[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Naprawa cofającej się szyby
Bomber.ktmg - 07-02-2019, 15:39 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Naprawa cofającej się szyby Witam.
Jak kupiłem galanta, co jakiś czas pojawiał się problem z szybą kierowcy.
Po zamknięciu odbijała i wracała kilka cm w dół, trzeba było ręcznie ją domykać krótkimi pstryknięciami przycisku.
Z czasem zaczęło robić się to za każdym razem i już "ręczne" domykanie przestało działać.
Kilka razy rozbierałem drzwi, przyglądałem się, smarowałem wszystko szukałem przyczyny, czegoś co ma ewidentny luz. Nic nie znalazłem wszystko wygląda na sprawne, a smarowanie pomagało na jakiś tydzień.
Przyglądając się zamykającej szybie, widać było, że się kosi w stronę lusterka, szyba podnosiła się nierówno, na samej górze zaczynał działać czujnik przeciążeniowy i wracała w dół.
Na pewno dużo osób tak ma, bo czytałem o tym problemie, ale żadnego rozwiązania nie znalazłem.
Udało mi się to zwalczyć i od pół roku ani razu mi się to nie zdarzyło.
Kto rozbierał tapicerkę to wie, że w Galu siłownik podpiera szybę w jednym miejscu, tak jakby na środku ciężkości, w żadnym innym samochodzie się z tym nie spotkałem i jak widać rozwiązanie to nie sprawdza się na całe życie auta.
Stwierdziłem że jak się kosi to może przesunę siłownik w prawo, będzie on wtedy podpierał szybę w innym punkcie.
Odkręciłem 4 śruby mocujące siłownik do drzwi i 2 mocujące go do szyby.
Po wyjęciu podnośnika trzeba te 4 otwory w drzwiach rozwiercić jakieś 5mm w prawo (na zdjęciu czerwone) natomiast 2 otwory w wózku siłownika rozwiercić 5mm w lewo (na zdjęciu niebieski). Jak tak zrobimy, będzie można siłownik przy montażu przesunąć tak żeby podczas podnoszenia szyby podpierał ja w innym punkcie.
Piszę oczywiście o lewej stronie auta, drzwi strony prawej jak nawalą, trzeba przerobić w analogicznie odwrotny sposób.
Jak pisałem ja to zrobiłem pół roku temu i problem znikł, mam nadzieję że na zawsze
Krzyzak - 07-02-2019, 17:15
A oglądałeś te boczne prowadnice? - bo czasem są skrzywione, z różnych powodów.
Ja miałem i robiłem różne Galanty i jesteś pierwszą osobą, która ma ten problem (którą znam).
A podparcie w 1 miejscu jest w wielu autach - np. w renówce, daewoo (te rozbierałem)...
Bomber.ktmg - 07-02-2019, 17:43
Np tu jest stary temat w którym mają taki problem https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=11631
Na elektrodzie też jest podobny temat.
Prowadnice masłem, oglądałem, nawet smarowałam żeby szyba miała lżej chodzić, choć to słaby pomysł i na niedługo pomaga.
Miałem do tej pory tylko Japończyki Mazda Nissan teraz Mitsubishi i parę Opli i tam poparcie było w dwu miejscach 😀
karino - 07-02-2019, 17:58
mam ten sam problem ale tylko w okresie jesienno zimowo wiosennym... podejrzewałem że coś ze sterowaniem nie tak .....
Bomber.ktmg - 07-02-2019, 18:05
Jesienno zimowo wiosenny to większa część roku 😀
Hugo - 07-02-2019, 19:06
Krzyzak, zdarza się to w Galantach. Miałem co najmniej 2 szt. z takim problemem. Rozwiązałem je wstrzykując trochę gliceryny w uszczelki szyby od góry, tak, że ściekło na sam dół.
karino - 07-02-2019, 19:39
no tak.... większa część roku... w lecie mam spokój jak jest ciepło , jak się robi zimniej i wilgotniej to szyba wariuje..
larelijux - 09-02-2019, 16:06
U mnie występował problem otwierającej się szyby z tyłu. Wzmocniło się to po wymianie boczków na skórzane, wymiana mechanizmu podnoszenia szyby nic nie zmieniła. Zdiagnozowałem, że duży opór na szybę stawiał taki włochaty kawałek materiału u góry, po stronie wewnętrznej boczka. Mały prostokąt, może 2x1cm. Wyrzuciłem to i od tamtego momentu pożegnałem się z otwierającą się szybą. Nie wiem tylko, czy przednie boczki też posiadają ten element.
Hugo - 09-02-2019, 19:15
larelijux napisał/a: | Nie wiem tylko, czy przednie boczki też posiadają ten element. | Nie posiadają.
|
|
|