To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [3.0 V6] Zerwane zęby satelity, blokada i przełożenie mostu

Rafał1988 - 11-02-2019, 18:40
Temat postu: [3.0 V6] Zerwane zęby satelity, blokada i przełożenie mostu
Witam
Pajero 96r 3.0 v6 24v 130kw krótkie SS automat blokada tyłu R/D Lock 33x12.5x15MT może później 35, ostatnio zerwały się zęby satelity przedniego mostu przełożenie 4.636 czy satelity z mostu o innych przełożeniach podejdą do mojego?

Inna opcja to zmiana przełożeń czy wystarczy przełożyć koło talerzowe z wałkiem ataku, czy cały most np od 2.8td podjedzie do wału, półosi? czy kompletny

AndrzejM22 dodał w innym poście
Pajero 2
2.5D man.– 4.625, 2.5D auom. – 5.29,
2.8D - 4.875
3.0B - 4.875 4.875
3.0B Cabrio - 4.64
3.5B - 4.625

W innym temacie wyczytałem, że ktoś przekładał blokadę z tylnego mostu do przodu czy faktycznie jest to możliwe bez jakiś udziwnień,
zakładając że upcham dyfer mechanizm z tylnego mostu czy auto będzie się tak samo zachowywało jak na zwykłym moście podczas jazdy po utwardzonej drodze?

Dobra znalazłem rozpiskę z calami więc 2.8 odpada bo ma niby większą średnicę
Mitsubishi
Pajero 2
2.5D man.– 4.625, 2.5D auom. – 5.29 (8.5”)
2.8D - 4.9 (9.5”)
3.0B - 4.875 (8.5”)
3.0B Cabrio - 4.64 (8.5”)
3.5B - 4.625 (9.5”)

AndrzejM22 - 15-02-2019, 22:37

Rafał1988 napisał/a:
zmiana przełożeń czy wystarczy przełożyć koło talerzowe z wałkiem ataku


proponował bym przekładanie całych mostów , bo przekładanie wałka i koło talerzowego wiąże się ustawianiem luzu miedzy zębnego co łatwe nie jest .

Rafał1988 napisał/a:
W innym temacie wyczytałem, że ktoś przekładał blokadę z tylnego mostu do przodu czy faktycznie jest to możliwe bez jakiś udziwnień,
zakładając że upcham dyfer mechanizm z tylnego mostu


niestety niemożliwe tylne półosie są grubsze mają 30,5 mm średnicy a przednie 28,8 mm średnicy no i sama główka mostu jest większa , także bez ostrego rzeźbienia , dorabiania półosi na zamówienie przerabiania troszkę ramy , wykonalne ale raczej nie opłacalne jak jest ARB za 4k zł albo chińczyk za 2.5k zł :D

Rafał1988 - 21-02-2019, 17:53

AndrzejM22,
Dziękuje za odpowiedz, kupiłem most tył o przełożeniu z blokadą 4.875 (39/8) tylko, że sprzedający mi nie powiedział i wyjął półosie ciekawe czy moje podejdą, talerz jest na 12 śrub, frezów 28 powinno być to samo się okaże.

Chcę spróbować wysunąć półosie ze swojego wyjąć główkę i włożyć z kupionego hehe
jak by był kompletny nawet bym się nie zastanawiał włożył cały, mój jest szczelny.
zastanawiam się tylko czy odczuje różnicę z przełożenia 4.636 vs 4.875 czy jest sens :roll:

AndrzejM22 - 21-02-2019, 23:01

Rafał1988 napisał/a:
kupiłem most tył o przełożeniu z blokadą 4.875 (39/8) tylko, że sprzedający mi nie powiedział i wyjął półosie ciekawe czy moje podejdą
.

półosie powinny pasować ,

Ale powinno się zmieniać oba mosty , również przedni mechanizm , ponieważ przez różnice przełożeń powstają ogromne naprężenia w skrzyni redukcyjnej i łatwo coś popsuć zwłaszcza na przyczepnych nawieszaniach.
Auto z załączonym napędem będzie bardzo ciężko się toczyć i ciężko będzie rozpiętość napęd ,

Rafał1988 napisał/a:
Chcę spróbować wysunąć półosie ze swojego wyjąć główkę i włożyć z kupionego hehe


powinno się udać , ja zrobiłem tak samo :D :D .

i przypominam o wymianie przedniego mostu żeby to działano tak jak powinno

Rafał1988 napisał/a:
zastanawiam się tylko czy odczuje różnicę z przełożenia 4.636 vs 4.875


troszke tak

Rafał1988 - 24-02-2019, 16:14

Tak oczywiście przód też zmienię, główny powód zmiany to zerwana satelita w przednim

Tył główka już siedzi w aucie, teraz poszukiwania przodu.
Pozdrawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group