Outlander III GEN Techniczne - Silnik 2.0 benzyna wpada w rezonans
trzmielu - 20-02-2019, 18:05 Temat postu: Silnik 2.0 benzyna wpada w rezonans Cześć,
po przejechaniu kilku kilometrów po a4 odkryłem, że silnik przy obrotach rzędu 3-3,5k rpm wydaje dziwny, nieprzyjemny dźwięk jakby wpadał w rezonans. Powoduje to, ze na autostradzie jazda z prędkością 120kmh jest bardzo nieprzyjemna. Przy 140 kmh to dudnienie znika.
Ogólnie przy tej prędkości obrotowej dźwięk silnika jest mało przyjemny.
BTW, czy przy zmianie biegów komputer może sam przegazowywać? Puszczam gaz, wciskam sprzęgło i obroty skaczą. W galancie nie miałem takiego zachowania.
pozdrawiam.
tomo63 - 23-02-2019, 19:42
Moj tez jest rroche glosniejzzy przy predkosciach o ktorych wspominasz, ale nie uwazam tego za uciazliwosc.
krzychu - 23-02-2019, 20:28 Temat postu: Re: Silnik 2.0 benzyna wpada w rezonans
trzmielu napisał/a: |
BTW, czy przy zmianie biegów komputer może sam przegazowywać? Puszczam gaz, wciskam sprzęgło i obroty skaczą. W galancie nie miałem takiego zachowania.
|
Nie jeździłem outlanderem, ale wiele ostatnio samochodów "pomaga" zmieniać biegi w ten czy inny sposób. Jest to mnie lub bardziej widoczne.
A w rezonans to na pewno wpada silnik czy np. opony?
spirosun - 24-02-2019, 15:58
u mnie tez cos wpada w rezonans przy 1500 obrotow i nie wiadomo co to.
We wtorek wizyta w aso...
Krzyzak - 24-02-2019, 18:05
trzmielu napisał/a: | Ogólnie przy tej prędkości obrotowej dźwięk silnika jest mało przyjemny |
masz prawdopodobnie rozrząd źle złożony - zdarza się jak robi to osoba bez doświadczenia, do przestawienia pompa oleju jest
powtórne wibracje powinny być odczuwalne przy 5k rpm
RedAxe - 25-02-2019, 19:50
Niestety ten model silnika(4J11) tak ma. U mnie też tak jest, z tym że nie zawsze. Gorzej słychać na zimnym, jak jeszcze sobie chodzi na podwyższonych wolnych obrotach.
Przy naciskaniu sprzęgła rzeczywiście delikatnie podbija obroty, nic złego się nie dzieje.
eeprom-7 - 04-03-2019, 22:09
mam swojego od nowości i przejechałem 25000 km i mam delikatne drgania w przedziale obrotów 3,2-3,4. Jestem już po pierwszym przeglądzie i nikt żadnych zastrzeżeń nie miał. A że serwis nigdy nie widzi w niczym problemu to szukałem info na własną rękę. Z tego co udało mi się doczytać na zagranicznym forum to to że przy tych właśnie obrotach załącza sie MIVEC. No i faktycznie auto od 3.5 tyś. obrotów znacznie lepiej się zbiera
out2016 - 05-03-2019, 21:33
mój ma przejechane 45000 km, też odczuwam wibrację i jest głośniejszy w wskazanym przedziale obrotów. W połowie roku mam przegląd i zapytam w serwisie co to jest. Jeśli ktoś ma już opinie ASO niech się podzieli
dziambel04 - 29-08-2019, 11:02
Mój jak leci coś ok 110-120 też ma dziwne drgania powyżej i mniej nie ma nic wienc chyba już tak jest w tym silniku
Czarny Ziutek - 29-08-2019, 15:02
TTTM przy silniku od strony grodzi jest jakaś blacha wzmacniająca i u mnie to ona najprawdopodobniej wpada w rezonans przy ok. 3.5k obrotów
Też byłem z tym w serwisie i TTTM
itsmi - 16-02-2020, 22:50
A ja myślałem, że to mój taki felerny, a jak widzę to dość popularna cecha miśków.
Czy ktoś ma pomysł o którą to blachę chodzi?
Wtedy kilka młotków albo oklejenie jej lub wepchanie wygłuszenia pomoże.
trzmielu - 13-11-2020, 20:50
Żeby podbić wątek.
Gdzieś przeczytałem, że to moment zmiany faz rozrządu.
Fakt, że wtedy żwawiej przyspiesza.
outlander4J11 - 01-04-2023, 01:14
Witam, u mnie jest podobnie. W. Przedziale 3-3,5 tys. obrotów na każdym biegu jest głośniej i rezonans. Ktoś coś ustalił czy tak po prostu ma być i trzeba z tym żyć ?
Krzyzak - 02-04-2023, 20:28
outlander4J11 napisał/a: | W. Przedziale 3-3,5 tys. obrotów na każdym biegu jest głośniej i rezonans. | a rozrząd ostatnio nie był wymieniany?
(ps. jaki dokładnie silnik tam masz?)
outlander4J11 - 02-04-2023, 23:53
Nie rozrząd jest oryginalny. Silnik 4J11 na łańcuchu.
|
|
|