Lancer Ogólne - Ocena uszkodzeń i części wymiennych, wadliwa tuleja
willliam - 08-11-2018, 02:24 Temat postu: Ocena uszkodzeń i części wymiennych, wadliwa tuleja Witam,
1. Pierwsze moje pytanie... miałem przygodę z krawężnikiem na sporej szybkości (zdjęcia przedstawiają stan po uderzeniu). Do wymiany na pewno odbój i osłona amortyzatora, czy coś jeszcze może być do wymiany? łożysko, górne mocowanie?
https://i.imgur.com/u95VbCs.jpg
https://i.imgur.com/QB5MNn8.jpg
https://i.imgur.com/cm4B2a6.jpg
https://i.imgur.com/6mQI5Cd.jpg
poniżej dla porównania zdjęcia z drugiej strony samochodu:
https://i.imgur.com/zrmXa7g.jpg
https://i.imgur.com/053Uvp7.jpg
https://i.imgur.com/nttM73T.jpg
https://i.imgur.com/c251uvr.jpg
2. Druga sprawa... Czy polecacie klocki hamulcowe firmy TRW?
3. Czy osłona amortyzatora i odbój muszą być dobrej firmy, mogą być za ok 20 za 1 osłonę i 1 odbój?
4. Poniżej zdjęcie przedstawiające tuleję - tylna część podwozia. Przy wymianie opon zwrócono mi uwagę, że ta tuleja powinna dociskać tę rurkę/przewód i jest do wymiany i tak jest po obu stronach (jak się w ogóle ta część nazywa i co ona przetrzymuje?)
https://i.imgur.com/i42NS9C.jpg
robertdg - 08-11-2018, 07:40
Amory tez sa do wymiany bo sa zamoczone, czy dodatkowo lozysko skretne bedzie do wymiany - dopoki nie rozkrecisz to sie nie dowiesz, ale ja bym sie szykowal na wymiane bo to element który sie po prostu zuzywa
willliam napisał/a: | 3. Czy osłona amortyzatora i odbój muszą być dobrej firmy, mogą być za ok 20 za 1 osłonę i 1 odbój? |
Jezeli nie chcesz by Ci sie rozlecialy w przeciagu kilku miesiecy to lepiej kupic cos sprawdzonego
willliam napisał/a: | 4. Poniżej zdjęcie przedstawiające tuleję - tylna część podwozia. Przy wymianie opon zwrócono mi uwagę, że ta tuleja powinna dociskać tę rurkę/przewód i jest do wymiany i tak jest po obu stronach (jak się w ogóle ta część nazywa i co ona przetrzymuje?)
https://i.imgur.com/i42NS9C.jpg | Poduszka/tuleja drążka stabilizatora
willliam - 08-11-2018, 08:04
willliam napisał/a: | 3. Czy osłona amortyzatora i odbój muszą być dobrej firmy, mogą być za ok 20 za 1 osłonę i 1 odbój? |
Jezeli nie chcesz by Ci sie rozlecialy w przeciagu kilku miesiecy to lepiej kupic cos sprawdzonego[/quote]
sprawdzonego, czyli jakiej firmy?
willliam napisał/a: | 4. Poniżej zdjęcie przedstawiające tuleję - tylna część podwozia. Przy wymianie opon zwrócono mi uwagę, że ta tuleja powinna dociskać tę rurkę/przewód i jest do wymiany i tak jest po obu stronach (jak się w ogóle ta część nazywa i co ona przetrzymuje?)
https://i.imgur.com/i42NS9C.jpg | Poduszka/tuleja drążka stabilizatora[/quote]
czy ta tuleja rzeczywiście jest do wymiany, że się nie "domyka"?
robertdg - 08-11-2018, 08:12
willliam napisał/a: | sprawdzonego, czyli jakiej firmy? | Nie wiem co masz dostepnego w sklepie, Kayaba, Sachs, Monroe, Billstein?
willliam napisał/a: | czy ta tuleja rzeczywiście jest do wymiany, że się nie "domyka"? | Wizualnie nie ocenialbym, kwestia czy drazek w niej jest osadzony na tyle wartko co by nie stukał
krzychu - 08-11-2018, 08:15 Temat postu: Re: Ocena uszkodzeń i części wymiennych, wadliwa tuleja
willliam napisał/a: |
2. Druga sprawa... Czy polecacie klocki hamulcowe firmy TRW?
|
Kiedyś tak, teraz już nie (są dużo twardsze co mi nie pasuje). Do tyłu szukaj klocków bez gumy na styku z klockiem bo moim zdaniem bardzo zmiękcza hamulec ogólnie i hamowanie tyłu.
willliam - 15-11-2018, 21:08
Jakie mogą być konsekwencje jazdy bez odboju i osłony amortyzatora?
wyderka - 15-11-2018, 22:08
Ludu mój ludu albo inaczej boże widzisz i nie grzmisz
oddaj auto do mechanika i tyle bo widzę że zielonego pojęcia nie masz
willliam - 19-11-2018, 10:36
oczywiście musiałeś zgeneralizować swoje myślenie...
nie pytam, że chcę jeździć tak zawsze, pytałem o konsekwencje jazdy bez tych części (myślałem, że nie muszę pisać: chodzi mi o jazdę od domu do mechanika, kilkadziesiąt km)
ale nawet przy tak dużym Twoim załamaniu, nie pokusiłeś się o odpowiedź na pytanie, dlatego nie odpowiadaj już więcej
mkm - 19-11-2018, 17:51
willliam, więcej szczegółów.
Od tego jak uderzyłeś zależy co uszkodziłeś.
Z reguły do wymiany jest też wahacz i drążek kierowniczy.
Jak uderzenie było bardzo silne i pod kątem to szybko może się odezwać łożysko.
Do mechanika bez odboju i osłony dojedziesz - ostrożnie, bo nie wiemy w jakim stanie masz pozostałe podzespoły.
willliam - 20-11-2018, 09:09
w pierwszym poście wstawiłem zdjęcia... nie pierwszy rzut oka, to odbój i osłona, ale umówiłem się na kontrolę zawieszenia i układu kierowniczego, także sprawdzę dokładnie co w środku
[ Dodano: 23-11-2018, 05:58 ]
po oględzinach bez zdejmowania koła do wymiany są 2 amortyzatory, mocowania górne amortyzatorów, odbije i osłony.
może przy okazji coś jeszcze dokupić? łożysko?
jakiej firmy polecacie te elementy?
w Poznaniu strasznie dużo życzą sobie za wymianę, na święta wracam w rodzinne strony i mam tam mechanika.. czy podróż 500km auta w takim stanie wchodzi w grę?
mkm - 23-11-2018, 06:04
willliam, poświęć 20-50zł (zależnie od stacji) i podjedź na przeglądy rejestracyjne.
Powiedz, że wywaliłeś w dziurę/krawężnik czy co tam Cię spotkało i poproś o weryfikacje uszkodzonego przedniego zawieszenia.
Amortyzatory, szarpaki, "organoleptyka".
Będziesz wiedział wszystko.
Raczej do domu wrócisz bez przeszkód, ale upewnij się jak masz jechać.
Czy w miarę normalnie czy bardzo ostrożnie.
W ciemno nie startuj, bo to jednak przód, więc lepiej wydać kilka złotych i jechać jak się wie czym niż na "ryzyk-fizyk"
willliam - 23-11-2018, 22:14
byłem w Norauto na usłudze "Kontrola zawieszenia i układu kierowniczego"... wzięli na podnośnik i sprawdzali pod oświetleniem, także wydaję mi się, że zrobili to dokładnie, chyba że piszesz o bardzo konkretnym badaniu.
jak napisałem, do wymiany wg nich:
- amortyzatory
- górne mocowania amortyzatorów
- odboje, osłony
luzów nie stwierdzili
|
|
|