Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Problem z pompą paliwa.
Anonymous - 04-04-2007, 16:10 Temat postu: [1G 90-94] Problem z pompą paliwa. Na początku witam wszystkich Mitsumaniaków. 1G GS to moje pierwsze MITSUBISHI i mam z nim wielki problem. Jak zapale samochód to po kilku sekundach słychać pstryknięcie przekaźnika, odcina pompe paliwa i gaśnie, i tak cały czas. Jeśli zepne pompe na krótko to auto chodzi normalnie, coś odcina pompe paliwa. Nie ma w nim ukrytych zabezpieczeń np. immobiliser, kondesatory w ECU wymienione, może sam przekaźnik nawalił? jak go sprawdźić? Proszę o pomoc.
Adaho_krak - 04-04-2007, 22:31
wszystko wskazuje na przekaźnik najlepiej porzyczyć od kogoś i sprawdzić czy działa jak się dokulasz do KRK to Ci porzycze , na www.eclipse.net.pl jest dość duża grupa ludzi ze Śląska może oni pomogą
Anonymous - 10-04-2007, 16:32
Przekaźnik jest ok. pożyczyłem drugi na podmianke i dalej to samo. Tym przekaźnikiem steruje ECU? dzisiaj sprawdze w miare swoich możliwości stacyjkę może tam odcina prąd do przekaźnika.
[ Dodano: 12-04-2007, 19:51 ]
Nikt nie ma żadnych pomysłów? Chyba dam sobie spokój i postawie furę w jakimś warsztacie.
edips2 - 06-06-2009, 03:17
kurde mam dokładnie ten sam problem... boje sie już odstawiać do warsztatów bo troche już kasy wydałem a gówno zrobili...
eMTe - 18-01-2011, 22:20
witam. Mam również ten sam problem. Jednak widzę, że nikt nie potrafi mu zaradzić. może wam już ise udało dojść co to jest? mnie przy okazji pali jak smok.. po zalaniu 5l benzyny i przejechaniu 5 km zbiornik był już pusty..
zenek_bb - 18-01-2011, 22:41
[ Dodano ]
eMTe napisał/a: | po zalaniu 5l benzyny i przejechaniu 5 km zbiornik był już pusty.. |
gdzieś Ci ucieka paliwo po prostu, silnik nie pracował by przy takiej ilości paliwa, zalało by go, nie odparowało nawet tylko zrobiło by blok wodny i rozwaliło by silnik...
BTW: u mnie odcina pompę 15s po włączeniu silnika na 8 minut, potem co 5 min... pracuje w przerwach przez 30s., fajne nie
postaram się wam zaradzić, oczywiście jeżeli rzeczywiście przekaźnik główny jest sprawny, pompa rzeczywiście pracuje na "krótko" (złączem testowym pompy przy aku) oraz ECU jest sprawne, tak czy inaczej, tak wszystko opiszę by móc zdiagnozować w czym tkwi(ą) problem(y)
zacznijmy od ładnej ryciny, jak zwykle mojego autorstwa w oparciu o schematy do ecli, specjalnie dla Was ;p
opis kabli oznaczonych cyframi w czerwonych kółkach:
1. zasilanie bezwzględne (prosto z aku-przez bezpiecznik) tu zawsze ma być 12V
2. sygnał z przekaźnika rozrusznika, tu pojawia się +12V w czasie rozruchu silnika, zasila ono cewkę #1 przekaźnika pompy, zanika zaraz po zaskoczeniu silnika, linia idzie również do ECU
3. zasilanie pompy, +12 po zapłonie (zasila też m.in. cewki WN i wtryskiwacze)
4. przewód za przekaźnikiem pompy, zasila samą pompę, wychodzi z przekaźnika jako kabel czarny z zielonym pasem, tu ma być 12V od momentu startu rozrusznika i na pracującym silniku
5. linia zasilania czujników silnika, między innymi czujnik położenia wałka, przepływkę, ten obwód załączany jest przez samo ECU gdy wykryje kluczyk na zapłonie (nie ma tego kabla na tym schemacie), cewka tej części przekaźnika jest oddzielona od cewek przekaźnika pompy paliwa (jak widać na schemacie wewnętrznym przekaźnika)
6. główna linia zasilająca ECU, opis działania j/w
7. kabel idący do pinu 63 służy do włączenia przekaźnika który zasila ECU, pojawia się na nim masa po przekręceniu kluczyka na zapłon, pin 66 służy do samokontroli, ECU sprawdza tym wejściem czy przekaźnik został włączony (masa) czy odłączony (+12V przechodzi przez cewkę przekaźnika)
8. masa (przykręcona do prawej ścianki konsoli) zasilania cewki rozrusznika przekaźnika pompy paliwa)
9. masa zasilania cewki głównej przekaźnika pompy paliwa, normalnie (silnik zgaszony) +12 po zapłonie przechodzące przez cewkę, kiedy ECU wykryje że silnik wystartował pojawia się tu masa włączając cewkę
10. nie ma go na ori schematach, znalazłem go osobiście podczas przeróbki sterowania pompą, służy ECU do diagnostyki czy pompa paliwa działa, pojawia się tu +12 kiedy pompa pracuje, nawet jeżeli zostanie uruchomiona na krótko, jeżeli to połączenie zostanie zerwane/uszkodzone pojawia się błąd ECU i świeci się Check Engine (błąd pompy paliwa)
Dodaję fotki wtyczek dla ułatwienia wam szukania w gąszczu tych wszystkich kabli, widoki gniazd i wtyczek (lustrzane odbicie)
Szukać można na 2 sposoby: bez wyciągania ECU, czasem blokady na wtyczkach są połamane i ciężko je odpiąć ze względu na dostęp, drugi sposób: odkręcamy po bokach śrubki klucz 10 od ECU (2 po lewej 1 po prawej) ECU wysuwamy w stronę przodu auta (z pomiędzy ścianek) a następnie "kładziemy" na prawą stronę (pasażera), nie używamy siły!!! cypki blokujące wtyczki są od "przodu auta"
Jak widać na schemacie, punkty 1, 2, 3 można sprawdzić przy odpiętym całkiem ECU czy przekaźniku. Możemy posprawdzać czy kable są ok (np. czy jest połączenie między pinem 9 przekaźnika a 108 pinem ECU) natomiast resztę trzeba badać miernikiem elektronicznym podczas pracy, czy np. pojawia się masa na linii punktu 9 (włączenie pompy przez ECU). No po krótce sprawdzamy po kolei. Jeżeli u każdego z was ta część instalacji jest sprawne, trzeba wejść z loggerem i w trochę bardziej skomplikowane części instalacji ;/
Jak mamy ECU wyciągnięte dobrze sprawdzić stan kondensatorów (optycznie) czy nie wylał kwas, czy nie są "nadęte", czasem widać zeżarte przez kwas ścieżki...
eMTe - 05-03-2011, 12:27
zrobiłem tak i słychać pompę ale samochód nie odpala. co może być tego przyczyną?
zenek_bb - 05-03-2011, 14:21
jak paliwo już dociera do listwy (sprawdzić odpinając węża powrotu za reg. ciśnienia na listwie) to problem będzie głębszy, a może on być wszelkiej maści, bez jakotakiego rozeznania ciężko będzie Ci sobie z tym poradzić, trzeba sprawdzić po kolei czy paliwo trafia do cylindrów, powietrze raczej na bank, czy jest iskra w odpowiednim momencie, czy mieszanka ulega sprężeniu (szczelne tłoki, zawory itp)
jak będzie powietrze, paliwo, kompresja i iskra to musi zagadać wyklucza się po kolei
|
|
|