To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] 2.8 td Automat. Automatyczna przednia blokada

bandegras - 19-01-2019, 23:11
Temat postu: [2.8 TD] 2.8 td Automat. Automatyczna przednia blokada
Witam.
Ostatnio przednia blokada nie zawsze mi się załącza. Wiem że jest sterowana podciśnieniem czyli wężyki i cylinder do sprawdzenia oraz zaworki które są u mnie na prawym nadkolu. No i to ustrojstwo co bezpośrednio wciska ten trzpień przy moście. Czy jeszcze coś wiecej jest na co trzeba zwrócić uwagę?
Czy tam jakiś komputer siedzi i tym steruje?
Jak to działa, czy blokada jest spięta na stałe np przy włączonym napędzie 4x4 ale na tyle słabo że przy skręcie kół się rozłącza czy przy uślizgu jednego koła włącza sie automatycznie? Nie mam ABS to raczej jeśli jest tam komputer to nie będzie wiedział o uślizgu któregoś z kół.
I jeszcze jedno. Czy te zaworki od podciśnienia, które włączają blokadę możnaby podłączyć do manualnego przełącznika w kabinie?
Z góry dziękuję i pozdrawiam

zbyszekm2 - 22-01-2019, 07:06
Temat postu: Re: 2.8 td Automat. Automatyczna przednia blokada
bandegras napisał/a:
Witam.
Ostatnio przednia blokada nie zawsze mi się załącza. Wiem że jest sterowana podciśnieniem czyli wężyki i cylinder do sprawdzenia oraz zaworki które są u mnie na prawym nadkolu. No i to ustrojstwo co bezpośrednio wciska ten trzpień przy moście. Czy jeszcze coś wiecej jest na co trzeba zwrócić uwagę?
Czy tam jakiś komputer siedzi i tym steruje?
Jak to działa, czy blokada jest spięta na stałe np przy włączonym napędzie 4x4 ale na tyle słabo że przy skręcie kół się rozłącza czy przy uślizgu jednego koła włącza sie automatycznie? Nie mam ABS to raczej jeśli jest tam komputer to nie będzie wiedział o uślizgu któregoś z kół.
I jeszcze jedno. Czy te zaworki od podciśnienia, które włączają blokadę możnaby podłączyć do manualnego przełącznika w kabinie?
Z góry dziękuję i pozdrawiam

To nie jest blokada tylko siłownik zapinania półosi.
Zacznij od sprawdzenia zaworków które sterują siłownikiem na mości. Zdejmij ta harmonijkę na siłowniku i przełączaj 4h 2h, 4h 2h. i zobacz czy pracuje.

bandegras - 22-01-2019, 19:16

Jak odpaliłem auto siłownik poruszał się przy przełączaniu z 2H na 4H i z powrotem ale po kilkukrotnym przełączeniu zamarł.
Skoro to nie jest blokada to jak to możliwe że na śliskim oba przednie koła kręciły się jednocześnie?
Zauważyłem też dziś, że półosie są niezabezpieczone w piastach. Według serwisówki tam powinny być segery i podkładki kasujące luz osiowy ale nie bardzo zrozumiałem jak to sprawdzać.
Czy może to mieć wpływ na działanie siłownika?

Dziękuję zbyszekm2



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group