To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wskazówka temperatury silnika opada podczas jazdy

szamysz83 - 21-11-2018, 12:57
Temat postu: Wskazówka temperatury silnika opada podczas jazdy
Witam. Nie wiem czy ten temat gdzieś był poruszany, próbowałem szukać ale na nic takiego nie natrafiłem. Zauważyłem w mojej Carismie takie coś: podczas jazdy wskazówka temperatury silnika opada. Dzieje się tak przy spokojniejeszej jeździe: np na trójeczce, niższe obroty jak dodam gazu wskazówka opada tak na około 1/3 skali po zym wraca na normalnie położenie (pion). Ogrzewanie działa, płyn w chłodnicy jest, nie ubywa. Żadnych objawów w zachowaniu auta nie zauważyłem. Ktoś miał podobny problem? Carisma 1.6 16v Sedan 2002
Etano - 21-11-2018, 13:21

Mam podobny problem, tylko ze u mnie lezala podczas jazdy, a na postoju normalnie wskazywala, ( czasami szalala wraz z obrotami) ostatnio wymienialem poloske wraz z olejem w skrzyni, po tym zabiegu wskazowka dziala poprawnie lecz czasami skacze
plecho1 - 21-11-2018, 13:38

szamysz83, Prawdopodobnie masz uszkodzony termostat który jest cały czas otwarty przez co płyn krąży ciągle przez chłodnicę i takie mogą być tego efekty. Aby to potwierdzić, jak temperatura trochę się podniesie na wskaźniku, dotknij ręką do chłodnicy od strony silnika i jeśli będzie ciepła to na 100% wina termostatu.
Etano, u ciebie jest najprawdopodobniej jakiś problem elektryczny, możliwe że przetarła się gdzieś izolacja przewodu od czujnika temperatury tego jednopinowego wkręconego w obudowę termostatu i styka się gdzieś z masą auta lub masz uszkodzony ten czujnik jednopinowy.

szamysz83 - 21-11-2018, 15:23

"Prawdopodobnie masz uszkodzony termostat który jest cały czas otwarty przez co płyn krąży ciągle przez chłodnicę i takie mogą być tego efekty. Aby to potwierdzić, jak temperatura trochę się podniesie na wskaźniku, dotknij ręką do chłodnicy od strony silnika i jeśli będzie ciepła to na 100% wina termostatu."

Gdyby to termostat to czy nagrzanie się samochodu o tej porze roku (temperatura w okolicach zera) nie zajmowało by więcej czasu? Sprawdzę, jak będę dziś wyjeżdżał do pracy ;)

plecho1 - 21-11-2018, 15:36

Może termostat nie jest całkiem otwarty a tylko się całkiem nie domyka. Napisz jeszcze czy te wahania temperatury na wskaźniku są bardzo szybkie czyli temperatura zmienia się w kilka sekund czy raczej trwa to dłużej?
Carisma dość szybko się nagrzewa więc nawet z otwartym termostatem nie musi trwać to długo.
Wszystko warto sprawdzić a najlepiej na początku te najprostsze i najmniej kosztowne :)

szamysz83 - 21-11-2018, 15:49

Te wahania wskaźnika temperatury są bardzo szybkie (dosłownie kilka sekund) jak np na trzecim biegu coś ok `~40-50 km/h przy niskich obrotach dępnę gaz wtedy wskazówka opada, po czym jak już się wkręci to idzie do pionu. Na ogól staram się kręcić silnikiem wyżej, ale zauważyłem to w korku własnie - jak tak niechcący na trójeczce podjechałem ;)
Bizi78 - 21-11-2018, 16:06

A może pada czujnik temp., ten jednopinowy.
szamysz83 - 21-11-2018, 16:11

Bizi78 napisał/a:
A może pada czujnik temp., ten jednopinowy.


No właśnie, nie wiem co najpierw ew wymienić. Czujnik chyba tańszy ;)

[ Dodano: 21-11-2018, 16:22 ]
Ktoś mnie oświeci w którym miejscu znajduje się czujnik temperatury? Może wystarczy jakieś styki przetrzeć, bo zaśniedziały czy cuś...

Bizi78 - 21-11-2018, 16:45

Na schemacie nr. 10801.
http://mitsubishi-motors....sub_group%3D120
Ewentualnie możesz go sprawdzić omomierzem jak się zmieni opór w zależności od temp..

plecho1 - 21-11-2018, 17:53

Jak wskazania zmieniają się szybko to oczywiście nie termostat tylko coś z elektryką. Kiedyś w Carismie 1.6 miałem luźny konektor w tym czujniku jednopinowym i też wskazówka dość szybko latała raz w jedną raz w drugą stronę.
szamysz83 - 21-11-2018, 17:58

plecho1 napisał/a:
Jak wskazania zmieniają się szybko to oczywiście nie termostat tylko coś z elektryką. Kiedyś w Carismie 1.6 miałem luźny konektor w tym czujniku jednopinowym i też wskazówka dość szybko latała raz w jedną raz w drugą stronę.


No właśnie jutro to sprawdzę, zza dnia. Właśnie nie pasuje mi to że tylko, tak jakby na niższych obrotach tak się dzieje. Np jak trójeczką powolutku się rozpędzam - deptam gaz, a wskazówka opada - potem jak obroty wzrosną to wskazówka idzie do pionu. Sprawdzę jutro podłączenie czujnika, jak nie pomoże to wymienię cały czujnik, jak ie pomoże to termostat dopiero

[ Dodano: 21-11-2018, 18:03 ]
Bizi78 napisał/a:
Na schemacie nr. 10801.
http://mitsubishi-motors....sub_group%3D120
Ewentualnie możesz go sprawdzić omomierzem jak się zmieni opór w zależności od temp..
A na schemacie to nie 10803? W bloku silnika?
plecho1 - 21-11-2018, 18:23

Ale w tym przypadku, jak to dokładniej opisałeś to jednak raczej nie termostat. Przy otwartym termostacie temperatura pływała by znacznie wolniej.
10801 to czujnik jednopinowy podający sygnał do wskaźnika w zegarach a czujnik 10803 to czujnik dwupinowy podający sygnał do sterownika silnika.

szamysz83 - 21-11-2018, 19:03

Panowie, naprawione. Jednak czujnik, a dokładniej kable. Wystarczyło polutować troszkę 😉 Dziękuję serdecznie za pomoc!
plecho1 - 21-11-2018, 19:04

Spoko że łatwo poszło :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group