[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Błąd P0431 Galant 2.5 V6 160
tiesto84 - 06-03-2019, 21:34 Temat postu: [EAxA] Błąd P0431 Galant 2.5 V6 160 Witam jak powyżej wyświetla mi się ten błąd i pali się Check na desce i chcę to naprawić komputer pokazuje - Nagrzany katalizator sprawność poniżej zakresu bank 2. Może być winna jakaś sonda ? Czy po prostu katalizator siada ? Nie wiem jak się za to zabrać, może usunąć kąta ? Ktoś miał podobny problem ? Auto jeździ na LPG ale już było dostrajane kilka razy, nie odczuwam jakiś spadków mocy na benzynie czy LPG po prostu chcę ten błąd zlikwidować usuwając przyczynę.
przemek1602 - 06-03-2019, 23:29
Albo padła sonda 2 albo wyjarało kata przes źle ustawione lpg
plecho1 - 07-03-2019, 06:12
Sprawdzenie błędów to tylko część diagnostyki, warto by jeszcze podejrzeć pracę wszystkich sond jednocześnie.
tiesto84 - 07-03-2019, 06:59
przemek1602 napisał/a: | Albo padła sonda 2 albo wyjarało kata przes źle ustawione lpg |
Długo go nie mam na LPG auto raczej dobrze zestrojone na gazie, już byłem kilka razy na regulacji, spróbuję jeszcze wymienić ta sondę za katem od góry wkręcana bo była na krótko łączona, W razie co jak się okaże że sondy sprawne a kat padł to usunięcie jego środka będzie dobrym rozwiązaniem i zostawienie samej puchu i zastosowanie tulejek na sondy ?
Faza - 07-03-2019, 07:47
Sprawdź wykresy wszystkich sond, będziesz widział jak na dłoni co pokazują sondy za katem względem tech przed katem. Jak wykręcisz sondy przed katem to będziesz mógł zobaczyć jak wyglądają wkłady. Jak pozapychane to jakoś przepchaj, jak pokruszone to się pewnie będziesz musiał kata pozbyć. Jak po wymianie sondy dalej będzie problem a wkład wygląda na zdrowy to wsadź tulejkę do sondy.
Możesz jeszcze podjechać na SKP i sprawdzić sobie spaliny.
Ja ostatnio wymieniałem 2 sondy przed katem i z ciekawości sprawdziłem spaliny i wynik bajka.
CO 0.003% (Dopuszczalne 0.5%)
HC 3-4 ppm (Dopuszczalne 100ppm)
Lambda, CO2 i O2 też w normie ale nie pamiętam wartości
tiesto84 - 07-03-2019, 13:20
Faza napisał/a: | Sprawdź wykresy wszystkich sond, będziesz widział jak na dłoni co pokazują sondy za katem względem tech przed katem. Jak wykręcisz sondy przed katem to będziesz mógł zobaczyć jak wyglądają wkłady. Jak pozapychane to jakoś przepchaj, jak pokruszone to się pewnie będziesz musiał kata pozbyć. Jak po wymianie sondy dalej będzie problem a wkład wygląda na zdrowy to wsadź tulejkę do sondy.
Możesz jeszcze podjechać na SKP i sprawdzić sobie spaliny.
Ja ostatnio wymieniałem 2 sondy przed katem i z ciekawości sprawdziłem spaliny i wynik bajka.
CO 0.003% (Dopuszczalne 0.5%)
HC 3-4 ppm (Dopuszczalne 100ppm)
Lambda, CO2 i O2 też w normie ale nie pamiętam wartości |
Dzięki za pomoc test spalin też wychodził ok, a mówisz że zobaczę środek kata przez otwory od sond górnych ?
Faza - 07-03-2019, 13:57
Jak sobie poświecisz to zobaczysz. Jak test spalin masz ok, to problem jest w sondzie.
tiesto84 - 07-03-2019, 14:31
Dzięki za pomoc jak coś to dam znać jak się uda problem zlikwidować
[ Dodano: 17-03-2019, 11:09 ]
Witam problem rozwiązany wymieniłem sondę za katalizatorem tą wkręcaną od góry na uniwersalną denso i chceck jak narazie się nie zapala widać uszkodzona sonda dawała złe odczyty przez to chceck się zapalał widać katalizatory muszą być jeszcze sprawne.
Krzyzak - 18-03-2019, 12:44
sonda rzadko, najczęściej pada grzałka
tiesto84 - 18-03-2019, 16:29
Krzyzak napisał/a: | sonda rzadko, najczęściej pada grzałka |
Która grzałka jak zwał tak zwał wymieniłem całą sondę i pomogło
Bizi78 - 18-03-2019, 16:38
tiesto84 napisał/a: | Która grzałka jak zwał tak zwał wymieniłem całą sondę i pomogło |
Ta w sondzie .
|
|
|