To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Sprzęgło dwumas

nightfly - 16-11-2018, 18:44
Temat postu: [II 2.0 DID] Sprzęgło dwumas
Cześć
Dzisiaj pojawił mi się problem ze sprzęgłem.

Po odpaleniu Miśka przy puszczaniu sprzęgła na luzie słychać szorowanie, chrobotanie.
Przy ruszaniu jak puszczam sprzęgło podobnie szoruje, jak wrzucam na dwójkę i puszczam sprzęgło też szoruje.
Na wyższych biegach już tak nie słychać.
Wcześniej nie było żadnych objawów, stukania też nie słychać.
Najlepsze że zajechałem po pracy pod sklep i było ok, wracam odpalam i przy puszczaniu sprzęgło szoruje :) :)

Czy to może tylko łożysko oporowe czy cała dwumasa?

leonSR - 16-11-2018, 20:53

jak miałem problem ze sprzęgłem to kumpel dał mi kontakt do [Edit] gdzie odpowiedzieli mi na każde pytanie. Spróbuj może Tobie też doradzą.
nightfly - 07-12-2018, 14:18

Okazało się, że dwumasa była już słaba i sprzęgło też.
Wymieniony cały komplet z LUKa + uszczelniacz/simering na wale bo trochę przeciekał :)

Co ciekawe wcześniej przy odpalaniu i gaszeniu było trochę słychać metaliczny dźwięk, jak to ktoś kiedyś powiedział "jakby wiadro gwoździ wrzucono" :) i że te silniki tak mają :)
Teraz jest cichutko, więc pewnie to dwumasa tak szalała :)

lexus - 09-12-2018, 15:21

napisz o kosztach
lucano - 09-12-2018, 19:57

U mnie też w zakresie 1-3 słychać takie krótkie zachrobotanie ale tylko na niskich obrotach. Jeśli pociągnę go wyżej to nic nie słychać. W dodatku często tez słyszę takie popiski na zmianę z zachrobotaniem. Przebieg 230 tys i podejrzewam, że od nowości sprzęgło nie było wymieniane. Pytanie ile z tym można jeszcze mniej więcej pojeździć?
nightfly - 10-12-2018, 14:47

Koszty to komplet LUKa (dwumas, tarcza, łożysko wysprzęglik) - 2200, uszczelniacz/simering na wale - 200, robocizna 400, razem 2800 zł.
Przebieg 270 tyś. i pierwszy raz robione, także trochę wytrzymało :)

Wagabunda - 13-12-2018, 01:42

Ja stoję przed wymianą komplenego sprzęgła, dwumas i sprzęgło mam już kupione. Servis Mitsubishi Wrocław na Strzegomskiej i ten drugi chce 1200 za robocinę, mechanik niezależny chce 800.
Kolega zrobił za 400, pięknie.

Feder_Poland - 15-12-2018, 12:13

Wagabunda, Gdzie ten Twój kolega robi za takie pieniądze? I ile czasu mu z tym zeszło? Byłem dziś u mechanika w Bolesławcu i powiedział mi 800zł. Komplet zamówiłem na sprzegla.com.pl za 2075zł z przesyłką.
Wagabunda - 20-12-2018, 14:40

Ja jeszcze nie zrobiłem, czekam na okres kiedy nie będę potrzebował auta.

Koledze nightfly ktoś zrobił za 400, mi powiedział mechanik 800

nightfly - 07-02-2019, 12:49

Wagabunda napisał/a:
Ja jeszcze nie zrobiłem, czekam na okres kiedy nie będę potrzebował auta.

Koledze nightfly ktoś zrobił za 400, mi powiedział mechanik 800


No to spora różnica w robociźnie, u nas na wschodzie ze względu na biedny region i niskie zarobki tak jest :)
I nie robił mi tego zaprzyjaźniony mechanik, a normalny warsztat, tyle że sprawdzony :)
Mechanik by pewnie wziął jeszcze mniej :mrgreen:

meritum69 - 03-12-2019, 15:23

Witam, dwa tygodnie nacieszyłem się nowym autem i już problemy. Z okolicy sprzęgła słychać dziwne odgłosy na wolnych obrotach(jak by takie szuranie) po wciśnięciu sprzęgła odgłos się zmienia. Mechanik stwierdził ze albo dwumasa lub coś ze skrzynia. Przebieg 180 tyś. Przy jakich przebiegach padło wam koło dwumasowe ? (2.2 DI-D 177 KM)
kajos - 03-12-2019, 18:07

ja mam nalatane 225tys km i orginal jest - nic sie nie dzieje

masz cos z skrzynia-prawdopodobnie lozysko na walku glownym
bo jak wdusisz sprzeglo torozlancza naped z silnika i nic nie slychac

meritum69 - 03-12-2019, 18:17

kajos napisał/a:
ja mam nalatane 225tys km i orginal jest - nic sie nie dzieje

masz cos z skrzynia-prawdopodobnie lozysko na walku glownym
bo jak wdusisz sprzeglo torozlancza naped z silnika i nic nie slychac


Nienajlepsze wieści :( tak czy tak muszę rozkręcić i sprawdzać co jest nie tak. W poniedziałek zostawiam auto u mechanika. Dam znać co wyszło. Dzięki za odpowiedź.

[ Dodano: 04-12-2019, 12:46 ]
Zauważyłem że od czasu kiedy zaczęło słychać dziwne dźwięki z okolicy sprzęgła to gdy auto stoi odpalone na luzie to rosną obroty do około 1 000 obr/min. Może mieć to jakiś związek z dwunasta lub sprzęgłem ?

nightfly - 04-12-2019, 14:41

meritum69 napisał/a:
kajos napisał/a:
ja mam nalatane 225tys km i orginal jest - nic sie nie dzieje

masz cos z skrzynia-prawdopodobnie lozysko na walku glownym
bo jak wdusisz sprzeglo torozlancza naped z silnika i nic nie slychac


Nienajlepsze wieści :( tak czy tak muszę rozkręcić i sprawdzać co jest nie tak. W poniedziałek zostawiam auto u mechanika. Dam znać co wyszło. Dzięki za odpowiedź.

[ Dodano: 04-12-2019, 12:46 ]
Zauważyłem że od czasu kiedy zaczęło słychać dziwne dźwięki z okolicy sprzęgła to gdy auto stoi odpalone na luzie to rosną obroty do około 1 000 obr/min. Może mieć to jakiś związek z dwunasta lub sprzęgłem ?


U mnie jak tak szurało to okazało się, że to łożysko oporowe się sypie, a dwumas też wyglądał tak sobie więc zrobiłem od razu wszystko żeby nie rozbierać 2 razy skrzyni. Za jej demontaż sporo sobie liczą bo to dużo rozkręcania.
Co do obrotów to pewnie grzałki się włączają bo jest już niska temperatura. Jak silnik się już nagrzeje to nie będą rosły lub ustaw grzanie na minimum wtedy ponoć się nie włączają :)

meritum69 - 04-12-2019, 20:08

[quote="nightfly"][quote="meritum69"]
kajos napisał/a:

Co do obrotów to pewnie grzałki się włączają bo jest już niska temperatura. Jak silnik się już nagrzeje to nie będą rosły lub ustaw grzanie na minimum wtedy ponoć się nie włączają :)


Witam, jakie grzałki ? Dzisiaj samochód się nagrzał a mimo to obroty nie spadły, cały czas oscylują w okolicy 1000 obr/min



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group