Outlander II Ogólne - [II 2.0 DID] Stuki w podwoziu przy zmianie biegow
KrisPRA - 04-03-2019, 16:09 Temat postu: [II 2.0 DID] Stuki w podwoziu przy zmianie biegow Otlander 2008 2.0 DID. Witam. Potrzebuje fachowej opini odnosnie mojego problemu. Nie widzialem podobnego tematu na tym forum wiec zakladam nowy. Otoz problem polega na tym, ze podczas jazdy zazwyczaj pod gore podczas zmiany biegow slychac stuki w podwoziu. Niestety nie pojawia sie to regularnie, przez co mechanicy (bylem u trzech) nie sa w stanie zdiagnozowac przyczyny. Odglos jest ciut podobny do zuzytych lacznikow stabilizatorow. Gdybym mial swoimi slowami opisac dzwiek jaki slysze to powiedzialbym ze jest to taki dzwiek jak bym najezdzal na luzne plytki chodnikowe albo studzienke kanalizacyjna. Problem nie pojawia sie przy jezdzie ostrej badz jezdzie po wertepach ale na rownej gladkiej drodze. I tak jak wspomnialem nie zawsze. Mechanicy twierdza ze zawieszenie jest w porzadku, nie ma zadnych luzow ani nic do wymiany. Pytanie w takim razie co to moze byc? Dzwiek stal sie juz na tyle irytujacy ze jezdze na radiu caly czas zeby tego nie slyszec. Gdzies w internecie wyczytalem ze moze miec to cos wspolnego ze skrzynia biegow (wal, most?). Ale mechanicy i przy tym rozkladaja rece. Czy ktos mial cos podobnego?
kajos - 04-03-2019, 18:33
wymien laczniki i gumy stabilizatora tylnego
KrisPRA - 04-03-2019, 23:16
Dzieki kolego za podpowiedz. Napewno wspomne o tym przy nastepnej wizycie w warsztacie. Nie zrozum mnie zle, nie chce w zaden sposob podwazac twojej wiedzy warsztatowej ale czy nie uwazasz ze przy trzech odwiedzonych warsztatach mechanicy by to przeoczyli? Poprostu niechcialbym jezdzic do mechanika wymienic jedna czesc poczym okazaloby sie ze byla ona nietrafna. Wolalbym zebrac jak najwiecej informacji o tym co moze powodowac owa usterke i wspomniec mechanikowi zeby sprawdzil te wszystkie rzeczy i w razie czego wymienil na nowe. Ale dziekuje za wskazowke. To rozumiem ze jesli wymieniaja ci lacznik stabilizatora to nie wymieniaja automatycznie gum?
raptor - 05-03-2019, 05:13
Mogli przeoczyć, samo się ostatnio zdziwiłem, gdy zaczęło walić z przodu, od razu załapałem że to pewnie tył wywalony bo przód był zrobiony 2 msc wcześniej, i faktycznie, na tyle spore luzy były.
mkm - 05-03-2019, 06:03
KrisPRA, podobne (chyba) objawy w OI dawała wybita/zużyta podpora wału. "Niosące się" krótkie "stuknięcia".
Jeżeli "stuknięcie" jest bardziej metaliczne niż głuche to można popatrzeć na krzyżak wału.
Na początek jednak zmień warsztat - czasem trzeba poszukać "stuków", niektórych szukasz pod obciążeniem, niektórych bez, ale każdy mechanik musi je znaleźć.
Jak mechanik ma problem w zdiagnozowaniu usterki to może zacząć zgadywać, a to kończy się niepotrzebnymi wymianami i wciąż zgłośnionym radiu
Nie wymienia się gum stabilizatora bez potrzeby. Ogólnie wytrzymują kilka kompletó łaczników, ale to też trzeba sprawdzić.
Jak mam coś doradzić to podjedź na ścieżkę diagnostyczną i za 20-50zł poszarpią Ci Outkiem - powinni znaleźć
kajos - 05-03-2019, 10:13
Na szarpakach nie znajda luzu na lacznikach stabilizatora
Ja kiedyś byłem sam osobiście tez patrzyłem nic nie walilo na szarpaku
Diagnosta zasugerował że to mogą być luźne zaciski hamulca się
Sam w końcu zdecydowałem się wymienić łączniki i gumy stabilizatora
Ty najbardziej że koszt nie był duży
Części się chyba zmieściły w 100zl
juniorkm7 - 05-03-2019, 13:51
Mi znaleźli na szarpakach że do wymiany są mocowania stabilizatora tylnego.
KrisPRA - 06-03-2019, 16:21
Bylem na stacji diagnostycznej i niczego nie znalezli. Wzialem goscia na przejazczke zeby posluchal podczas jazdy co tak stuka. Powiedzial ze nigdy czegos podobnego nieslyszal choc slyszal juz wiele rzeczy stukajacych pod podwoziem. Powiedzial ze niepodejmie sie zdiagnozowania tego bo bede mu musial zaplacic za jego czas a wcale nie obiecuje ze cos znajdzie. No nic pojade do mechanika i powiem zeby posprawdzal te rzeczy ktore mi tu poradziliscie. Zobaczymy czy cos to da.
kajos - 06-03-2019, 18:54
zamawiaj na necie laczniki stabilizatora + gumy i nie wypisuj tutaj glupot juz
wydasz 150zli bedziesz mial zalozone te nowe czesci i najprawdopodobniej twoja usterka ustapi
jesli bedzie dalej to juz tylko podpora walu tak jak pisal kolega wyzej ale to juz drozej wyjdzie
a tak jak bedziesz jezdzil po agikach to do lata bedzie lomotaci w koncu sie do tego przyzwyczaisz
emil_d - 08-03-2019, 19:25
KrisPRA napisał/a: | Bylem na stacji diagnostycznej i niczego nie znalezli. Wzialem goscia na przejazczke zeby posluchal podczas jazdy co tak stuka. Powiedzial ze nigdy czegos podobnego nieslyszal choc slyszal juz wiele rzeczy stukajacych pod podwoziem. Powiedzial ze niepodejmie sie zdiagnozowania tego bo bede mu musial zaplacic za jego czas a wcale nie obiecuje ze cos znajdzie. No nic pojade do mechanika i powiem zeby posprawdzal te rzeczy ktore mi tu poradziliscie. Zobaczymy czy cos to da. |
Czy te stuki są słyszalne na nierównościach lub jak przyspieszasz bądź hamujesz, a jak jedziesz po prostej drodze to ich nie ma?
msokol - 11-03-2019, 21:11
KrisPRA, Kajos czasami bredzi, jak opętany ale w tym przypadku może mieć rację. U mnie były [edit] stuki, których nikt nie wykrył. Kiedyś mi właśnie Kajos doradził, żebym sprawdził te gumy. Przekazałem mechanikowi sugestie. Sprawdził i nic nie wykrył. Mimo tego powiedziałem, żeby zamówił i wymienił. Okazało się, że wszystko ucichło.
kajos - 11-03-2019, 21:24
msokol napisał/a: | KrisPRA, Kajos czasami bredzi, jak opętany ale w tym przypadku może mieć rację. U mnie były [edit] stuki, których nikt nie wykrył. Kiedyś mi właśnie Kajos doradził, żebym sprawdził te gumy. Przekazałem mechanikowi sugestie. Sprawdził i nic nie wykrył. Mimo tego powiedziałem, żeby zamówił i wymienił. Okazało się, że wszystko ucichło. |
bo ja to wszystko przechodzilem
sam jestem mechanikiem z zawodu wiec wszysko przemyslalem,tez niby luzow nie bylo,na szarpaki pojechalem i tez nic
w koncu to wymienilem co napisalem i bylo git
DamnWamn - 19-03-2019, 16:50
msokol napisał/a: | KrisPRA, Kajos czasami bredzi, jak opętany ale w tym przypadku może mieć rację. U mnie były [edit] stuki, których nikt nie wykrył. Kiedyś mi właśnie Kajos doradził, żebym sprawdził te gumy. Przekazałem mechanikowi sugestie. Sprawdził i nic nie wykrył. Mimo tego powiedziałem, żeby zamówił i wymienił. Okazało się, że wszystko ucichło. |
Z mechanikami i stacjami diagnostycznymi jest problem. Ja w swoim drugim aucie miałem luzy na maglownicy i samochód pływał mi na dziurach/nierównościach drogi.
Auto było w 3 warsztatach i w 3 stacjach diagnostycznych. Wszędzie mi wmawiano, że wszystko jest w porządku. I w każdym warsztacie brano auto na jazdę próbną i mówiono mi, że nie zauważyli problemu... aż mi włosy stawały dęba.
Dopiero w 4-rtym warsztacie pokusili się o zdjęcie osłon pod silnikiem i sprawdzenie luzów na maglownicy - a przecież to dość oczywiste. ; )
|
|
|