyspieszaniu podpowiedzi są na poziomie 2500 obr/min,
I uważasz, że te 2 wypowiedzi są tożsame z tą poniższą?
apikus napisał/a:
Ja tylko pisałem Ci, że podpowiedzi nie są "idiotyczne" tylko przemyślane i jak przyspieszasz to podpowiedzi są wyżej niż 2000 obr/min.
|
A uważasz że 2500 obr/min nie jest wyżej niż 2000 obr/min?
Skoro dla ciebie " na poziomie", "przy ok." to sztywna informacja to to gratuluję znajomości języka polskiego.
Rok z Bagien napisał/a: | Na filmiku rozpędzanie zaczyna się w ok. 2000 obr/min, kiedy obrotomierz przechodzi 2500 obr/min nie pojawia się podpowiedź. I to czyni Twoją wypowiedź nieprawdziwą. |
Ja pisałem o moim przypadku, nie sugeruję się filmem tylko doświadczeniem.
Nigdzie nie mówiłem, że są idealne podpowiedzi.
A Ty sobie przeczysz:
Rok z Bagien napisał/a: | Gorzej, jak user zmienia biegi przy przyspieszaniu wg idiotycznych podpowiedzi "by oszczędzać" paliwo. W zależności od sytuacji na drodze, przebiegu mocy i momentu obrotowego oraz oczekiwanego rezultatu najlepiej zmieniać biegi powyżej 2000 obrotów. |
Rok z Bagien napisał/a: | Tych, jak je nazwałem "idiotycznych" podpowiedzi nie należy słuchać, jeśli są one optymalne w danym momencie, to jak najbardziej tak. |
camel88 - 01-12-2018, 11:25
na filmiku widać że auto ma wyłączoną kontrolę trakcji może dlatego podpowiedzi zmiany biegów są przy wyższych obrotach, trzeba sprawdzić
|
|
|