To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Ogólne - [MSS DID] Ogrzewanie prawie nie dziala - silnik did

dark57 - 01-12-2018, 20:02
Temat postu: [MSS DID] Ogrzewanie prawie nie dziala - silnik did
Witam ,
Na zewnątrz w nocy ostatnio u nas temperatura spadła do ponad -10 mrozu, jechałem na trasie ponad 100 kilometrów , i w kabinie było bardzo zimno , w zasadzie to zamiast coraz cieplejszego powietrza wewnątrz auta robiło się coraz chłodniej , termostat wymieniałem już dwa razy więc jest na pewno dobry , wskazówka temperatury płynu była przed połowa tak na 30 - 40 % zakresu i osiąga tą wartość po kilkunastu km na trasie . Wiem że diesel znacznie wolniej się nagrzewa bo wynika to ze sprawności tego rodzaju silnika , i odkąd go mam zawsze w zimie słabo działała nagrzewnica ale teraz to chyba już coś nie tak jest .
Czy u was jest podobnie w 1.9 DiD czy u mnie coś nawaliło

Janq - 01-12-2018, 22:43

Może padł Ci podgrzewacz płynu chłodniczego? BTW, z zamiennikami termostatów różnie bywa - u siebie dwa razy wymieniałem na nowy, bo jak jechałem powyżej 110km/h to mi temperatura leciała na łeb na szyję. Dopiero jak zmieniłem na używany oryginał to problemy się skończyły.
robertdg - 02-12-2018, 11:39

Najpierw sprawdż jaka jest róznica na wejsciu/wyjsciu wezy nagrzewnicy, jak będzie dobrze to sprawdź czy klapy nadmuchowe sie nie pozacinały i mieszalnik zamiast ustawiac cieple to stoi na zimnym
dark57 - 03-12-2018, 12:42

Ten podgrzewacz płynu chłodniczego to chyba jakaś opcja jest , bo z tego co się orientuję to u mnie nie ma tego .
Zauważyłem dziś przy temperaturze +2 stopnie , jak rano jechałem do pracy i nie włączałem nadmuchu ogrzewania ( nastawiony na 0 ,) dopiero jak wskazówka temperatury była około połowy , włączyłem nadmuchu i na początku leciało dość ciepłe powietrze po czym robiło się chłodniejsze po krótkim czasie , tak jakby nagrzewnica miała niska sprawność , Wieczorem sprawdzę jak przewody się nagrzewają

[ Dodano: 08-12-2018, 13:38 ]
Klapki dobrze zamykają - otwierają , dziś zdjąłem kokpit środkowy , wszystkie przełączniki tj takie linki popychacze dobrze działają ,
A jednak podgrzewacz płynu chłodniczego mam , jest połączony gumowym przewodem z wejściem do nagrzewnicy , ma dwie grzałki tzn wychodzą z niego dwa przewody , tylko jak sprawdzić czy działa

darcun4 - 08-12-2018, 15:13

Za podgrzewacz najczęściej robią 2 świece żarowe. Gdzie i do czego to ustrojstwo jest podłączone, to nie wiem. Coś tym włączeniem/wyłączeniem musi sterować.
Gdzieś miałem nawet zapisane chyba konkretne symbole tych świec.

Janq - 09-12-2018, 00:12

dark57, odłączasz przewody od świec, bierzesz omomierz w rękę i sprawdzasz rezystancję świec :]
dark57 - 01-11-2020, 22:31

Wracam do tematu bo w końcu udało mi się rozwiązać problem .
Płukanie układu odkamieniaczem u mnie nic nie dało , natomiast pomogło podłączenie do nagrzewnicy węża z ciśnieniem wody takiego od wodociągu / studni . Należy ściągnąć oba przewody gumowe idące do nagrzewnicy i do jednego króćca nagrzewnicy podłączyć wąż od wodociągu a do drugiego wąż ( krótki- ucięty ) z wyprowadzeniem wody z nagrzewnicy - po to by nie zalać silnika , , Nareszcie mam gorący nadmuch .
Że nagrzewnica jest niedrożna można się przekonać w następujący sposób : po nagrzaniu silnika do normalnej temperatury dotykamy oba przewody gumowe wychodzące / wchodzące do nagrzewnicy , jak jeden jest gorący a drugi wyraźnie chłodniejszy to ewidentnie nagrzewnica niedrożna



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group