To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Siłowniki maski - zrobione :)

juniorkm7 - 21-01-2019, 10:15
Temat postu: Siłowniki maski - zrobione :)
Przybyłem, zobaczyłem, kupiłem, założyłem i... śmiga :)

A tak na poważnie - denerwował mnie kij do podpierania maski więc natchniony wieloma postami z forum outlandera w rosji poszperałem i nabyłem zestaw konwersji maski na podpory. Wybrałem komplet dedykowany do nowszego outlandera, ponieważ trzeba w każdym mocowaniu maski odkręcić na chwilę tylko jedną nakrętkę więc nie przekosimy maski. Do kompletu trzeba dokupić 2 podkładki i dwie nakrętki (koszt kilkanaście groszy) Fotki z mojego outlandera znajdziecie w komentarzu aukcji na aliexpress. W razie pytań - uderzajcie śmiało to porobię fotki.

https://www.aliexpress.co....27424c4dmlseoj

Bzyk_R1 - 21-01-2019, 10:44

juniorkm7, mówi się że w japońskich autach specjalnie jest kijek gdyż...tam się nie zagląda. Teraz przystosowałeś auto do ciągłego otwierania. Obyś nie musiał ;-)
juniorkm7 - 21-01-2019, 11:16

I tak muszę dolewać olej bo bierze w trasie. Mam wszędzie gdzie jeżdżę S-ki i Autostrady więc 140-160 w trasie i chla do 1l/1000km. Podobno japończyki tak mają.

A no i płyn do spryskiwacza :)

Bizi78 - 21-01-2019, 11:21

juniorkm7 napisał/a:
w trasie i chla do 1l/1000km. Podobno japończyki tak mają.

Jak mają problemy z pierścieniami to pewnie tak :P .

juniorkm7 - 21-01-2019, 11:34

Po 130-150k przebiegu?
Bizi78 - 21-01-2019, 11:45

Przy ubytkach oleju mogą być trzy problemy:
-wycieki
-uszczelniacze trzonków zaworowych
-pierścienie

Pierwsze, byś chyba zauważył na parkingu.
Drugie, to przy dużych ubytkach jak u Ciebie chyba odpada, choć warto je wymienić.
Trzecie, moim zdaniem najbardziej prawdopodobne.

Co do pierścieni to jaki olej zalewasz, jak wygląda klawiatura przez korek wlewu oleju :?:
Co do przebiegu, to jesteś jego pewien :wink: .

plecho1 - 21-01-2019, 11:46

Jeśli przebieg prawdziwy i silnik nie był nigdy przegrzany to bardziej stawiał bym na uszczelniacze zaworowe. Ale jak jest LPG i lubra to też i pierścienie mogą być zapieczone.
juniorkm7 - 21-01-2019, 12:18

Wycieków brak, przebiegu jestem na 99% pewien. LPG brak. Auto było jeżdżone przez kobietę więc może zamulone? Droga zabawa z diagnozą tego?
plecho1 - 21-01-2019, 12:24

Można sprawdzić ciśnienie sprężania bo jak padają pierścienie olejowe to i najczęściej razem i główne. Jak ciśnienie będzie niższe niż nominalnie to warto zrobić próbę olejową czyli sprawdzenie kompresji po zaaplikowaniu odrobiny oleju do cylindra, jak ciśnienie będzie wyższe to by wskazywało na pierścienie a jak ciśnienie będzie podobne jak bez oleju to bardziej prawdopodobne uszczelniacze zaworowe. Ale to wszystko nie da 100% pewności :)
Georg - 21-01-2019, 12:34

juniorkm7 napisał/a:
Przybyłem, zobaczyłem, kupiłem, założyłem i... śmiga :)

Położenie punktów mocowań w masce wskazuje na bardzo dużą siłę wyporu sprężyn gazowych. Ciekawe, jak to wpłynie na - liczone do innych naprężeń - zawiasy maski i spasowanie zamka... :wink:

juniorkm7 - 21-01-2019, 13:17

Georg te siłowniki są sprytnie zrobione na kulowych przegubach - jak maskę opuścisz do połowy to spada bo siłownik nie pcha cały czas. Żeby ją otworzyć trzeba w podnieść ręcznie do ponad połowy wysokości ale też jakoś silnie nie pcha. Obstawiam że nic się nie wydarzy bo jednak na ruskim forum ludzie dawno to pomontowali i nikt się nie skarży
joujoujou - 21-01-2019, 16:01

Sam miałem zrobione w poprzednim samochodzie (też palił olej, z powodu pierścieni właśnie) i pomimo cotygodniowego podnoszenia/opuszczania nic złego się nie działo.

Niedawno zamontowałem podobny zestaw w partnerki ASXie i też jest w porządku. Niedługo zabiorę się za swoje wozidło, tylko muszę kupić części. :)

supeer - 21-01-2019, 23:58

Swietna robota! Mi sie podoba, takich osob nam trzeba :D
Brodzins - 22-01-2019, 00:05

Georg napisał/a:
juniorkm7 napisał/a:
Przybyłem, zobaczyłem, kupiłem, założyłem i... śmiga :)

Położenie punktów mocowań w masce wskazuje na bardzo dużą siłę wyporu sprężyn gazowych. Ciekawe, jak to wpłynie na - liczone do innych naprężeń - zawiasy maski i spasowanie zamka... :wink:


Właśnie z tego powodu się waham czy to zakładać.
Nie podoba mi się punkt przyłożenia do maski...
Ale chętnie spróbuję.


Mógłbyś zmierzyc te siłowniki? Do reszty komponentów mam dostęp, więc w paru złotych bym się zamknął aby potestować.

Bizi78 - 22-01-2019, 09:31

Brodzins napisał/a:
Mógłbyś zmierzyc te siłowniki? Do reszty komponentów mam dostęp, więc w paru złotych bym się zamknął aby potestować.

Jak coś to przydała by się jeszcze siła wyrzutu podana w N 8) .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group