To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6 90km]Moja Cari ciężko odpala na ciepłym silniku :(

PsychePone - 17-01-2019, 21:40
Temat postu: [Cari 1.6 90km]Moja Cari ciężko odpala na ciepłym silniku :(
Witam, ostatnio zakupiłem Carisme i mam z nią problem. Mam nadzieje że znajdzie się tu jakiś magik.
Pacjent - carisma 1.6 90km z 97r
Mianowicie na zimnym silniku odpala od przysłowiowego strzała ale gdy silnik się już rozgrzeje to tylko kreci, nic więcej. Trzeba tak próbować aż w końcu odpali od razu. Co może być przyczyną?

Słyszałem że możliwe że to czujnik położenia wału, ale czy to możliwe że wariuje tylko na ciepłym? Dodatkowe objawy to dość wysokie spalanie i czasami się "zachłyśnie" też jak jest ciepła.

Z góry dzięki!

plecho1 - 17-01-2019, 21:54

Sprawdzałeś błędy silnika? Problem z tym czujnikiem czy z Lambdą powinien spowodować zapalenie kontrolki silnika. Tu masz opisane jak w prosty sposób za pomocą kawałka drucika sprawdzić błędy w Twoim autku https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
PsychePone - 18-01-2019, 13:41

I tu sprawa jest dziwna
Normalnie check engine gaśnie po chwili na zapłonie, ale gdy to się dzieje to gaśnie dopiero jak się odpali silnik. Jak znowu mnie to złapie to zrobię ten myk.

plecho1 - 18-01-2019, 14:46

Jak jakieś błędy się pojawiły to są zapisane w sterowniku silnika i dadzą się odczytać do odpięcia akumulatora bo odcięcie zasilania od sterownika silnika kasuje błędy i wszelkie adaptacje.
Hugo - 18-01-2019, 22:00

Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane manualnie to polecam je skontrolować.
plecho1 - 18-01-2019, 23:35

Tak są regulowane manualnie, hydraulika weszła dopiero po 2001r.
Janq - 19-01-2019, 10:25

Spróbuj delikatnie otworzyć przepustnice podczas odpalania na ciepło
PsychePone - 19-01-2019, 13:58

Luzy zaworowe można wykluczyć ponieważ to nie jest tak że on próbuje odpalić, tylko jakby musi się ustawić i wtedy leci na przysłowiowego strzała.

Co do otwierania przepustnicy to nic to nie zmienia. Jak już nie odpali na strzała to nie odpali wcale i mogę sobie kręcić w nieskończoność.

[ Dodano: 19-01-2019, 17:29 ]
Przepraszam za post pod postem ale zrobiłem to co kolega plecho1 polecił i dostałem 2 kody błędu 22 oraz 54 co znaczy:

22. Engine speed (RPM) sensor/ crankshaft position (CKP) sensor
54. immobilajzer

I migajaca kontrolke absu

apg2312 - 19-01-2019, 18:23

22 Czujnik prędkości obrotowej silnika (RPM) / czujnik położenia wału korbowego (CKP)
PsychePone - 19-01-2019, 18:46

Tak myślałem, wymienie i dam znać co z tego wyszło
plecho1 - 19-01-2019, 22:47

Odepnij akumulator i zobacz jaki błąd powróci.
PsychePone - 20-01-2019, 13:21

Wrócił błąd immo ale czujnik i tak już zamówiłem bo wydaje mi się że coś z nim jest nie tak.
Pozostaje pytanie, jak ten błąd immo ugryźć?

plecho1 - 20-01-2019, 14:44

Najczęściej zawodzą połączenia po między poszczególnymi elementami tego systemu czyli albo wtyk przy antenie przy stacyjce, albo wtyk przy module immo lub przy sterowniku silnika. Może też być problem z anteną immo, chyba (jak dobrze pamiętam) powinna mieć rezystancję około 30 ohm.
PsychePone - 21-01-2019, 15:42

Teraz zdarzy jej się nie odpalić nawet na zimnym.

Cewka stacyjki ma 5.6 ohma. Do wymiany czy coś jeszcze sprawdzić?

Dodatkowo zobaczyłem że jak ruszam kluczykiem w stacyjce to nie jest w stanie wyłapać sygnału. To normalne?

plecho1 - 21-01-2019, 15:46

Tego nie wiem bo osobiście w Carismie nie miałem nigdy problemów z immo, jedynie kiedyś ktoś na forum podał takie info że powinno być około 30 ohm.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group