To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E52A 1.8]Wibracje przy 130-140km/h...

qss - 04-04-2007, 16:49
Temat postu: [E52A 1.8]Wibracje przy 130-140km/h...
witam
mam taki problem ... przy predkosci okolo 130-140 km/h moj galancik zaczyna wibrowac jak by chcial mi powiedziec ze szybciej juz nie chce jechac ... (ale jedzie:P) i mam takie 3 hipotezy ... powiedzcie co o tym myslicie
1. zderzak osuniety o jakies 1-2 cm
2. zle wywarzone kola
3. sparciale opony ...

bylbym wdzieczny za jakies wskazowki :)

Anonymous - 04-04-2007, 21:17

Twoje hipotezy nie są złe mozliwe że to źle wyważone koło lub ewentualnie buła na jakiejś oponie mozliwe że jeszcze luzy na maglownicy lub luzy na końcówkach drążków kierowniczych
kwazar1 - 05-04-2007, 21:28

stawiam na źle wyważone koła
Anonymous - 06-04-2007, 22:41

Po mojemu to jak nie wywazone koła to drga tylko kierownica a nie całe autko ,jeżeli masz balanse na silniku to może coś z nimi .Napisz bardziej szczegółowo(co,jak, gdzie, kiedy).
Pozdrawiam.
Ps .twój silnik to nie czasami 4G37?
Aha jeszcze jedno żadna z twoich hipotez mi nie pasuje do tego objawu.

Anonymous - 08-04-2007, 10:39

to będą luzy na gałkach !! ja mam takie same chyba obajwy ze jak smigam ok 140 to tak popierdje:) ale to sa luzy na gałkach bo jak podniosłem koło to ma luz wyczuwalny!! gościu w sklepie powiedział ze ok 45 zł za gałke!!
wesołych świąt!!!:)

qss - 11-04-2007, 10:52

witam .... no wiec opisze to bardziej precyzyjnie ... najpierw drga kierownica ... a pozniej cale autko ... bylem teraz w dlugiej trasie i .... bylo cieplo .. odnioslem wrazenie ze jak sie opony porzadnie rozgrzaly to nic sie nie dzialo oO ale to bylo tak ... jechalem sobie 120 no i zaczynal wibrowac .... jechalem 150 i po chwili przestal wibrowac ... ale po jakims czasie znowu robil to samo :/ wiec sam juz nie wiem :/ wywarze opony i zoabcze co z tymi luzami na galkach :/ thx za opinie :)
Anonymous - 11-04-2007, 17:13

podstawa to wywazenie!! ja mialem podobnie (przy 120 drzenie kierwonicy i pedalu gazu, raz odczuwalne a raz nie), dzis bylem u wulkanizatora i sie okazalo ze felga byla wgieta od wewnetrznej strony wiec pare uderzen mlotkiem, wywazenie i voila!! :wink:
akbi - 11-04-2007, 17:23

wyważenie kół to podstawa ... no i proste opony, a nie sparciałe.
Napiszę tylko, że pół roku temu, jak mi się przyczepiło trochę piasku z plaży do felg, to już od prędkości 80 km/h zaczynał mocno drżeć, a przy prędkości ponad 100km/h zaczynało tak drżeć całe auto, że myślałem, że poduszka spod silnika się odkręciła.
Stanąłem na myjni, umyłem karcherem felgi i drganie od razu ustąpiło. Fakt, że trochę tego piachu miałem w felgach, ale sam byłem mocno zaskoczony jak duży miał on wpływ na jazdę :shock:

wojmi1 - 11-04-2007, 18:01

to ze ci przestalo wibrowac po 150km/h to dowod jedynie ze to cos z napedem -oczywiscie stawiam ze to zle wywazenie kol -i tego ci zycze --- ale to moze byc wszystko co sie kreci tzn poloska tarcz kolo---
zjawisko ze narasta i potem odpuszcza przy 150km/h zwiazane jest z przejsciem przez punk harakterystyczny ...........

Anonymous - 12-04-2007, 14:52

Mam takie same objawy ale jak sie zatrzyma to ustaje i moge jechac dalej po jakims czasie znowu
Bylem na diagnostyce w PZM-ocie i gosciu stwierdził ze luzy na sworzniach wachaczy dolnych wygietych (pozostale elementy ok )

Jeden juz zmienilem jeszcze drugi zbieznosc i sie okarze

Sprawdz u siebie koncówki może to ten sam problem

Pozdrawiam
TM

Anonymous - 15-04-2007, 23:46

czy sparciala opona pokarze bledy przy wywarzaniu i ile mozna jezdzic na poponach sezonow 2 albo wiecej :? na tym sie nie znam wiec czekam na odpowiedz dzieki :lol:
saphire - 16-04-2007, 07:31

Chcesz się zabić? Albo kogoś? Albo rodzinę? To nie ryzykuj - skoro wizualnie jest sparciała to kup nowe i nie kombinuj.
Anonymous - 07-06-2007, 22:37

witam sprawdzajcie tez czy na alusach o wewnącz niema błota felgi od wewnącz warto myc bo to są niepotrzebne gramy tak miałem w audi A6 2.4 V30 a gdy wyczyściłem to nawet przy 200km nie drga samochód galanta tez szoruje od środka
qss - 08-06-2007, 11:14

ja juz o wibracjach wiem duzo ... :D jesli drga kierownica to poprostu sa zle wywarzone kola (przednie) jesli zas dra cala karoserja tak ze ze jest to wyczuwalne nawet na fotelu tzn. ze albo wszystkie kola sa zle wywarzone albo felgi sa krzywe(z tylu) albo opony sa wychamowane (krzywo starte) :) moj juz nie drga nawet przy 200km/h :P
Anonymous - 07-09-2007, 00:01

Od niedawna mam taki problem:
Podczas dłuższej jazdy ze stałą prędkością coś wpada w rezonans przy 85-100 km/h. Gdy szybko przyspieszę do 130 i przeskoczę ten punkt to jest ok.
Nie ma drgań na kierownicy, drży cały samochód. Nie zależy to od prędkości obrotowej silnika (nawet na luzie też). Wyważenie kół sprawdziłem, jest w normie, zbieżność ok, bieżnik na prawie nowych oponach jest w porządku.
Pojechałem na diagnostykę, diagnosta na "trzęsiawce" sprawdzał, potem podnosił samochód, badał i powiedział że wszystko ok, żadnych luzów nie ma. Według diagnosty samochód 100% sprawny.
Spłukałem z węża felgi (od środka też) żadnego piachu ani błota nie ma. Wszystko zdaje się w porządku - a drży. Na oponach nic nie widać, są prawie nowe.
Co obstawiacie?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group