Pajero II - Przełożenie a blokada mostu
ROOK93 - 10-02-2019, 12:22 Temat postu: Przełożenie a blokada mostu Cześć,
Mam problem ze swoim miskiem, a dla ścisłości z blokadą tylnego mostu. Mosty mają przełożenie 4,625 (pajero II 2.5 td), w samochodzie jest zamontowany kompresor, sterownik i przycisk blokady R/D, rzecz w tym ,że samej blokady nie mam. Próbując ją zdobyć usłyszałem od handlarza, że nie ma blokad z tym przełożeniem . Teraz pytanie do bardziej obeznanych z tematem kolegów, czy rzeczywiście nie ma blokady do tego przełożenia (pominno całego osprzętu zamontowanego w samochodzie) czy po prostu handlarz nie wie o czym mówi i trzeba szukać dalej
szofer33 - 10-02-2019, 17:34
Musisz chyba po VIN dojść czy twoja wersja miała blokadę.
Dla mnie jednak jak masz całą instalację pod blokadę to musiała on być fabrycznie.
Pewnie ktoś zmieniał most i założył bez blokady i tego typu historie.
Zobacz na masce jak podniesiesz do góry czy nie ma tabliczki bo tam też powinno być przełożenie mostów. To potwierdzi chociaż czy przełożenia są takie same jak powinny być w tym modelu.
Możesz też pogadać z Panami z www.e-pajero.pl wiedzą o tych autach wszystko i po VIN jak poprosisz to Ci sprawdzą przełożenia i całą resztę.
Pozdrawiam.
ROOK93 - 11-02-2019, 17:42
Dzięki za odpowiedź.
Według tabliczki na masce przełożenie to właśnie 4,625.
W takim razie nie zostaje mi nic innego jak poszukiwanie pasującej blokady
szofer33 - 11-02-2019, 20:48
Blokady nie dokupisz do mostu. Trzeba cały most z blokadą. Sprawdź jeszcze raz na spokojnie lub się dowiedz czy twój model ja miał fabrycznie i czy ta twoja instalacja czasami nie była dorabiana.
Powodzenia.
AndrzejM22 - 15-02-2019, 22:21
ROOK93 napisał/a: | Próbując ją zdobyć usłyszałem od handlarza, że nie ma blokad z tym przełożeniem |
Blokada z takim przełożeniem występowała , bo ja miałem takie przełożenia i blokada była . Także teraz tylko taką znaleźć.
Ewentualnie zmienić przełożenia na 4.875 z blokada tego jest najwięcej. ok 2-3 godziny pracy i dobrze jak jest druga osoba do pomocy .
ROOK93 - 22-02-2019, 07:52
W nawiązaniu do posta kolegi AndrzejM22, czy mosty o przełożeniu 5,285 lub 5,29 będą pasowały w miejsce fabrycznych o przełożeniu 4,625?
AndrzejM22 - 22-02-2019, 18:51
ROOK93 napisał/a: | W nawiązaniu do posta kolegi AndrzejM22, czy mosty o przełożeniu 5,285 lub 5,29 będą pasowały w miejsce fabrycznych o przełożeniu 4,625? |
Tak będą pasowały
Ja osobiście z tyłu przełożyłem sama główkę , obudowa, półosie zostały stare , mniej pracy 30 minut jak dobrze idzie i po zabiegu .
Z przodem jest drobny problem , bo lewą półoś musiałem zmienić bo moja stara okazała się być cieńsza,
ale na szczęście kupując mosty , sprzedający sprzedał mi z tą własnie półosią .
Wymiana kompletnego mosty , z przody nie jest trudna , ale wymaga 2 osób , bo most jest ciężki i trzeba go włożyć pod lekkim kątem . no ewentualnie można wyjąc lewą , wsuwana w mechanizm półoś ale trzeba rozpinać wahacze, a to dodatkowa praca .
Mi wymiana tez zajęła około 30 minut pracy dla 2 osób do odkręcenia jak dobrze pamiętam 17 śrub ( 4 od wału, 4 od półosi ,4 od podpory ramy i 3 od poduszek mostu ,o ile dobrze pamiętam bo już troszkę czasu maniło jak to robiłem )
U-96 - 23-02-2019, 08:39
ROOK93
Jeśli będziesz szukał mostu z blokadą to możesz napisać do mnie priv.
Mam komplet z krótkiego 2.8, po lifcie 4,636 przebieg 83K MIL
Pozdr.
|
|
|