[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Wybuchł gaz!!! Co robić?
Anonymous - 03-04-2007, 02:29 Temat postu: [CA4A 1.6] Wybuchł gaz!!! Co robić? Witam,
potrzebuje pomocy. Dzisiaj jechalem i jak auto wkrecilem na 5tys obr. to strzelil i zgasl. Potem nie moglem go odpalic. Widzialem ze rura gumowa od filtra powietrza sie rozszczepila. Po dwuch godzianach odpalil. Pochodzil z 10sek. i zgasl. Drugi raz juz nie odpalil.
1. Co moglo mi sie uszkodzic.
2. Jak sprawdzic czy przeplywomierz dziala?
3. Co moglo być przyczyna tego wybuchu?
czarnuch23 - 03-04-2007, 11:10
Jesli to 2 generacja instalacji to strzaly sa dosc czeste gdy autko chodzilo dosc dlugo naluzie i nazbieralo sie gazu w dolocie... nastepuje wtedy zaplon i mieszanka wybucha niszczac co ma podrodze (najczesciej dolot(jesli plastik) obudowe filtra*) w twoim przypadku moglo uszkodzic przeplywomierz.
Dlatego czesto stosuje sie tak zwane BumKlapki ktore maja zminimalizowac uszkodzenia po strzale gazu...
Jak sprawdzic przeplywomierz ciezko mi powiedziec... co do dolotu raczej malo prawdopodobne bo miski maja metalowy..
powodzenia w walce z awaria
nie wiem jak duzy byl strzal to jest to co mi przychodzi do glowy na juz...
Anonymous - 03-04-2007, 11:53
strzały pojawiaja sie przy zużytych świecach/ kablach/ kopułce= zła iskra, przebicie/ przy źle ustawionej mieszance...
prawdopodobnie przeplywomierz/silnik krokowy od gazu...rozbierz, sprawdz, poruszaj..
leon79 - 03-04-2007, 19:59
Być może to, że gaz jest źle wyregulowany. Jeśli wykręciłeś silnik to dostał dużo gazu z parownika i po puszczeniu pedału zebrało się go zbyt dużo w dolocie i BUM. Jeśli idzie o przepływomierz do poprostu go obejżyj. Ma budowę plastra miodu i jeśli nie jest drożny to działać nie będzie. Jeśli obrażenia nie są duże to można spróbować podptostować ale jeśli w wybuchu spaliła się elektronika to tylko nowy można wstawić. Poza tym wybłyskaj sobie błędy ECU bo jeśli to czujnik z przepływomierza to napewno się to jakoś objawi właśnie tu.
josie - 03-04-2007, 20:00
czarnuch23 napisał/a: | Jesli to 2 generacja instalacji to strzaly sa dosc czeste |
A niby dlaczego mają być częste - ja mam taką instalację, a właściwie nawet I generację i przez 4 lata strzeliło mi może 2 razy - jak miałem instalację niewyregulowaną.
Poza regulacją instalacji - to co napisał bear007 i nie ma prawa strzelać.
gitarr, zdejmij wtyczkę z przepływomierza i zobacz czy zapali. Obadaj czy rura gumowa napewno cała, czy nigdzie nie ma innych nieszczelności
czarnuch23 - 03-04-2007, 20:24
Ja mialem w Uno instalacje 2 generacji i jej przypadloscia bylo wlansie strzaly (chodz niegrozne) ktore mialy miejsce w sytuacji gdy dostawal ostro w pedal.. a pozniej gwaltowne zjescie na jalowy i znowu but... i wtedy potrafilo strzelic jako ze gaz sie zbieral w dolocie
Moja wypowiedz oparlem na opowiesciach mechanikow ktorzy montowali mi instalacje, i mieli kilka przypadkow uszkdzen po strzalach... pomimo dobrze wyregulowanej instalacji.
W zasadzie mam teraz punto i strzelilo mi moze ze 3 razy ale bez obrazen (poprostu male "piardniecie") ale spowodowane to bylo slabym gazem i poprstu zeby ciagnal dostawal po garach a na dojezdzie do swiatel sobie prychal...
Z instalacjami gazowymi w misku nie mam stycznosci tak wiec nie wiem.. moze dodatkowym warunkiem do strzalu jest budowa dolotu.....
Anonymous - 04-04-2007, 02:23
Czy auto powinno odpalic z uszkodzonym przeplywomierzem? Lub z odlaczaonym przeplywomierzem?
Krzyzak - 04-04-2007, 09:53
z odlaczonym - na pewno
w niedziele takie (CA4 '93) odpalalem - jak sie okazalo wtyczka z przeplywki byla zdjeta...
Anonymous - 04-04-2007, 18:04
u mnie kiedyś tez mocno strzelał, az raz zrobiło dziure w filtrze powietrza, ale wymieniłem co trzeba tzn filtr, swiece, kable i wyregulowałem instalacje na analizatorze i jest ok nie strzela w ogole. Kiedys tez miałem taką sytuacje jak spieszyłem sie z dziewczyną do szpitala bo miała 40,5'C gorączki i strzelił tak mocno ze auto zgasło, ale na szczescie to było na wiadukcje z górki i dotoczyłem sie pod sam szpital ...
auto odpalic sie chciało, i swieciło sie CE ... zajrzałem do silnika i okazało sie ze strzał był tak mocny ze rozwaliło obudowe filtra, a ona rozwaliła jeden z kabelków które dochodzą do kopułki ( nie te wysokiego napięcia tylko te takie wzykłe kable wpinane w takie wtyczki) [przepraszam za kolokwialny jezyk ale nie wiem jak to profesjonalnie opisac]
wiec jakos to złączyłem na szybko i było ok, pozniej to naprawiłem pożądnie i działa pieknie do tej pory .. wiec moze sprawdz te kable, może cos tam nie styka i dlatego nie che odpalic ...
powodzenia
Anonymous - 06-04-2007, 12:37
Kupilem przeplywomierz na allegro i teraz tylko czekam. Wszystko sie okaze niebawem. Ale z odlaczonym przeplywomierzem auto nie odpala, nie wiem czy powinno odpalic.
Niech mi ktos powie w ktorym miejscu w 4G92 sprawdza sie kody blędów CE?
Krzyzak - 06-04-2007, 13:14
gitarr napisał/a: | Ale z odlaczonym przeplywomierzem auto nie odpala, nie wiem czy powinno odpalic.
Niech mi ktos powie w ktorym miejscu w 4G92 sprawdza sie kody blędów CE? |
1. juz napisalem, ze powinno
2. w '92 tak samo jak napisalem na mojej WWW
Anonymous - 07-04-2007, 00:01
Podlaczylem inny przeplywomierz i auto wciaz nie odpala. Za co mam sie wziac w nastepnej kolejnosci? W moim aucie w tym gniezdzie jest wiecej pinów w gniezdzie diagonstycznym. Na których sprawdzic kod bledu?
josie - 07-04-2007, 12:18
gitarr napisał/a: | Za co mam sie wziac w nastepnej kolejnosci? |
Za obadanie czy nie spadł z kolektora ssącego inny wężyk podciśnienia oprócz tego dużego. Czy nie ma nieszczelności na drodze przepływomierz - przepustnica.
Anonymous - 07-04-2007, 13:18
auto bez przeplywomieza odpala zawsze tylko obroty w pewnym zakresie faluja (u mnie ponizej 2000obr/min) i swieci sie CHECK ENGINE
wiem to z wlasnego doswiadczenia kiedys czyscilem przepustnice i zapomnialem podlaczyc
Anonymous - 07-04-2007, 23:44
Przeplywomierz jest sprawny, dolot tez a nalal nie odpala. Profilatktycznie zmienilem jeszcze dzisiaj kondensatory w ECU i nadal nie odpala. Jakies tydzien temu wymienialem aparat zaplonowy bo poprzedni sie uszkodzil.
Podejrzewam ze to wlasnie jest jego wina ze nie chce odpalic.
1. Jak sprawdzic czy aparat jest sprawny (cewka, modul)? ECU nie pokazuje zadnych bledow.
2. Czy isnieje mozliwosc naprawienia aparatu zaplonowego, bo jezeli ten co kupilem tez jest niesprawny to trzeciego nie mam zamiaru kupowac.
ps. mam swojego colta GLXi dopiero 1,5 mieciaca i juz mam go dosuc. Pierwszy raz mam takie problemy z autem ze nawet nie wiadomo za co sie wziac. A mialem juz troche samochodów. Prosze o pomoc.
|
|
|