To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Słabe ogrzewnie i pozna przełącza na gaz

titolibovic92 - 15-01-2019, 15:36
Temat postu: Słabe ogrzewnie i pozna przełącza na gaz
Witam

mam Outlandera 2.0 benzyn a 2004r i od jakiegos czasu mam problem z nawiewem(słabo grzeje) a przy tym pozno przelacza na gaz.Za sugestia mechanika wymieniłęm pompe wody i termostat ale problem nie zniknal.Sugerowal dalej ze moze byc to nagrzewnica,grzalka?,zawor nagrzewnicy i polecil oczywiscie wizyte u gazownika.Posiadam intalacje gazowa firmy Prins a w okolicy nie mam gazownikow ktorzy posiadaja osprzet to podpiecia sie do tego typu instalacji. Moje pytanie brzmi : Czy idzie sprawdzic sprawnosc i jak to zrobic nagrzewnicy,grzalki,zaworu nagrzewnicy nie rozbierajac kokpitu?A jezeli nie to jak rozebrac kokpit?Drugie pytanie:Czy instalacja LPG jest jakos powiazana z ukl. nagrzewnicy? pozdrawiam i czekam na pomocne sugestie:)

plecho1 - 15-01-2019, 15:46

A czy był sprawdzany termostat oraz w jakim miejscu jest zamontowany reduktor od LPG? Pytam bo wygląda to najbardziej na niedomykający się termostat.
Reduktor LPG jest wpięty w układ chłodzenia auta, najczęściej w przewody idące do nagrzewnicy ale w prostych układach chłodzenia raczej nie zdarzają się z tym problemy. Ciekawe tylko jak został wpięty, czy równolegle czy szeregowo?

titolibovic92 - 15-01-2019, 16:10

Mam nadzieje ze jak byl wymieniony termostat to byl sprawdzony z tym ze wskazowka od temperatury utrzymuje sie na odpowiednim poziomie jak jest rozgrzany a mimo tego nawiew slabo grzeje. Troche nie wiem jak okreslic miejsce zamontowania reduktora LPG..Jak maska jest otwarta to mozna powiedziec ze reduktor znajduje sie na "scianie" od kokpitu.Ale nie wiem czy wpiety jest szeregowo czy rownolegle..
Krzyzak - 15-01-2019, 17:00

bo wskazówka bierze odczyt z okolic termostatu a reduktor jest zazwyczaj podłączony do węża (lub węży) nagrzewnicy - może coś się zablokowało w przepływie w tych rejonach, zdarza się że jakiś kamień odpadnie...
plecho1 - 15-01-2019, 17:06

Jak jest między silnikiem a ścianą grodziową to ok bo jest osłonięty od powietrza wpadającego pod maskę.
Jak by był wpięty szeregowo i jak by nagrzewnica była zamulona to mógłby taki problem wystąpić. Zatkanej nagrzewnicy często nie trzeba wymieniać. Kilku forumowiczów (tylko w innych Miśkach) wypłukało nagrzewnicę w aucie, odpięli od niej przewody i pod górny króciec podpinali przewód podający bieżącą wodę.

Krzyzak - 16-01-2019, 09:40

To fakt, można w ten sposób ją przepchać, ale dodam, że króćce nagrzewnicy są strasznie miękkie - warto odpiąć drugi koniec węża i pod to podłączyć ciśnienie z sieci wodociągowej.
titolibovic92 - 20-01-2019, 16:16

Witam! Wczoraj wyplukalem nagrzewnuce i efekt jest zadawalajacy..Gaz przelacza sie normalnie a nawiew jest duzo cieplejszy..Dzieki za sugestie i podpowiedzi.Zastanawia mnie rzecz.Przed plukaniem nagrzewnicy chcialem uzyc srodka do oczyszczania ukladu chlodzacego i dolalem taki preparar do zbiornika wyrownawczego.Wydawalo mi sie ze plyn ze zbiornika wogole nie byl pobierany(nie byl nawet goracy po pracy silnika wedlug instrukcji na preparacie),a i budowa samego zbiornika mnie zaskoczyla.Czy zbiornik wyrownawczy posiada w gornej czesci dziurke?
Krzyzak - 20-01-2019, 16:35

Nie dziurę, trójnik. Ten preparat najlepiej zalać do chłodnicy - wtedy masz pewność, że pójdzie w obieg od razu. Aczkolwiek jeśli jakiś duży płat kamienia się oderwie zamiast rozpuścić, to możesz mieć problem w drugą stronę - czyli większe zatkanie. A kanały w głowicy są naprawdę dość wąskie.
Działanie wyrównawczego polega na tym, że jak płyn się nagrzeje i zwiększy objętość to popłynie do zbiornika a stygnąć zostanie zassany do układu.

titolibovic92 - 20-01-2019, 17:24

Dzieki za info..Pozdrawiam
Bzyk_R1 - 20-01-2019, 23:05

titolibovic92, w outlanderze 1 generacji zbiornik wyrównawczy ma dziurę u góry, znajduje się ona tuż pod kapselkiem wlewu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group