Space Star Techniczne - [MSS 1.3] Wycie po stronie pasażera - przy niskich temperatu
tommo1982 - 30-10-2018, 17:16 Temat postu: [MSS 1.3] Wycie po stronie pasażera - przy niskich temperatu Witam,
jak w temacie, jak jest około 5 stopni, po stronie pasażera, na zimnym silniku, coś mi wyje. Ostatnio zaczęło też brzęczeć jak obroty podskoczą do 2000. Po 2 czy 3 minutach wycie ustaje.
Już poprzedniej zimy coś mi wyło, ale nie było brzęczenia. Miałem wtedy wymieniane paski klinowe to mechanik sprawdził przy okazji łożysko alternatora. Wszystko w porządku.
Czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami? Nie wiem czy jeździć, czy odstawić i czekać aż mechanik będzie miał czas.
[INFO]
Co by nie grzebać w całym temacie:
- Stukanie to było klepanie popychaczy zaworów. W moim Mitsu są hydrauliczne. Zalaliśmy środek do płukania silnika i po 100km wymieniłem olej. Sporo szlamu spłynęło. Widać blokował kanaliki i popychacze nie miały odpowiedniego ciśnienia oleju na zimnym.
AidsD - 31-10-2018, 08:55
Słuchałeś z wnętrza czy spod poniesionej maski?
I to się dzieje tylko przy niższej temperaturze w lato tego nie ma?
A pamiętasz jakiej firmy masz te paski?
A rozrząd wymieniałeś kiedyś?
tommo1982 - 31-10-2018, 15:23
AidsD napisał/a: | Słuchałeś z wnętrza czy spod poniesionej maski?
I to się dzieje tylko przy niższej temperaturze w lato tego nie ma?
A pamiętasz jakiej firmy masz te paski?
A rozrząd wymieniałeś kiedyś? |
Z ojcem osłuchaliśmy. Podejrzenie pada na alternator, ale pewności nie ma. Wycie pojawia się tylko przy temperaturach bliskich zera i ujemnych. Nie zwracałem uwagi, bo i po chwili przestawało. Jak doszło stukanie to się zainteresowałem. W lato nie było tego objawu.
Paski klinowe zakładałem Contitecha, bo jakiś najtańszy syf był założony. Spojrzałem na rachunek zostawiony z samochodem i z rozrządem wymieniono paski klinowe na Contitech, tylko ja co innego zastałem.
Rozrząd wymieniał poprzedni właściciel przy 102tyś, obecnie jest 132tyś. Na rachunku wpisane jest pasek Dayco i rolka SKF. Tylko jedno ale. Człowiek który to robił jest znany z partactwa i dzięki niemu wymieniałem klocki na tyle bo mi stanęła lewa strona.
EDYTOWANE:
Zapomniałem napisać. Stukanie jest cały czas przy wyższych obrotach. Bez względu na temperaturę na zewnątrz.
AidsD - 02-11-2018, 13:08
tommo1982 napisał/a: | Stukanie jest cały czas przy wyższych obrotach. |
Ale na postoju też stuka?
tommo1982 - 02-11-2018, 17:54
AidsD napisał/a: | tommo1982 napisał/a: | Stukanie jest cały czas przy wyższych obrotach. |
Ale na postoju też stuka? |
Tak. Jak jadę to nie słychać stukania. Szum zagłusza, więc nie słyszę.
AidsD - 06-11-2018, 13:56
tommo1982, może faktycznie łożyska w alternatorze i zdało by sie je zregenerować. Bo co tam jeszcze może stukać? Pompa wody albo pasek rozrządu jak się postrzępi
tommo1982 - 06-11-2018, 20:44
Mam nadzieję, że to alternator. Jeśli było by to coś z zaworami to lipa.
Czekam, aż mechanik będzie miał czas i będziemy sprawdzać. Dam znać co to było jak będe wiedział.
[ Dodano: 09-11-2018, 17:40 ]
Byłem u mechanika dziś. Zostawiam w poniedziałek na sprawdzenie co się dzieje. Do tego czasu mam się dowiedzieć czy moja wersja silnika ma samoczynną regulację luzu zaworowego. Wiem, że pierwsze silniki 1.3l miały manualną, a późniejsze automatyczną. Jak można to sprawdzić bez zdejmowania pokrywy zaworów?
Bizi78 - 09-11-2018, 17:50
Chyba do maja 2000r. te z aparatem zapłonowym miały regulację na śrubkę.
Teoretycznie przez korek wlewu oleju powinieneś zobaczyć .
Ewentualnie podaj na PW vin auta to sprawdzę.
tommo1982 - 19-11-2018, 00:38 Temat postu: [MSS 1.3] [MSS 1.3] Wczoraj zlaliśmy stary olej. Było sporo szlamu. Pewnie to zapchało kanaliki popychaczy i nie miały odpowiedniego ciśnienia oleju. Chwilowo zalany jest 10W40 i jest cisza.
Silnik był zalany preparatem do płukanki. Taki z którym się jeździ i po ok. 200km wymienia olej. Jak ktoś jest zainteresowany to mogę podać markę stosowanego preparatu.
Cytat: | Co do wycia, dalej nie wiadomo co to. Jedno co zauważyłem, zwiększając obroty na zimnym silniku, przestaje wyć nagle. Przez chwilę słychać, i nagle cisza. |
Hugo - 20-11-2018, 20:39
tommo1982 napisał/a: | Co do wycia, dalej nie wiadomo co to. Jedno co zauważyłem, zwiększając obroty na zimnym silniku, przestaje wyć nagle. Przez chwilę słychać, i nagle cisza | Sprawdź wieszaki układu wydechowego. Mogą być oberwane i wydech dotyka gdzieś do karoserii lub silnika i stąd wycie/buczenie.
tommo1982 - 30-11-2018, 23:36
Hugo napisał/a: | tommo1982 napisał/a: | Co do wycia, dalej nie wiadomo co to. Jedno co zauważyłem, zwiększając obroty na zimnym silniku, przestaje wyć nagle. Przez chwilę słychać, i nagle cisza | Sprawdź wieszaki układu wydechowego. Mogą być oberwane i wydech dotyka gdzieś do karoserii lub silnika i stąd wycie/buczenie. |
Przy wymianie czujnika położenia wału, mechanik zwrócił uwagę na łożysko kompresora od klimy. Podobnież szumi. Może to stąd te wycie na zimnym silniku?
Hugo - 01-12-2018, 19:28
tommo1982 napisał/a: | Może to stąd te wycie na zimnym silniku? | Może być.
tommo1982 - 03-12-2018, 15:26
Hugo napisał/a: | tommo1982 napisał/a: | Może to stąd te wycie na zimnym silniku? | Może być. |
Chyba nawet na pewno. Pasek jest trochę mocniej podciągnięty i wyło dłużej jak było zimno.
Wymieniał ktoś łożysko na kole od kompresora? Nie mogę znaleźć żadnych zestawów naprawczych.
mkm - 04-12-2018, 11:11
Wymieniał
Z wymontowanym łozyskiem "na wzór" pojechałem do sklepu handlującego tylko łożyskami, gdzie gość mi dobrał po numerach.
|
|
|