To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Silnik 2.2 PSA - wypalanie FAP

Moody - 10-02-2019, 13:32
Temat postu: Silnik 2.2 PSA - wypalanie FAP
Pytanko do posiadaczy auta z silnikiem jak w temacie.
Już mnie się kilka razy zdarzył następujący scenariusz: jazda jakieś 10 kilometrów zwykłą drogą, potem 60 autostradą, kolejne 10 zwykłej, podjazd pod garaż - i ... włącza się wypalanie :shock: .
Czy komputer w całym tym zestawieniu trasy nie mógłby wybrać lepszego momentu na start wypalania!? Coś nie tak?
Także macie takie przypadki?

m4rud3r - 10-02-2019, 14:54

W 407 1.6HDi było tak samo ;-) Zazwyczaj gdy dojeżdżałem do pracy (9,5km w jedną stronę) włączało się wypalanie FAP. Także to taki urok, też się nad tym zastanawiałem kiedyś. W Pugu użytkownicy dokładali często diodę dodatkową która sygnalizowała, że zaczęło wypalać FAP.
Moody - 10-02-2019, 22:59

W opisie algorytmów sterowania procesem wypalania piszą, że odbywa się to gdy FAP jest pełen - co akurat oczywiste - lub prędzej gdy komputer wykrywa sprzyjające ku temu warunki. W wyżej opisanej sytuacji na trasie zaszły obie okoliczności jednocześnie. Więc dziwne, że wypalanie nie zostało podjęte podczas jazdy 140km/h na autostradzie tylko pod garażem chwilę po tym jak już zdjąłem nogę z gazu???

Nie mam lampki sygn. - mniej więcej wiem kiedy to się odbywa. Ale nie o to tutaj chodzi.
Raz, że mnie się nie chce a drugie to nie lubię jakiś druciarskich wpinek w instalację. Ale chyba zmuszę się do tego i zrobię coś aby wypalało się kiedy ja to uznam za właściwe. Bo to co się dzieje jest jakieś nielogiczne.

m4rud3r - 11-02-2019, 05:59

Ręcznie wypalanie można było wymusić tylko za pomocą podłączonej Lexi. Inaczej - auto wypalało kiedy uznało że ma warunki.
sampler - 11-02-2019, 08:45

Też polecam domontować diodę od wypalania. Wystarczy podłączyć się pod bezpiecznik od podgrzewania lusterek.
Jeśli chodzi o algorytm wypalania to jest taki bo fap jako jedyny wypali się przy jeździe na mieście. Taka ich ciekawa konstrukcja. Może nawet na postoju by się udało ale nie próbowałem :)
Oczywiście najgorsza sytuacja to kiedy zgasimy silnik przy procesie wypalania dlatego dioda pomaga.

supeer - 11-02-2019, 10:15

U siebie zamontowalem diode wskazujaca wypalanie ale sluzy tylko do informowania o zaczetym procesie.

U mnie wypalanie zachodzi tak srednio co 750km, zresetuj licznik od momentu wlaczenia wypalania do nastepnego i bedziesz wiedzial co ile km wlacza sie to u Ciebie.

WiValdiBB - 11-02-2019, 12:13

Dlaczego diodę od wypalania FAPu podłączacie pod obwód grzania lusterek?
Bezpiecznik jest w kabinie czy pod maską?
Jak pod maską to którędy przejśc do kabiny?
Ja już podłączyłem buzzer pod obwód swiec pod maską, dobrze wiedzieć kiedy one naprawdę kończą preheat, i muszę Wam powiedzieć że trwa to znacznie dłużej niż wypadałoby w/g wykresu i ok dwa razy dłużej niż kontrolka na desce wskazuje
Buzzer podłączyłęm bo nie znalazłem sposobu na przejście przez gródz
Będzie cieplej zdemontuję dolot i filtr paliwa bo tam gdzieś za filtrem jest podobno możliwość, na razie piszczyk dręczyciel, coś tam go słychać spod maski, ciekawe tez zjawisko postheatu, grzeją świece ok 3 minut od startu silnika

Co do FAPa to specjalna konstrukcja dla małych miejskich Diesli które np nigdy nie jeżdżą po trasach, a np tylko w mieście, dodatek EOLYS umożliwia wypalanie w znacznie niższych temperaturach ale mogłoby to a nawet powinno być sygnalizowane

m4rud3r - 11-02-2019, 13:46

Bo podczas wypalania FAP silnik załącza dodatkowe obciążenie , włącza grzanie lusterek i tylnej szyby, ale jednocześnie nie świeci się kontrolka że jest to uruchomione (pracuje sobie w tle). A tak jak masz podpiętą diodę i widzisz, że ona świeci gdy nie włączałeś ogrzewania szyby / lusterek to wiesz, że auto przygotowuje się do wypalania FAP.
WiValdiBB - 11-02-2019, 15:11

m4rud3r napisał/a:
Bo podczas wypalania FAP silnik załącza dodatkowe obciążenie , włącza grzanie lusterek i tylnej szyby, ale jednocześnie nie świeci się kontrolka że jest to uruchomione (pracuje sobie w tle). A tak jak masz podpiętą diodę i widzisz, że ona świeci gdy nie włączałeś ogrzewania szyby / lusterek to wiesz, że auto przygotowuje się do wypalania FAP.
ciekawe, czyli jak zrobie sobie cyfrowy uklad który wykryja i załczenie grzania lusterek oraz grzania tylnej szyby to bede mial info
Grzania lusterek i tylnej szyby sa chyba rozdzielone w Outku ?
A po jaką cholere on robi to dodatkowe obciążenie alternatora, przeciez silnik to minimalnie dodoatkowo obciązy, nie są to aż takie moce?

[ Dodano: 11-02-2019, 15:35 ]
Znalazłem takie info na
https://www.youtube.com/watch?v=BsCytPq2c-E

Podczas wypalania filtra FAP w 407 załączają się między innymi
Grzanie lusterek
grzanie tylnej szyby
grzanie świec żarowych.
Podobnie jest w pozostałych autach nie tylko francuskich.
Dzięki temu możemy zamontować taką kontrolkę która informuje nas o wypalaniu

to spoko bo bede wiedział kiedy swiece zaczna grzac, gdyz normalnie grzeja tylko przed rozruchem zimnego silnika i po rozruchu pewien czas az silnik osiągnie okresloną temperaturę

m4rud3r - 11-02-2019, 16:48

Z tego co kojarzę grzanie luster jest podłączone w Miśku razem z grzaniem szyby tylnej.

A po co Tobie cyfrowy układ skoro dioda wpięta w układ grzania lusterek daje radę ? ;-) Ona zacznie świecić tylko w 2 opcjach:
1) gdy włączysz grzanie lusterek
2) gdy zacznie wypalać FAP.
Pozostały czas będzie wyłączona. Kwestia estetycznego jej umiejscowienia w kabinie auta, i dobrze było by to zrobić tak, aby nawet przy bardzo dużym nasłonecznieniu kabiny było widoczne czy dioda się świeci czy nie. Ja w swoim 407 nie zdążyłem zamontować, sprzedałem 1.6HDi i w to miejsce kupiłem Outlandera 2.0 DiD ;-) A obecnie jeżdżę benzyniakiem więc odpadł mi problem fapa / diesla.

Nie raz kląłem w swojej 407 na te pomysły francuskie z fap, szczególnie że najczęściej załączał wypalanie na krótkim odcinku np. dojeżdżając przez miasto do pracy (czyli wielokrotne ruszanie ze świateł), a w trasie tego nie robił prawie nigdy. Być może ma to związek jakiś z pędem powietrza chłodzącym jakiś czujnik podczas jazdy na trasie, ale to tylko moja teoria ;-)

WiValdiBB napisał/a:
Co do FAPa to specjalna konstrukcja dla małych miejskich Diesli które np nigdy nie jeżdżą po trasach, a np tylko w mieście, dodatek EOLYS umożliwia wypalanie w znacznie niższych temperaturach ale mogłoby to a nawet powinno być sygnalizowane
Jak dla mnie to jest to sposób na drenaż kieszeni kierowcy, ale EOT. Moim zdaniem te wypalanie powinno być zrobione w taki sposób że wyświetla się komunikat informujący że niezbędne jest wypalenie FAP, i czy chcę to zrobić czy nie (akceptacja przez użytkownika), np po 3 odmowach z rzędu wypalenie automatyczne przy najbliższej okazji. Ewentualnie powinien zostawać komunikat w jakimś menu i powinna być możliwość wejścia tam bez użycia komputera zewnętrznego i włączenie procedury wypalania. Ale nie ma tak lekko ;-)
WiValdiBB - 11-02-2019, 17:33

m4rud3r napisał/a:
Moim zdaniem te wypalanie powinno być zrobione w taki sposób że wyświetla się komunikat informujący że niezbędne jest wypalenie FAP, i czy chcę to zrobić czy nie (akceptacja przez użytkownika), np po 3 odmowach z rzędu wypalenie automatyczne przy najbliższej okazji. Ewentualnie powinien zostawać komunikat w jakimś menu i powinna być możliwość wejścia tam bez użycia komputera zewnętrznego i włączenie procedury wypalania. Ale nie ma tak lekko ;-)

Masz rację tak być powinno, Rudolf Diesel w grobie się przewraca, miał to być maksymalnie prosty silnik spalinowy, i taki był, w przeciwieństwie do obecnych, ale już ludzie odwracają się od tego, sąsiad też kupił wolnossącą benzynową Toyotę

Aleksander1965 - 15-02-2019, 09:26

U mnie wypalanie sygnalizuje się uruchomieniem dwóch wentylatorów na chłodnicy nawet przy minusowych temp. Mało komfortowe bo słychąc to dopiero po zatrzymaniu sie ...ale coś tam sygnalizuje...
WiValdiBB - 15-02-2019, 15:02

oooo, i jeszcze wentylatory załącza, całkiem spore obciążenie alternatora a i zatem silnika generuje wypalanie FAPa, coraz bardziej mi sie podoba mój buzzer podłaczony do przekaznika swiec :)
m4rud3r - 15-02-2019, 17:08

Aleksander1965 napisał/a:
U mnie wypalanie sygnalizuje się uruchomieniem dwóch wentylatorów na chłodnicy nawet przy minusowych temp.
W 407 też tak było, problem tego polegał na tym , że on to uruchamia dopiero gdy już proces wypalania trwa ileś czasu, a nie od samego początku.
Moody - 15-02-2019, 20:57

Ale mnie nie chodzi o to aby wiedzieć kiedy się wypala bo to akurat wiem więc mnie taka kontrolka nic nie da. Chciałbym mieć na to wpływ (tak jak mają w ciężarówkach).
Mam Lexię i wiem, że można zainicjować wypalanie ale przecież nie będę tego wozić ze sobą. No i tym mógłbym to wymusić ale już nie zapobiegać. Już jakiś czas temu orientowałem się w tym temacie i wdziałem, że dałoby się to zrobić. No ale by się trzeba do tego zabrać.

W każdym razie potwierdzacie, że u Was także system robi to kiedy chce choćby to było nieracjonalne.

PS.
U mnie w domu są trzy samochody i tak jak nie chciałbym aby dwa pozostałe były na ropę tak nie chciałbym aby 4007 był na benzynę. Więc porzućmy spory ideolog.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group