To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Przekaźnik jednostki kontrolnej ciągnie 0,8A

tropis - 07-02-2019, 11:08
Temat postu: Przekaźnik jednostki kontrolnej ciągnie 0,8A
Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z szybciej rozładowującym się akumulatorem.
Pomierzyłem i okazało się ze pobór przy wyłączonej stacyjce to 1A z czego 0.8A pobiera "przekaźnik jednostki kontrolnej", jest to bezpiecznik nr8 w kabinie pasażerskiej.

Czy wiecie może cóż to jest ten przekaźnik i jaka może być przyczyna takiego dużego poboru prądu ?

Z góry dzięki

kajos - 07-02-2019, 17:47

odlacz modul bluetoth

znajduje sie pod radiem z zielona naklejka

tropis - 08-02-2019, 09:50

Po odłączeniu modułu bluetooth pobór prądu się nie zmienia. Czyli bluetooth jest OK.

Natomiast przy okazji zaobserwowałem inną rzecz. Samo radio (oryginał Mitsu, bez ekranu) ma z tyłu trzy wejścia. Po odłączeniu prostokątnej złączki (patrz zdjęcie):

https://drive.google.com/open?id=1nHPpIjS9J4pBu4xyon8FlNF8IqnyW1Z-

pobór prądu spada o 0,3A. Czyli dużo. Domyślam się, iż ta złączka to zasilanie radia ale czemu bierze ono aż tak dużo (niezależnie czy moduł BT jest podpięty czy odpięty).

Inna sprawa to to, iż nawet odłączając tą złączkę z radia, ogólny pobór prądu jest dalej na poziomie 0.7A na wyłączonej stacyjce.

p03 - 08-02-2019, 10:05

Alarm?
tropis - 08-02-2019, 10:10

Alarm odpada. Pobor pradu przy wylaczonym zaplonie ale otwartym aucie (alarm nie uzbrojony, zamki otwarte) jest minimalnie wiekszy niz pobor przy zamknietym aucie (zamki zamkniete, alarm uzbrojony). Ale jest to roznica pomijalna.

Czyli dalej rozchodzi sie o bezpiecznik nr 8 przekaznik jednostki kontrolnej. No i o to ze samo radio zre 0.3A

WiValdiBB - 08-02-2019, 10:22

tropis napisał/a:
Alarm odpada. Pobor pradu przy wylaczonym zaplonie ale otwartym aucie (alarm nie uzbrojony, zamki otwarte) jest minimalnie wiekszy niz pobor przy zamknietym aucie (zamki zamkniete, alarm uzbrojony). Ale jest to roznica pomijalna.

Czyli dalej rozchodzi sie o bezpiecznik nr 8 przekaznik jednostki kontrolnej. No i o to ze samo radio zre 0.3A
Szukaj schematu, bez niego to wróżenie z fusów, jaki jest kod tego silnika, który rok ? 300mA to tez duzo, wyglądałoby ze jest uszkodzone, ale może tez ono tylko czymś sterować co żre, jest tam wzmacniacz?
Odłącz ten alarm i jego zasilanie i jego wyjścia (na sygnalizacje kierunkami czy swiatłami, tam często dokladaja diody np, moż ecos wykonałao jakąs padakę) i po pierwsze szukaj przyczyny w tych dodatkowych rzezbach, na fabrycznym stanie raczej rzadko się zdarzają takie upływy

http://mmc-manuals.ru/man...12/index_M1.htm

To ten 7,5A ?

Georg - 08-02-2019, 11:49

tropis napisał/a:
Pomierzyłem i okazało się ze pobór przy wyłączonej stacyjce to 1A z czego 0.8A pobiera "przekaźnik jednostki kontrolnej", jest to bezpiecznik nr8 w kabinie pasażerskiej.

Które funkcje/kontrolki odpadają po wyjęciu tego bezpiecznika?

tropis - 08-02-2019, 12:07

Już wszystko się wyjaśniło !! :)
Pisałem, że mam pobór 1A na wyłączonym zapłonie przy otwartym aucie (alarm nie załączony, zamki otwarte).
Przy zamkniętym aucie (z alarmem i zamkami) pobór ok 0,9A.

Z tego wychodzi, że aku 60Ah powinien być wyzerowany w 3 dni. A tak się nie działo!! Wytrzymuje co najmniej 2 tyg i nie ma oznak wyładowania, pali odrazu.
Więc coś nam się tu nie zgadzało.

Brałem już pod uwagę złe wskazania miernika (stary ruski miernik), rozważałem że może źle odczytuje z niego wskazania...
A powód jest prozaiczny i poprostu wynika z mojej niewiedzy: po zamknięciu auta (alarm, centralny zamek) pobór prądu jest ok 1A... przez ok 1 minute, góra 2min !!!! Później drastycznie spada i stabilizuje się na około 0,2A.

Czyli poprostu auto coś tam jeszcze "myśli" po zamknięciu, po czym "zasypia" :)

Może komuś ta wiedza się przyda :)

WiValdiBB - 08-02-2019, 12:14

tropis napisał/a:
Już wszystko się wyjaśniło !! :)
Pisałem, że mam pobór 1A na wyłączonym zapłonie przy otwartym aucie (alarm nie załączony, zamki otwarte).
Przy zamkniętym aucie (z alarmem i zamkami) pobór ok 0,9A.

Z tego wychodzi, że aku 60Ah powinien być wyzerowany w 3 dni. A tak się nie działo!! Wytrzymuje co najmniej 2 tyg i nie ma oznak wyładowania, pali odrazu.
Więc coś nam się tu nie zgadzało.

Brałem już pod uwagę złe wskazania miernika (stary ruski miernik), rozważałem że może źle odczytuje z niego wskazania...
A powód jest prozaiczny i poprostu wynika z mojej niewiedzy: po zamknięciu auta (alarm, centralny zamek) pobór prądu jest ok 1A... przez ok 1 minute, góra 2min !!!! Później drastycznie spada i stabilizuje się na około 0,2A.

Czyli poprostu auto coś tam jeszcze "myśli" po zamknięciu, po czym "zasypia" :)

Może komuś ta wiedza się przyda :)
tak to jest, centralka przechodzi w inny tryb po pół czy minucie, matko boska myśłałem ze poobserwowałeś trochę dłużej, choć 0,2A to tez o rząd za dużo powinno być 0,02A
szeryf85 - 08-02-2019, 14:22

Prądu nie mierzy się zaraz po zamknięciu auta. W niektórych autach systemy usypiaja się po 15 min, w innych nawet po 30. Zmierz prąd po 30 minutach od zamknięcia auta, może będzie jeszcze mniejszy. Jak napisał kolega wyżej, 0,2A to i tak dużo.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group