To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - wskaźnik spalania i błąd p0420

kana23 - 21-02-2019, 13:36
Temat postu: wskaźnik spalania i błąd p0420
Czy błąd niskiej sprawności katalizatora p0420 ma wpływ na wskazania spalania? Pokazuje u mnie w pojeździe aż 20,1 l. Wiem że co jakiś czas wskakuje mi błąd katalizatora ale muszę nazbierać na nowy. Czy szukać przyczyny gdzieś indziej? Aha wskazania do 20 a spalanie lpg ok 10,5-11l
plecho1 - 21-02-2019, 13:43

Masz zbyt ubogą mieszankę na LPG więc sterownik silnika daje spore korekty na plus wydłużając czas otwarcia wtryskiwaczy benzynowych. A że na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy wyliczane jest przez komputer pokładowy spalanie to dlatego masz takie wskazanie. Jak najszybciej zajmij się instalacją LPG bo inaczej będziesz remontował głowicę.
Błąd P0420 też może być z tym związany.
Napisz jaką masz dokładnie instalację LPG czyli jakie wtryskiwacze, jaki reduktor i jaki sterownik i ile juz przejechała ta instalacja.

kana23 - 21-02-2019, 15:08

lovato smart cały komplet. Dokładne dane elementów muszę sprawdzić. Przejechane jest 25 tys km.
Bizi78 - 21-02-2019, 16:23

Ja bym się dodatkowo przyjrzał sondą lambda.
plecho1 - 21-02-2019, 17:08

Jak Lovato to wszystko możliwe bo te instalacje mają kiepskie wtryskiwacze i montowane i regulowane są beznadziejnie. Jak pisałem wyżej, trzeba się dokładnie przyjrzeć instalacji. Narazie lepiej pojeździć na benzynie by sterownik silnika się od nowa zaadaptował jak należy i jednocześnie sprawdzisz czy to na pewno wina gazu bo jeśli tak to po zrobieniu około 50km wszystko powinno wrócić do normy.
Dodatkowo warto by było się podpiąć pod OBD i sprawdzić jak się zachowują korekty i sonda na benzynie i na LPG.

kana23 - 21-02-2019, 18:17

w poniedziałek jade do gaziarza a w weekend pojezdze na pb. Narazie dzięki, dam znać co dalej
Korekta długoterminowa to 10,2% .

plecho1 - 21-02-2019, 20:29

Warto by sprawdzić co się dzieje z krótkoterminową na gazie i zaraz po przełączeniu na benzynę. Bo jest jeszcze możliwość że pojawiła się jakaś nieszczelność w podciśnieniu ale wtedy i na gazie i na benzynie były by podobne korekty.
Bzyk_R1 - 21-02-2019, 21:47

Ltft jest wysokie. Nie wiem jak w wolnossącym ale jeżeli jest podobnie jak w turbo to stft będzie w okolicy 20 a to oznacza dużą nieszczelność lub problem z dawkami. Trzeba porównać stft na benzynie i lpg.
kana23 - 23-02-2019, 08:06

Panowie przejechałem jakieś 50km na pb i dziś rano wskoczył błąd, wskaźnik spalania nie spadł ani trochę nadal 20.1. Jutro po pracy sprawdzę co to za błąd świeci. Bzyk psp?
Bzyk_R1 - 23-02-2019, 08:47

Zobacz co to za błąd jak się połączysz, jeżeli 0420 to zrób emulator i daj sobie spokój z katalizatorem.
kana23 - 23-02-2019, 09:05

Emulator w sensie odsunięcie drugiej sondy? Wskaźnikiem spalania się nie przejmować?
Bizi78 - 23-02-2019, 09:51

Sprawdź sondę regulacyjną bo może ona fiksuje i stąd kosmiczne spalanie.
Bzyk_R1 - 23-02-2019, 09:51

Tak. Wkręć emulator M18x1,5 i 0420 powinien zniknąć. A jeżeli spalanie pb/lpg masz w normie to bym wskaźnikiem się nie przejmował. Aczkolwiek wydaje mi się że masz za małe spalanie gazu, no chyba że jeździsz naprawdę oszczędnie.
kana23 - 23-02-2019, 11:51

Pali pod 11l lpg a jeżdżę trasę do pracy droga ekspresową 20km prędkość 110-120km. Wskaźnik zazwyczaj pokazywał 10,4
Bzyk_R1 - 23-02-2019, 16:39

Trzeba podejrzeć korekty i czasy wtryskiwaczy na obu paliwach. Skądś ten wskaźnik musi brać takie wskazania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group