Pajero II - [2.8 TD] Czy można zalać do szpery olej 75w140 zamiast 80w90
bandegras - 20-01-2019, 11:44 Temat postu: [2.8 TD] Czy można zalać do szpery olej 75w140 zamiast 80w90 Witam.
Jak w temacie. Czy olej 75w140 lsd można wlać zamiast 80w90 bo może ten pierwszy jest gęstszy albo ma większą lepkość i poprawi działanie lsd?
Pytam bo wydaje mi się że szpera nie działa jak trzeba czyli raz oba koła kręcą na śliskim a raz tylko jedno. Zauważyłem że jak most jest bardziej rozgrzany to szpera słabiej albo wcale nie działa.
Dzięki i pozdrawiam
zbyszekm2 - 22-01-2019, 07:03 Temat postu: Re: Czy można zalać do szpery olej 75w140 zamiast 80w90
bandegras napisał/a: | Witam.
Jak w temacie. Czy olej 75w140 lsd można wlać zamiast 80w90 bo może ten pierwszy jest gęstszy albo ma większą lepkość i poprawi działanie lsd?
Pytam bo wydaje mi się że szpera nie działa jak trzeba czyli raz oba koła kręcą na śliskim a raz tylko jedno. Zauważyłem że jak most jest bardziej rozgrzany to szpera słabiej albo wcale nie działa.
Dzięki i pozdrawiam |
Można
bandegras - 22-01-2019, 19:18
Dzięki za odpowiedź.
Zaopatrzę się w olej i dam znać czy coś pomogło.
Dziękuję zbyszekm2
[ Dodano: 07-02-2019, 18:32 ]
Wlałem dziś olej 75w140 ls do dyfra. Na podnośniku kręcąc jednym kołem drugie obracało się w tym samym kierunku, a więc poprawa. Jak na zapalonym silniku i na biegu próbowałem zatrzymać jedno z kół to nie dało rady, oba się kręciły.
Dziwne tylko że w pewnym momencie przy wrzuceniu 4h jedno koło się zablokowało ta że nawet nie dało się go obrócić. Po wrzuceniu wstecznego odpuściło i było ok ale to może mieć coś wspólnego z ręcznym bo czasem słychać jakby coś szczerkało w kole.
Zobaczę co się będzie działo jak pojeżdżę trochę i rozgrzeję olej.
Spuszczając stary olej zauważyłem, że na magnesie było dużo opiłków, ale nie dużych kawałków tylko takie jakby ''błoto'' opiłkowe. Olej był koloru ciemno brązowego i był gęstszy jak ten który wlałem.
Aktualizacja:
Po przejechaniu około 1000 km od zalania szpery olejem 75w/140 jest poprawa w działaniu dyfra. Mieli na oba koła:)
Ciekawostka z serwisówki jak zdiagnozować szperę:
Jedno z tylnych kół do góry, zdjąć koło, wszystko na pozycję luz, ręczny spuszczony, na szpilkę nakręcić nakrętkę załorzyć na nią klucz dynamometryczny i nim obracać koło. Moment przy którym koło zacznie się obracać powinien być minimum 25Nm.
Może komuś się przyda.
Pozdrawiam
|
|
|