Carisma - Techniczne - Falowanie obrotów a mieszance uwarstwionej 1.8 GDI
Macias1002 - 04-12-2018, 23:30 Temat postu: Falowanie obrotów a mieszance uwarstwionej 1.8 GDI Hej, mam problem z falowaniem obrotów na ciepłym silniku. Z pomocą EvoScana doszedłem do wniosku, że problem występuje tylko kiedy mieszanka przechodzi w tryb uwarstwionej. Obroty cyklicznie skaczą między 500-850 rpm Co sprawdziłem :
-Ciśnienie paliwa na listwie prawidłowe 5mpa +/- 0.2
-lambda pracuje prawidłowo
-przepływka sprawna
-sprawdziłem układ podciśnienia i ciśnienia - na 99 % nie ma dziur
Jakieś pomysły co mógłbym jeszcze sprawdzić ? Zaczyna mi brakować pomysłów.
Cari z 2001 polift
plecho1 - 05-12-2018, 06:09
Możliwe że wina zawalonego nagarem dolotu, głowicy i kolektora ssącego i zaworu EGR co jest normą w leciwych GDI.
Macias1002 - 05-12-2018, 08:49
Przy okazji wymiany pompy WC zaglądałem do dolotu i faktycznie nie wyglądało to najlepiej. Kolektor wyczyściłem ale zaworów nie było jak ruszyć. Problem występuje tylko na wolnych obrotach jak przechodzi w tryb pracy uwarstwionej. Nie ma problemów z przyspieszaniem czy pracą na zimnym silniku.
Zastanawiam się czy przypadkiem nie jest to wina uszkodzonego sterownika... Wygląda to trochę tak jakby próbował zejść do tych 650 obrotów ale spada do 500 i próbuje podnieść. Tak w kółko przez 4 minuty.
Jeżeli chodzi o EGR to zawór dobrze wyczyściłem ale jak zajrzałem do kolektora w dziurę, którą powinny być wprowadzane spaliny to okazało się, że jest tam blaszka więc wygląda ta to, że jest zaślepiony. Mocno mnie to zastanawia bo blaszka wygląda jak fabryczna.
plecho1 - 05-12-2018, 17:25
EGR i jego sprawne działanie ma znaczenie podczas pracy na ubogiej mieszance.
Macias1002 - 05-12-2018, 20:17
Jak go kupowałem w zeszłym roku to nie było problemu z falowaniem a był już zaślepiony. Dzisiaj dostałem błąd wypadania zapłonu na 2 cylindrze. Już miałem z tym problem i myślałem, że go wyeliminowałem. wymieniłem wtrysk i świecę a cewki zamieniłem miejscami. Nadal wypadanie na tym samym cylindrze.
Sugerujesz, żeby usunąć zaślepkę EGR ?
Dziwne jest to wypadanie zapłonu. Walnięty komputer/wiązka ?
plecho1 - 05-12-2018, 21:44
Mierzyłeś kompresję i czy w gniazdach świec jest może olej?
Macias1002 - 06-12-2018, 07:09
Postaram się sprawdzić w tym tygodniu.
ciapekm - 01-02-2019, 15:42
Udało się coś znaleźć?
[ Dodano: 01-02-2019, 15:46 ]
Macias1002 napisał/a: |
-sprawdziłem układ podciśnienia i ciśnienia - na 99 % nie ma dziur
|
Jak to sprawdzałeś? Pytam bo chyba też powinienem.
plecho1 - 01-02-2019, 23:42
ciapekm, jak masz auto po 2001 to interfejsem Elm327 i np. aplikacją Piston na biegu jałowym na rozgrzanym silniku podglądaj korektę STFT lub pracę sondy lambda i jednocześnie psikaj plakiem lub samostartem po podejrzanych miejscach. Jak trafisz na nieszczelność to paliwo zostanie przez nią zaciągnięte do silnika więc sonda pokaże bogatą mieszankę a STFT pójdzie na minus.
ciapekm - 02-02-2019, 05:52
plecho1 Niestety 98r. Ale faktycznie - zapomniałem o plaku! Pomroczność jasna Zawsze tak sprawdzałem czy dolot w moto jest szczelny. Dzisiaj posprawdzam. Dzięki!
plecho1 - 02-02-2019, 07:41
W tym roczniku do podglądu korekt czy sondy przydał by się interfejs Vag KKL i Evoscan https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
ciapekm - 02-02-2019, 07:42
I taki też zamawiam!
plecho1 - 02-02-2019, 21:10
Tylko w aukcji musi być info że jest na czipie FTDI232 bo inne nie działają.
malina014 - 02-02-2019, 23:48
Mi też falują obroty a ciśnienie mam 3,4 mpa to może być powód i do wymiany byłaby pompa wysokiego ciśnienia ??
ciapekm - 03-02-2019, 05:18
A próbowałeś najpierw wyregulowac to ciśnienie?
|
|
|