To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Pakiet startowy - nowy właściciel pajero

dandek88 - 11-02-2019, 21:00
Temat postu: [3.2 DID] Pakiet startowy - nowy właściciel pajero
Witam wszystkich. Jestem nowy na forum jak i nowym urzytkownikiem pajero 3 generacji krótki :) silnik 3.2 did. 2003 wersja po lifcie.

Mam od razu prośbę i pytanie o pakiet startowy.
1. Olej silnikowy jaki ? 5w40 ale jakiej firmy ? Jakaś norma ?
2. Filtry oleju powietrza paliwa kabinowy - jakiej firmy kupić ?
3. Olej do mostów ? Przód tył jakie ilości ? Do skrzyni manual tez wymienić ? Na jaki ? Czy centralny dyfer tez olej wymienić na jaki ?
4. Sprawdzenie rozrządu - ślizgi łańcuch sprawdzać oceniać stan czy wymiana na nowy ?
5. Zdjąć bak i płukać ? Od razu wymieniać ?
6. Czyszczenie EGR.
7. Wymiana płynu hamulcowego - normalnie deptam i puszczam przy kołach czy jakaś inna metoda ?
8. Wymiana płynu chłodzącego
9. O czymś zapomniałem ?

Chce wszystko zamówić na raz i w sobotę zaraz porobić.

Muszę rozwiązać jeszcze problem licznika - nie działa obrotomierz i świruje wskaźnik temp cieczy chłodzącej jakieś podpowiedzi gdzie szukać ?

Edit: usłyszałem dzisiaj dziwne terkotanie chyba łańcuch ze skrzyni rozdzielczej. Kupować używkę z manuala za 2000 zł czy kupić sam łańcuch i coś rzeźbić ? Może regeneracja ? Jeśli tak to gdzie ?

Bizi78 - 11-02-2019, 21:19

dandek88 napisał/a:
świruje wskaźnik temp cieczy chłodzącej jakieś podpowiedzi gdzie szukać ?


Tutaj masz pokazane umiejscowienie.
Czujnik ten można sprawdzić przy pomocy gorącej wody, termometru i omomierza :wink: .



dandek88 - 15-02-2019, 08:11

Moze sam sobie odpowiem :) Komus przy szukaniu sie przyda :)

1. Olej Valvoline MaxLife 5W40 10l
2. Oleju Knetch, powietrza MANN, paliwa Knetch, kabinowy Filtron,
3. Olej przod most tyl most 80W90 GL5, skyrznia manual i skrzynia rozdzielcza 75W90 GL4.
4. Kupie caly zestaw - sporo silnikow z [edit] lancuchami wiec nie bede ryzykowal - przy okazji mozna zrobic luzy zaworowe.
5. Zdejme bak i sie zastanowie - moze to juz zrobione ?
6. EGR do czyszczenia pojdzie w weekend.
7. Nie wiem jak sie zabrac - Nie chce uszkodzic pompy ABS / i cos kwicy - chyba ten zloty baniak kolo kompki :/
8. Kupilem 12 l plynu.
9. Licznik przelutowany - czujnik temp zaczal dzialac ale niestety obrotomierz dalej nie dziala - JAKIES SUGESTIE ?
10. To terkotanie gdzies z okolic pompy ABS. Wylaczajac ESP znika- Nie wiem narazie bede jezdzil.

To tyle :)

Michał_PIII - 15-02-2019, 20:19

Dodam
-Filtr paliwa Bosch
-Najważniejsze jak odkrecisz korek od wlewu oleju zobacz od góry na łańcuch tam jest taka blaszka między wałkami na której powinien być ślizg, często zdążą się że nie ma
-płyn możesz wymienić tak jak piszesz deptać i u puszczać, to terkotanie to silniczek, tutaj nie ma typowego rozwiązania serwa, jest za to silniczek elektryczny, włącza się co jakiś czas podczas hamowania jak chodzi cały czas jest jakaś nieszczelności, ale jak kilka razy ponaciskasz hamulec ma się włączyć :)

dandek88 - 15-02-2019, 21:12

Rozrząd zalany jest olejem ? Mam go znowu zmienić przy robocie z rozrzadem ??
zbyszekm2 - 18-02-2019, 07:53

dandek88 napisał/a:
Rozrząd zalany jest olejem ? Mam go znowu zmienić przy robocie z rozrzadem ??

Zdejmij pokrywe z góry i zobacz ile wysuniety jest napinacz. Jęsli wysunięty jest do 3,5 cm t jet ok jesli dalej to łańcuch jest wyciągnięty. sprawdź stan slizgóe.
Napinacz najlepiej wymieniac co 60 tys km.
Najlepszy filtr paliwa to MANN, inne maja opiłki poprodukcyjne.

dandek88 - 19-02-2019, 12:02

Dzieki za rady - jak wezme sie za rozrzad tak napewno zrobie.

JEst inny problem - pajero odmowilo posluszenstwa.

Jadac na 4 biegu nagle zaczelo jakby slizgac sprzeglo (brak reakcji auta na gaz tylko obroty rosly).

Zatrzymalem sie jedynka i chce ruszyc a tutaj nic. Pusczam sprzeglo na jedynce i auto stoi....

Po postoju 30 min auto jakby wrocilo do zywych i pojechalem niestety po 400 metrach znowu to samo.

Sprzeglo ? skrzynia redukcyjna ? Pomoze ktos ?

EDIT:
Dodatkowe info - poniewaz podejrzewam wysprzeglik - na wylaczonym samochodzie czy mam wcisniete sprzeglo czy nie biegi wchodza bardzo latwo. Sprzeglo jakby slizga ale nie smierdzi nim... i dodatkowo w zboirniczku od sprzegla jakby przybylo plynu.
Zdejme dzisiaj wysprzeglik i zobacze co jest 5.

seven9 - 20-02-2019, 19:45

Niestety nie pomogę w kwestii ostatniego problemu, ale jeśli chodzi o ilość oleju do silnika to u mnie weszło ok 7.5 L i wydaje mi się, że masz podobny silnik. Niektóre źródła w internecie podają, że wchodzi 9.7 do naszego MKIII. Proponuje w trakcie wymiany zalać 7L i sprawdzim poziom :) .
dandek88 - 26-02-2019, 13:03

Dla potomnych - rozwalilo dwumas. Tzn pozcinalo nity miedzy masami przez co nie bylo przeniesienia napedu.

Do srodka wlatuje zestaw EXEDY z kolem jednomasowym.
O rezultatach poinformuje :)

[ Dodano: 02-04-2019, 11:19 ]
Odnosnie kola - szarpie przy ruszaniu na dwojke juz mniej na 3 juz to jest prawie nie odczuwalne.

Czy wymiana na jednomasowe kolo zamachowe wiaze sie wlasnie z szarpaniem porzy ruszaniu ?


Pytanie odnosnie licznika:

Wszystko posprawdzane do licznika dochodzi sygnal z pinu 58 o prawidlowym ksztalcie. Wszystko jest okej oprocz licznika.

Czy podejdzie licznik z automatu ? Czy lepiej z Anglika ? Jest jakas mozliwosc zmiany na tym malym wyswietlaczu mil na km ?

Z gory dzieki !

zbyszekm2 - 03-04-2019, 09:07

dandek88 napisał/a:
Dla potomnych - rozwalilo dwumas. Tzn pozcinalo nity miedzy masami przez co nie bylo przeniesienia napedu.

Do srodka wlatuje zestaw EXEDY z kolem jednomasowym.
O rezultatach poinformuje :)

[ Dodano: 02-04-2019, 11:19 ]
Odnosnie kola - szarpie przy ruszaniu na dwojke juz mniej na 3 juz to jest prawie nie odczuwalne.

Czy wymiana na jednomasowe kolo zamachowe wiaze sie wlasnie z szarpaniem porzy ruszaniu ?


Pytanie odnosnie licznika:

Wszystko posprawdzane do licznika dochodzi sygnal z pinu 58 o prawidlowym ksztalcie. Wszystko jest okej oprocz licznika.

Czy podejdzie licznik z automatu ? Czy lepiej z Anglika ? Jest jakas mozliwosc zmiany na tym malym wyswietlaczu mil na km ?

Z gory dzieki !

Jakie sprzęgło załozyłeś?

dandek88 - 03-04-2019, 10:24

Exedy zestaw... Uciazliwe to jest kurde :/
zbyszekm2 - 03-04-2019, 10:55

dandek88 napisał/a:
Exedy zestaw... Uciazliwe to jest kurde :/

to nie powinno sie nic dziać
zadzwon 602673905

dandek88 - 04-04-2019, 13:14

Dziekuje Zbyszku skontaktuje sie z Toba poniewaz to jedyna rzecz ktora mnie tak denerwuje w Pajero, oprocz dziwnego dzwieku przy dodawaniu gazu (jakby trytytytyty) cos jakby z karabinku strzelalo ale nie takie glosne. Myslalem ze wtryski ale korekcje - (-0.05; 0.01; 0.07; -0.03) na zimnym silniku wiec chyba OK. Jakies pomysly co to moze byc ?


Dla potomnych - sygnal na obrotomierz tak jak pisali koledzy z pinu 58 z ECU.

Przebieg z czujnika powinien wygladac tak:

https://www.youtube.com/watch?v=tiQUXP2soPU

Na tej podstawie stwierdzilem ze sygnal na licznik idzie (wiazka tez przedzwoniona) - problem jest w zegarach - walczylem walczylem i nie umiem - musze kupic licznik :/

Z tego miejsca bardzo chce podziekowac uzytkownikowi ! @Georg ! ktory naprowadzil mnie i pomogl zdiagnozowac z tymi obrotami.

[ Dodano: 09-05-2019, 10:31 ]
Koledzy :)

z racji zdjecia wszelakich plastikow i doprowadzenia blachy do stany zero prosze o porade :)

Listwy boczne sa w niektorych miejscach poprzyklejane specjalna tasma piankowa drustronna.

Gdzie taka pianke kupic ? Moze wkleic to wszystko na silikonie ?

Oraz kolki spinki srubki itp - gdzie tego szukac nie chce kupowac w aso??

Georg - 09-05-2019, 13:11

dandek88 napisał/a:

Gdzie taka pianke kupic ? Moze wkleic to wszystko na silikonie?

Silikon (kwas octowy) w miejscu kontaktu z blachą, to pewna korozja. :wink:

apg2312 - 09-05-2019, 13:28

dandek88 napisał/a:
Silikon (kwas octowy)

Czyżby ?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Silikony



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group